Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Dosarul cu sine va fi ELIMINAT. Institutiile publice vor pune la dispozitie contribuabililor formulare si cereri digitale

13-Oct-2022
1433
Proiect: Dosarul cu sine va fi ELIMINAT. Institutiile publice vor pune la dispozitie contribuabililor formulare si cereri digitale

O noua propunere legislativa urmareste digitalizarea insitutiilor publice, in sensul ca nu vor mai fi cerute contribuabililor dosare cu sina asa cum se intampla pana acum, ci vor fi puse la dispozitia acestora modele de formulare si cereri digitale.

 

Conform Expunerii de motive, propunerea legislativa urmareste instituirea obligatiei in sarcina autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale de a pune la dispozitia cetatenilor, in mod gratuit, in format fizic pe hartie, dar si electronic, pe website-ul propriu, modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate.

Astfel, se urmareste eficientizarea prestarii serviciilor publice, reducerea timpilor in relatia cu publicul si respectarea principiului accesibilitatii serviciilor publice prevazut de art. 580, alin. (1) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

In al doilea rand, propunerea legislativa obliga autoritatile si institutiile publice care solicita copii, in format fizic, pe hartie, pentru diverse acte, cereri sau formulare, altele decat cele emise de catre institutii publice sau organe de specialitate ale administratiei publice centrale, sa asigure, in mod gratuit, fotocopierea acestora. ''Este normal ca autoritatea publica sa asigure intreaga infrastructura necesara completarii si depunerii cererilor si formularelor de care tot autoritatea conditioneaza prestarea unui serviciu public.''

De asemenea, va fi extinsa aplicabilitatea celor doua masuri nou instituite si in sarcina persoanelor juridice de drept privat care, potrivit legii, au obtinut statut de utilitate publica sau sunt autorizate sa presteze un serviciu public, in regim de putere publica. Se garanteaza aceste facilitati pentru toata sfera serviciilor publice, atat la nivel central cat si la nivel local, prestate de stat sau operatori privati.

Toate aceste modificari au scopul de a ajuta cetatenii sa-si rezolve rapid si simplu procedurile administrative de depunere a unor acte, cereri sau formulare la diverse autoritati si institutii. Existenta unor copii tiparite a documentelor pe care autoritatea le solicita, dar si fotocopierea gratuita, la nevoie, a actelor pe care autoritatea le solicita reprezinta premisele unui serviciu public de calitate si eficient.



Reamintim ca acest Proiect a fost respins de Senat la inceputul anului 2022, insa acum este din nou pe masa Camerei Deputatilor pentru a fi adoptat.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016