Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Eliberarea Certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine

25-Iul-2016
6708

In vederea obtinerii certificatului, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:

- cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine;
- certificatul de inregistrare fiscala al nerezidentului ca beneficiar al venitului.


De asemenea, se vor depune/prezenta in copie si original si urmatoarele documente:

- certificat de rezidenta fiscala a persoanei juridice straine, valabil pentru anul in care se fac platile catre nerezident, insotit de traducere autorizata in limba romana, in original;
- copii ale contractelor, semnate pentru conformitate cu originalul, insotite de traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati;
- copia declaratiei tip de inregistrare a contractelor incheiate cu persoane juridice/fizice nerezidente, conform OPANAF nr. 1400/2012 (Declaratie de inregistrare a contractelor/documentelor care justifica prestarile de servicii pe teritoriul Romaniei, initiale/aditionale (conexe) incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente;


- copii ale facturilor externe, semnate pentru conformitate cu originalul, insotite de traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati;
- copii ale dispozitiilor de plata valutara externa sau dupa extrasele de cont care atesta plata venitului catre persoana nerezidenta;
- declaratie pe proprie raspundere a beneficiarului de venit potrivit careia, pentru impozitele cuprinse in cerere, nu s-a mai solicitat si obtinut un alt certificat de atestare pentru sumele solicitate;
- copia declaratiei informative privind impozitul retinut si platit pentru veniturile cu regim de retinere la sursa pe beneficiarii de venit nerezidenti, conform art. 119 alin.(1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal;
- centralizatorul privind modul de achitare a facturilor externe si plata impozitelor datorate, dupa caz;
- copia scadentarului: rata si dobanda la contractele de leasing financiar sau la contractele de credit, dupa caz;
- balanta de verificare, dupa caz.


In cazul dividendelor se vor depune/prezenta si urmatoarele:

- copia bilantulului contabil aferent anului din care provin dividendele;
- copia balantei de verificare aferenta lunii in care s-au repartizat dividendele si a lunii in care s-au platit dividendele;
- copia hotararii adunarii generale a ac?ionarilor sau a asociatului unic privind repartizarea dividendelor. 

Sursa: ANAF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Eliberarea Certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Transport: Pentru transporturile cu bunuri sub 500 kg si sub 10.000 lei mai trebuie obtinut cod UIT?

    • Suntem o firma care activam in industria automotive. Daca marfa este compusa dintr-o matrita, iar matrita este compusa din mai multe feluri de metal, are sub 500 ks si valoarea sub 10.000 lei ( fiind servicii reparatii), transportul este intern, avem nevoie de cod UIT? Multumesc. Obtinere cod UIT pentru E-Transport – raspunsul specialistului: Art. 1, alin. (4) din Ordinul nr. 1.337/1.268/2024 prevede: Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Anumite entitati NU au obligatia utilizarii sistemului in perioada 1 iulie 2024 - 30 iunie 2025

    • Implementarea RO e-Factura nu a venit ca o surpriza placuta pentru mediul de afaceri si nici pentru expertii contabili care protesteaza in continuare impotriva utilizarii sistemului. Exista insa anumite exceptii de la lege, prevazute in OUG 69/2024. Exceptii de la utilizarea E-Factura In linii mari, sunt exceptate de la utilizarea E-Factura, in perioada 1 iulie 2024 - 30 iunie 2025, urmatoarele entitati: asocitiile si fundatiile, agricultorii persoane fizice si centrele culturale ale altor...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca 300 milioane lei pentru sprijinirea mediului de afaceri

    • Executivul a aprobat in data de 11 iulie 2024 o serie de acte normative prin care se asigura din Fondul de rezerva la dispozitia Guvernului, sumele necesare finantarii unor programe de garantare in domenii prioritare pentru economia romaneasca, precum si pentru sanatate. „Am avut astazi o sedinta de Guvern importanta pentru stimularea investitiilor cu impact major in economie si pentru nevoile antreprenorilor din Romania. Asiguram finantarea angajamentelor Ministerului Finantelor fata de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016