Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reducerea birocratiei, conform Legii 9/2023. Din 4 iulie 2023 au intrat in vigoare 2 elemente de noutate importante

16-Aug-2023
1182
Reducerea birocratiei, conform Legii 9/2023. Din 4 iulie 2023 au intrat in vigoare 2 elemente de noutate importante

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman aduce in atentia contribuabililor principalele modificari si completari aduse de Legea nr. 9/2023 (actul normativ ce a intrat in vigoare la data de 04 iulie 2023).

Elementele de noutate sunt urmatoarele:
- interdictia de a solicita persoanelor fizice sau juridice, in vederea solutionarii cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, de dosare, dosare cu sina, precum si a oricarui alt articol sau obiect de birotica sau papetarie;
- fotocopierea gratuita a diverselor acte, cereri sau formulare necesare pentru prestarea unui serviciu public.

Ca metode de comunicare la distanta aflate la dispozitia contribuabililor fiscul mentioneaza:

- pentru depunerea declaratiilor fiscale: Spatiul Privat Virtual (SPV) si Portalul www.eguvernare.ro, cu utilizarea de certificate digitale calificate;
- pentru efectuarea platilor utilizarea de servicii oferite de catre terti: Internet banking sau www.ghiseul.ro.

Spatiul Privat Virtual (SPV) - ofera utilizatorilor sai (contribuabili persoane fizice si persoane juridice) o serie de beneficii, cum ar fi:


-disponibilitate 24 ore din 24 ore, 7 zile din 7;
-posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale si alte documente;
-informatii cu privire la obligatiile fiscale;
-posibilitatea depunerii declaratiilor fiscale;
-plata obligatiilor fiscale;
-informatii cu privire la contributiile sociale;
-acces si la alte servicii electronice;
-posibilitatea de a face o programare online, inainte de a va deplasa la sediile organelor fiscale.

Inregistrarea in serviciul "Spatiul Privat Virtual" se face de pe pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro, la sectiunea „Servicii Online” - „Inregistrare utilizatori - SPATIUL PRIVAT VIRTUAL - Inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice in Spatiul Privat Virtual” sau poate fi accesat link-ul: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_pf_PJ_spv.

Pentru indrumare si asistenta puteti contacta Serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor - Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.

De asemenea, contribuabilii care se prezinta la sediile unitatilor fiscale in vederea utilizarii calculatoarelor destinate self-service, vor fi indrumati, sprijiniti de catre functionarii fiscali din cadrul institutiei.

Prin dezvoltarea de-a lungul timpului a unor servicii electronice s-a dorit ca , contribuabilii sa-si poata indeplini obligatiile fiscale, fara a mai fi necesara prezenta fizica la sediile unitatilor fiscale.

De altfel,inca din luna martie a anului 2022, contribuabilii/platitorii persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoane fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent au fost obligati sa transmita organului fiscal central cereri, inscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta.


Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele

    • Conform legislatiei in vigoare, salariul minim brut pe tara a crescut de la 1 ianuarie 2025 si a ajuns la suma de 4.050 lei. In acest context ITM Caras Severin aduce mai multe precizari importante pentru firme. Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele In raport de dispozitiile art.1 din HG nr. 1506/2024 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, de la 1 ianuarie 2025, salariul de baza minim brut pe ? ara...» citeste mai departe aici

  • SAF-T. Ce amenzi se aplica pentru contribuabilii mici care NU depun D406 din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, firmele mici capata si ele obligatia de a depune fisierul SAF-T (Declaratia 406), asa cum s-a stabilit prin Ordinul ANAF nr. 1.783/2021. Practic, vorbim de ultima etapa majora a calendarului de implementare a raportarii SAF-T in Romania, obligatia fiind deja in vigoare pentru contribuabilii mari si cei mijlocii, din 2022, respectiv 2023. Ce amenzi se aplica pentru nerespectarea legii? Reamintim ca SAF-T este un fisier in format electronic, standardizat international,...» citeste mai departe aici

  • NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025 Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. Obligatia vizeaza companiile inregistrate direct, prin reprezentant fiscal sau cele cu sedii fixe in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016