Raportul Special
realizat de specialisti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman aduce in atentia contribuabililor principalele modificari si completari aduse de Legea nr. 9/2023 (actul normativ ce a intrat in vigoare la data de 04 iulie 2023).
Elementele de noutate sunt urmatoarele:
- interdictia de a solicita persoanelor fizice sau juridice, in vederea solutionarii cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, de dosare, dosare cu sina, precum si a oricarui alt articol sau obiect de birotica sau papetarie;
- fotocopierea gratuita a diverselor acte, cereri sau formulare necesare pentru prestarea unui serviciu public.
Ca metode de comunicare la distanta aflate la dispozitia contribuabililor fiscul mentioneaza:
- pentru depunerea declaratiilor fiscale: Spatiul Privat Virtual (SPV) si Portalul www.eguvernare.ro, cu utilizarea de certificate digitale calificate;
- pentru efectuarea platilor utilizarea de servicii oferite de catre terti: Internet banking sau www.ghiseul.ro.
Spatiul Privat Virtual (SPV) - ofera utilizatorilor sai (contribuabili persoane fizice si persoane juridice) o serie de beneficii, cum ar fi:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Inregistrarea in serviciul "Spatiul Privat Virtual" se face de pe pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro, la sectiunea „Servicii Online” - „Inregistrare utilizatori - SPATIUL PRIVAT VIRTUAL - Inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice in Spatiul Privat Virtual” sau poate fi accesat link-ul: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_pf_PJ_spv.
Pentru indrumare si asistenta puteti contacta Serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor - Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.
De asemenea, contribuabilii care se prezinta la sediile unitatilor fiscale in vederea utilizarii calculatoarelor destinate self-service, vor fi indrumati, sprijiniti de catre functionarii fiscali din cadrul institutiei.
Prin dezvoltarea de-a lungul timpului a unor servicii electronice s-a dorit ca , contribuabilii sa-si poata indeplini obligatiile fiscale, fara a mai fi necesara prezenta fizica la sediile unitatilor fiscale.
De altfel,inca din luna martie a anului 2022, contribuabilii/platitorii persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoane fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent au fost obligati sa transmita organului fiscal central cereri, inscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Sursa: ANAF
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Din 4 iulie 2023 autoritatile publice NU mai solicita persoanelor fizice si juridice dosare cu sina. Contribuabilii pot depune si copii electroniceEste oficial! Dosarul cu sina va fi INTERZIS la stat. Legea se aplica din 4 iulie 2023Articole similare
Consiliul IMM respinge ideea de amnistie fiscala, dar propune alte solutiiAnumite firme NU mai au OBLIGATIA de a completa Registrul de Evidenta Fiscala in format fizicANOFM debirocratizeaza si digitalizeaza serviciile pentru persoanele in cautarea unui loc de muncaIn 10 judete se poate plati deja cu cardul la ANAFVa fi GovIT Hub un concurent al micilor afaceri din acelasi domeniu?Ultimele articole
Proiect adoptat de Camera Deputatilor! PFA-urile pot opta, dupa cel putin un an de functionare, sa devina SRL-uriA fost adoptata o HG care simplifica achizitiile publice din domeniul IT si contribuie la DEBIROCRATIZAREa sistemuluiProiect: Finantele propun modificarea modelului autorizatiei de distribuire a aparatelor de marcatProiect: Certificatul de cazier judiciar se va elibera gratuit si in forma electronicaProiect: Dosarul cu sine va fi ELIMINAT. Institutiile publice vor pune la dispozitie contribuabililor formulare si cereri digitaleArticole similare
Din 4 iulie 2023 autoritatile publice NU mai solicita persoanelor fizice si juridice dosare cu sina. Contribuabilii pot depune si copii electroniceSfaturi de la experti
Achizitie intracomunitara de bunuri
Intrebare: In declaratia 390 ce fel de bunuri se declara? Am cumparat un acumulator de 150 lei. Il consideram bun cumparat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Am o sucursala a unei asociatii care, incepand cu 01.01.2025, nu va mai avea 5 angajati. Sucursala este in Brasov, iar societatea mama este in Bucuresti. In mod normal, ar trebui completata declaratia 010 (700) si ar trebui retras...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA