Raportul Special
realizat de specialisti
In Monitorul Oficial al Romaniei, nr.490/2016, Partea I, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.41/28.06.2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, prin care s-au adoptat masuri urgente, in sensul reducerii eforturilor de procurare a documentelor in vederea obtinerii serviciilor publice, precum si referitoare la facilitarea interconectarii bazelor de date intre institutiile publice.
Prezentam mai jos principalele prevederi ale OUG 41/2016 cu privire la masuri privind simplificarea procedurilor administrative la nivelul administratiei publice centrale
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, in format electronic, atat pe website-ul propriu, cat si pe punctul de contact unic electronic definit de Hotararea Guvernului nr. 922/2010, in varianta actualizata si intr-un format tehnic care sa permita descarcarea si editarea lor in scopul completarii pe calculator de catre beneficiar.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale care solicita copia in format fizic pe hartie dupa actul de identitate drept conditie pentru furnizarea unui serviciu public sunt obligate sa accepte copia in format electronic dupa cartea de identitate, transmisa prin e-mail, asigurand conditiile prevazute de reglementarile legale privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal.
Important! In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG 41/2016, toate institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia sa publice o adresa de e-mail pentru primirea in format electronic a copiei dupa cartea de identitate, pe punctul de contact unic electronic si pe pagina proprie de internet.
Fiecare institutie publica si organ de specialitate al administratiei publice centrale este obligat sa elimine cerinta de depunere a copiilor legalizate dupa documente la furnizarea serviciilor publice, inlocuindu-le cu certificarea conformitatii cu originalul de catre functionarul competent.
In cazul in care persoana se prezinta cu copia legalizata dupa document, in scopul furnizarii serviciului public, institutia sau organul de specialitate al administratiei publice centrale este obligata/obligat sa o accepte.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa accepte documentele eliberate de catre persoanele juridice de drept public sau de drept privat in format electronic, care au o semnatura electronica calificata sau avansata.
Manual de politici contabile - Stick USB
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Sursa: AJFP Teleorman
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Noi modificari aduse normelor privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli4 solutii moderne in ajutorul managerilor de INSTITUTII PUBLICECladirile lasate in paragina vor fi impozitate de primariiNoutati Legislatie Fiscala 06 - 10 aprilie 2009ANAF va trimite electronic certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venitUltimele articole
E-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaAmnistie fiscala 2024: Contribuabilii trebuie sa depuna cererile pana pe 25 noiembrieAmnistie fiscala 2024. ANAF a publicat Ghidul prin care poti beneficia de facilitatiAmnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuriArticole similare
Din 4 iulie 2023 autoritatile publice NU mai solicita persoanelor fizice si juridice dosare cu sina. Contribuabilii pot depune si COPII ELECTRONICEArticole similare
Ghid ANAF privind actele justificative necesare eliberarii documentelor solicitate de contribuabilii persoane fiziceMFP selecteaza voluntari in cadrul Finantelor. Depunerea candidaturii, pana pe 13 martieJoi, 3 martie, termen limita pentru calculul taxei pe poluareCodul de identificare fiscala (CIF): Ce este si unde il gasestiTransport GRATUIT pentru elevii din Bucuresti! Conditiile STBUltimele articole
Coduri CAEN PFA. Ce trebuie sa stii de la infiintareReminder ANAF! Intalnirea cu un inspector fiscal la sediul institutiei poate fi programata on-lineAjutorul de 1.400 lei pentru plata facturilor la energie se va acorda in doua transe a 700 lei. Cine poate beneficia de sprijin?Te confrunti cu probleme financiare? Masina ta poate reprezenta solutia de salvare!A fost publicata procedura de acces online al salariatilor sau fostilor salariati la datele din REVISAL. Model de solicitareArticole similare
Instructiuni completare Declaratia 205. Documentar fiscal completDocumentar fiscal: Depunere situatii financiare anuale incheiate la 31 decembrie 2011Procedura emiterii solutiei fiscale individuale anticipateANAF introduce D101 consolidata in 2023. Formularul va fi utilizat de membrii grupului fiscal pentru declararea impozitului pe profitCertificatul de rezidenta fiscala - ce este, reglementari legale si studii de caz utileUltimele articole
E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024SAF-T: Ce facem atunci cand primim RECIPISA de transmitere cu erori a D406Amenzile pentru e-TVA, PROROGATE pana pe 30 iunie 2025SAF-T in 2025. Ce perioada de gratie se aplica firmelor mici care depun D406 din 1 ianuarie 202512 lucruri BINE DE STIUT de contribuabilii care aplica SAF-T de la 01.01.2025Articole similare
Guvernul vrea o noua agentie pentru sistemele IT si schimbul de date intre institutiile publice. Reactiile ONG-urilorSfaturi de la experti
Achizitii servicii intracomunitare firma care aplica regimul de TVA la incasare
Intrebare: O microintreprindere din Romania inregistrata in scopuri de TVA (la incasare) achizitioneaza servicii de publicitate din Franta in valoare de 2.000 euro, si plateste partial aceste servicii: 1.000 euro. Fiind platitoare de TVA la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Hotararea AGA din luna decembrie este aferenta profiturilor din anii precedenti. Va rog sa imi indicati notele contabile in acest caz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA