
Raportul Special
realizat de specialisti

ANAF aduce in atentia contribuabililor principalele modificari si completari aduse de Legea nr. 9/2023 (actul normativ ce a intrat in vigoare la data de 04 iulie 2023). Amintim ca autoritatile publice NU vor mai putea solicita persoanelor fizice si juridice dosare cu sina, iar contribuabilii pot depune si copii electronice atunci cand este cazul.
Elementele de noutate sunt urmatoarele:
- interdictia de a solicita persoanelor fizice sau juridice, in vederea solutionarii cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, de dosare, dosare cu sina, precum si a oricarui alt articol sau obiect de birotica sau papetarie;
- fotocopierea gratuita a diverselor acte, cereri sau formulare necesare pentru prestarea unui serviciu public.
Ca metode de comunicare la distanta aflate la dispozitia contribuabililor:
- pentru depunerea declaratiilor fiscale: Spatiul Privat Virtual (SPV) si Portalul www.e- guvernare.ro, cu utilizarea de certificate digitale calificate;
- pentru efectuarea platilor utilizarea de servicii oferite de catre terti: Internet banking sau www.ghiseul.ro.
Institutia reaminteste ca, Spatiul Privat Virtual (SPV) - ofera utilizatorilor sai (contribuabili persoane fizice si persoane juridice) o serie de beneficii, cum ar fi:
Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Inregistrarea in serviciul "Spatiul Privat Virtual" se face de pe pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro, la sectiunea „Servicii Online” - „inregistrare utilizatori - SPATIUL PRIVAT VIRTUAL - inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice in Spatiul Privat Virtual” sau poate fi accesat link-ul: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_pf_PJ_spv
Pentru indrumare si asistenta puteti contacta Serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor - Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.
De asemenea, contribuabilii care se prezinta la sediile unitatilor fiscale in vederea utilizarii calculatoarelor destinate self-service, vor fi indrumati, sprijiniti de catre functionarii fiscali din cadrul institutiei.
Prin dezvoltarea de-a lungul timpului a unor servicii electronice s-a dorit ca , contribuabilii sa- si poata indeplini obligatiile fiscale, fara a mai fi necesara prezenta fizica la sediile unitatilor fiscale.
De altfel,inca din luna martie a anului 2022, contribuabilii/platitorii persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoane fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent au fost obligati sa transmita organului fiscal central cereri, inscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Sursa: ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Reducerea birocratiei, conform Legii 9/2023. Din 4 iulie 2023 au intrat in vigoare 2 elemente de noutate importanteEste oficial! Dosarul cu sina va fi INTERZIS la stat. Legea se aplica din 4 iulie 2023Articole similare
Reducerea birocratiei, conform Legii 9/2023. Din 4 iulie 2023 au intrat in vigoare 2 elemente de noutate importanteArticole similare
Softul E-Factura NU merge, spun specialistii. Lista de probleme detaliataE-Factura. Cum trebuia procedat de la 1 ianuarie 2024De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?Declaratia 230: Descarca noua versiune actualizata 2024Contribuabilii pot afla date despre obligatiile si drepturile fiscale pe care le au prin serviciul CALL CENTER ANAFUltimele articole
Formularul 800: Poate fi utilizat si pentru facturile deja inregistrate in E-Factura?Declaratia Unica pentru PFA. Se depune pe baza CIF-ului sau CNP-ului?Mii de firme, declarate INACTIVE de catre ANAF. Cum sa procedati in acest cazNotificari ANAF privind cheltuielile 2020-2024. Cum sa procedeze firmele in acest cazCod UIT generat cu valoare gresita. Cum sa procedati in acest cazArticole similare
OUG 41/2016 obliga institutiile publice sa primeasca si COPII ELECTRONICE pentru diverse acte, inclusiv cartea de identitateSfaturi de la experti
Monografie contabila reevaluare cladire
Intrebare: Referitor la datele prezentate, care este monografia contabila, dar cu metoda reevaluarii brute, care este noua amortizare contabila si ce trebuie sa trec lunar: 105?1175, respectiv cheltuiala deductibila si nedeductibila?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Documente justificative pentru justificarea efectuarii unei achizitii intracomunitare de bunuri
Intrebare: Din experienta anilor trecuti, in cazul unui control ANAF, inspectorii ne solicita dovada achizitiei intracomunitare (CMR/AWB etc). In cazul nostru, AWB-ul primit nu dovedeste o AIC. Cum procedam in cazul unui control?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA