Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Min. Economiei propune eliminarea declaratiilor 060 si 061, necesare firmelor obligate sa declare sediile secundare

08-Sep-2021
2122
Min. Economiei propune eliminarea declaratiilor 060 si 061, necesare firmelor obligate sa declare sediile secundare

Min. Economiei propune, printr-un memorandum publicat pe site-ul oficial, simplificarea barierelor administrative pentru mediul de afaceri romanesc. Pana acum, firmele trebuiau sa isi declare sediile secundare atat la ONRC, cat si la ANAF. Documentul prevede eliminarea declaratiilor 060 si 061 care se depun la fisc, fiind o obligatie redundanta.

Exista prevederi legale care reglementeaza obligativitatea declararii sediilor secundare la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), dar totodata si la ANAF prin declaratile 060/061 (Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare). Aceasta obligatie de declarare este redundanta deoarece ANAF primeste informatii de la ONRC. 

De asemenea, in prezent, pentru sediile secundare cu mai mult de 5 salariati, agentii economici au obligatia sa obtina CIF - Cod de inregistrare Fiscala (Codul de inregistrare Fiscala obtinut de la ANAF foloseste doar la efectuarea platii impozitului, neavand alt rol), prin depunerea urmatoarelor documente: formularul 060, copie CIF a persoanei juridice, rezolutia privind inregistrarea punctului de lucru la ONRC, dovada spatiului pentru sediul secundar declarat, declaratie pe propria raspundere ca societatea are 5 salariati incepand cu data respectiva, extras din Revisal si alte documente pe care unitatea teritoriala le considera necesare. 

Astfel, contribuabilii sunt obligati sa declare si sa efectueze diferentiat plata impozitului pe salarii catre trezoreria locala pe raza careia se afla sediul secundar. Aceasta obligativitate genereaza erori in administrarea platilor si muta gestionarea impozitului pe veniturile din salarii in sarcina contribuabilului. Contribuabilul este nevoit sa administreze cate o fisa sintetica in relatia cu ANAF pentru fiecare punct de lucru, sa intocmeasca acelasi numar de ordine de plata pentru achitarea impozitului pe salarii pentru punctele de lucru cu 5 salariati, iar banii ajung sa fie colectati in contul trezoreriei si nu in contul administratiei locale.

Ministerul Economiei propune, in acest context, urmatoarele:

  • eliminarea declaratiilor 060 si 061 (reglementate de Ordinul nr.3725/2017 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare)
  • eliminarea obligatiei de obtinere a Codului de inregistrare Fiscala special pentru punctele de lucru cu peste 5 salariati (conform art.32 (7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale), 
  • eliminarea platii diferentiate a impozitului pe salarii - art.85 (5) din Legea nr.207/2015 privind Codul Fiscal, art.85 (1) Legea nr.207/2015 privind Codul Fiscal. 

 

De asemenea, printre masurile propuse de Ministerul Economiei se numara eliminarea obligativitatii tranzactiilor firmelor prin contul de trezorerie in relatia cu institutiile statului.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Trecere la impozit pe veniturile microintreprinderii Revin asupra intrebarii. In 2022 societatea a fost platitoare de impozit microintreprinderi. In 2023 si 2024, societatea a fost platitoare de impozit pe profit. Incepand cu anul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cote de impozitare nerezidenti As dori sa stiu care este impozitul pe veniturile nerezidentilor (plata dividendelor) care se aplica in cazul: 1. Irlandei (pentru persoane juridice) 2. Marea Britanie (pentru...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Refacturare cheltuieli Totusi, pentru prestarea serviciilor de asistenta juridica, prestatorul stabileste cu beneficiarul, ca acesta va suporta (pe langa onorariu), si cheltuielile cu deplasarile,...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Documente justificative pentru export de bunuri PJ romana, platitoare de TVA, efectueaza un export de bunuri cu punct de plecare din RO si punct de sosire in Marea Britanie (client Marea Britanie); Societatea detine factura de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regimul contabil al productiei cinematografice Va rog o monografie contabila la o societate platitoare de impozit profit si platitor tva, cu domeniul de activitate productie film, in cazul in care Societatea X (coproducator),...citeste mai mult

In prezent, operatorii economici au obligatia legala ca in relatia cu institutiile statului sa deruleze tranzactiile prin intermediul contului deschis la Trezoreria Statului. Obligatia este impovaratoare administrativ, cu atât mai mult cu cât aceasta institutie nemodernizata a demonstrat o birocratie excesiva, cu tranzactii intârziate si care impiedica desfasurarea facila a activitatii contribuabililor.

Dupa cum se regaseste si in Programul de Guvernare 2020 - 2024, institutia considera ca este momentul oportun pentru liberalizarea tranzactiilor bancare prin institutiile de credit si eliminarea poverii birocratice de pe umerii mediului de afaceri. 

Este propusa eliminarea prevederilor art. 6 din Ordonanta de urgenta nr.146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

 

Sursa: MEAT

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

  • Contract de inchiriere. Obligatii fiscale importante

    • Persoanele care dau in chirie case sau apartamente, trebuie sa stie ca, pe langa completarea contractului si declararea lui la ANAF, exista si alte obligatii fiscale importante pentru persoanele care incaseaza banii din chirie. De asemenea, in anumite cazuri, si firmele sau PFA-urile care inchiriaza spatii au unele indatoriri fiscale. Avem cazul urmator. Contract de inchiriere apartament intre o societate comerciala si 2 persoane fizice sot-sotie co-proprietari cu valoarea chiriei de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016