Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Eliberarea Certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine

25-Iul-2016
4219

In vederea obtinerii certificatului, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:

- cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine;
- certificatul de inregistrare fiscala al nerezidentului ca beneficiar al venitului.


De asemenea, se vor depune/prezenta in copie si original si urmatoarele documente:

- certificat de rezidenta fiscala a persoanei juridice straine, valabil pentru anul in care se fac platile catre nerezident, insotit de traducere autorizata in limba romana, in original;
- copii ale contractelor, semnate pentru conformitate cu originalul, insotite de traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati;
- copia declaratiei tip de inregistrare a contractelor incheiate cu persoane juridice/fizice nerezidente, conform OPANAF nr. 1400/2012 (Declaratie de inregistrare a contractelor/documentelor care justifica prestarile de servicii pe teritoriul Romaniei, initiale/aditionale (conexe) incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente;


- copii ale facturilor externe, semnate pentru conformitate cu originalul, insotite de traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati;
- copii ale dispozitiilor de plata valutara externa sau dupa extrasele de cont care atesta plata venitului catre persoana nerezidenta;
- declaratie pe proprie raspundere a beneficiarului de venit potrivit careia, pentru impozitele cuprinse in cerere, nu s-a mai solicitat si obtinut un alt certificat de atestare pentru sumele solicitate;
- copia declaratiei informative privind impozitul retinut si platit pentru veniturile cu regim de retinere la sursa pe beneficiarii de venit nerezidenti, conform art. 119 alin.(1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal;
- centralizatorul privind modul de achitare a facturilor externe si plata impozitelor datorate, dupa caz;
- copia scadentarului: rata si dobanda la contractele de leasing financiar sau la contractele de credit, dupa caz;
- balanta de verificare, dupa caz.


In cazul dividendelor se vor depune/prezenta si urmatoarele:

- copia bilantulului contabil aferent anului din care provin dividendele;
- copia balantei de verificare aferenta lunii in care s-au repartizat dividendele si a lunii in care s-au platit dividendele;
- copia hotararii adunarii generale a ac?ionarilor sau a asociatului unic privind repartizarea dividendelor. 

Sursa: ANAF

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Eliberarea Certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordonantele privind somajul tehnic se MODIFICA (ministrul Muncii)
    • Ministrul Muncii, Violeta Alexandru anunta ca pregateste completari la Ordonantele pentru “somaj tehnic”. Una dintre modificari prevede ca si avocatii a caror activitate a fost afectata de starea de urgenta sa primeasca ajutor de la stat. O alta modificare consta in faptul ca PFA-urile care nu au decat conturi personale vor putea comunica exclusiv electronic cu bancile ale caror clienti sunt, pentru a-si putea deschide si conturi pentru persoana fizica autorizata. "Am...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative aferente indemnizatiilor de somaj tehnic. Depunerea Declaratiei 112
    • Consultantul nostru fiscal ne vorbeste despre obligatiile fiscale de plata si declarative aferente indemnizatiilor de somaj tehnic si modul in care trebuie completata Declaratia 112. In formularea explicatiilor oferite, plecam de la urmatoarea situatie: O societate trimite in somaj tehnic o parte din salariati, in perioada 23-31.03.2020. Ordonanta 30/2020 cu modificarile ulterioare, arata la art.XI (7) ca "termenul de plata si declarea obligatiilor fiscale cf.alin (5) este data de 25,...» citeste mai departe aici

  • Angajatorii risca amenzi enorme daca nu respecta contractele de somaj tehnic
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Braila a publicat recent un comunicat de presa prin care informeaza ca angajatorii pot risca amenzi enorme in cazul in care salariatii lor continua sa presteze munca daca au fost deja trimisi in somaj tehnic. Angajatorii ce si-au intrerupt sau redus total sau partial activitatea, trimitându-si angajatii in somaj tehnic, risca amenzi serioase daca ii pun pe cei din urma sa munceasca atât timp cât se afla intr-o asemenea situatie. „Practic,...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Economiei: Luam in calcul mai multe scenarii privind salariatii bugetari
    • Salariatii bugetari ar putea si ei sa beneficieze de anumite masuri fiscale din partea statului, potrivit declaratiilor facute de ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, Virgil Popescu. Acesta a declarat, duminica seara, ca in Guvern sunt discutii in care se iau in calcul mai multe scenarii privind salariatii bugetari. "Avem discutii in Guvern si evident ca luam in calcul mai multe scenarii referitoare si la personalul bugetar. In primul rand ar trebui sa stiti ca un bugetar cand...» citeste mai departe aici

  • Se modifica Ordinul nr. 147/2020: Notificarea privind depunerea Formularul 230 va fi intarziata(Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin pentru aprobarea procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a modelului si continutului unor formulare, dar si pentru suspendarea aplicarii unor dispozitii din Ordinul presedintelui ANAF nr.147/2020, cu modificarile ulterioare - publicat in data de 03.04.2020. Actul normativ prevede modificarea Ordinului...» citeste mai departe aici

  • IMM-urile si microinteprinderile vor beneficia de granturi pentru plata dobanzilor si comisioanelor
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca firmele mici si mijlocii, precum si microintreprinderile care vor accesa linii de credite si imprumuturi pentru investitii cu garantii de stat vor beneficia de granturi pentru plata dobanzilor si comisioanelor de administrare si risc pe urmatorii 1-3 ani in limita a 800.000 de euro pentru fiecare intreprindere. Bugetul schemei de ajutor de stat este de 781 milioane lei (161 milioane euro), iar plafonul maxim de garantare este de 15 miliarde lei,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016