Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Prevederi explicate pentru procedura de solutionare a deconturilor negative de TVA

03-Feb-2016
2965

In Monitorul Oficial al Romaniei nr.969/28.12.2015 s-a publicat O.P.A.N.A.F. 3.699/2015 pentru aprobarea procedurii de solutionare a deconturilor negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.

Prevederile actului normativ mai sus mentionat se aplica incepand cu deconturile de T.V.A. depuse dupa data de 1 ianuarie 2016. Deconturile cu sume negative de T.V.A. cu optiune de rambursare in curs de solutionare la data de 1 ianuarie 2016 vor fi rezolvate potrivit procedurii in vigoare la data depunerii lor.

Se supun procedurii de solutionare numai deconturile cu sume negative de T.V.A. cu optiune de rambursare depuse in cadrul termenului legal de depunere. Persoanele impozabile care depun astfel de deconturi dupa expirarea termenului legal de depunere vor prelua suma negativa in decontul perioadei fiscale urmatoare.

Deconturile cu sume negative de T.V.A. cu optiune de rambursare se solutioneaza si in anul 2016 in functie de gradul de risc fiscal pe care il prezinta fiecare persoana impozabila, astfel:

a) in cazul deconturilor de T.V.A. cu risc fiscal mic - prin emiterea Deciziei de rambursare de T.V.A., in termen de maxim 5 zile de la data depunerii decontului;

b) in cazul deconturilor de T.V.A. depuse de alti contribuabili decat marii contribuaubili, contribuabilii mijlocii sau exportatorii, incadrate la risc fiscal mediu - cu analiza documentara ;

Pentru efectuarea analizei documentare organul fiscal va comunica in scris persoanei impozabile documentele ce trebuie prezentate, data, ora si locul intalnirii, precum si numele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate care se ocupa de analiza. Documentele vor fi prezentate in original si copie si trebuie sa se refere la perioada din care provine suma negativa de T.V.A.

c) in cazul deconturilor de T.V.A. cu risc fiscal mare – cu inspectie fiscala anticipata. Dupa efectuarea inspectiei fiscale, compartimentul cu atributii in acest domeniu intocmeste raportul de inspectie fiscala. in cazul in care taxa colectata si taxa deductibila se modifica fata de sumele inscrise in decontul de T.V.A., se intocmeste Decizia de impunere privind obligatiile principale aferente diferentelor bazelor de impozitare stabilite in cadrul inspectiilor fiscale la persoane juridice sau fizice, dupa caz, care are rol de Decizie de rambursare a T.V.A. in cazul in care nu sunt stabilite diferente fata de suma solicitata la rambursare, se intocmeste Decizia privind nemodificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale, iar Decizia de rambursare a T.V.A. se emite de catre compartimentul de specialitate.

Organul fiscal decide, in conditiile prevazute de O.P.A.N.A.F. nr.3.699/2015, daca efectueaza inspectia fiscala anterior sau ulterior aprobarii rambursarii, in baza unei analize de risc.

Prin exceptie, in cazul deconturilor cu suma negativa de T.V.A. cu optiune de rambursare pentru care suma solicitata la rambursare este de pana la 45.000 lei, organul fiscal central ramburseaza taxa cu efectuarea, ulterior, a inspectiei fiscale.

Prevederile legale de rambursare a T.V.A. cu control ulterior a deconturilor negative cu optiune de rambursare de pana la 45.000 lei nu se aplica:

a) in cazul in care contribuabilul/platitorul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;

b) in cazul in care organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;

Deconturile cu suma negative de T.V.A. cu optiune de rambursare pentru care suma solicitata la rambursare este de pana la 45.000 lei, depuse de persoane impozabile, care au fost inscrise in cazierul fiscal, sau se constata faptul ca exista riscul unei rambursari necuvenite, se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate.

Standardul individual negativ (SIN) reprezinta suma maxima a T.V.A. ce poate fi rambursata fara analiza documentara sau inspectie fiscala anticipata, riscul implicat de aceasta rambursare fiind considerat acceptabil de catre administratia fiscala.

Standardul individual negativ se stabileste trimestrial, avand in vedere raportarile contabile, deconturile de T.V.A. si modul de indeplinire a obligatiilor fiscale in perioada de referinta.

Termenul de solutionare a deconturilor negative cu optiune de rambursare este de 45 de zile, in conformitate cu prevederile art.77 din Legea nr.207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.

in situatiile in care, pentru solutionarea deconturilor negative cu optiune de rambursare, este necesara administrarea de probe suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data solicitarii probei si data obtinerii acesteia, dar nu mai mult de :

a) doua luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la contribuabilul/platitorul solicitant; termenul de doua luni poate fi prelungit de organul fiscal la cererea contribuabilului/platitorului;

b) trei luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati sau institutii publice ori de la terte persoane din Romania; organul fiscal are obligatia sa instiinteze contribuabilul/platitorul cu privire la prelungirea termenului de solutionare a cererii.

c) sase luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati fiscale din alte state, potrivit legii; organul fiscal are obligatia sa instiinteze contribuabilul/platitorul cu privire la prelungirea termenului de solutionare a cererii.

In situatia in care, pe baza analizei de risc, solutionarea cererii necesita efectuarea inspectiei fiscale, termenul de solutionare a cererii este de cel mult 90 de zile de la inregistrarea cererii. in acest caz contribuabilul/platitorul este notificat cu privire la termenul de solutionare aplicabil in termen de 5 zile de la finalizarea analizei de risc.


Sursa: ANAF Galati

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Prevederi explicate pentru procedura de solutionare a deconturilor negative de TVA":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

  • BNR schimba regulile de acordare a creditelor! Cine are de castigat?
    • Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei - BNR a adoptat, miercuri, Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului BNR nr. 17/2012 privind anumite conditii de creditare, cu modificarile si completarile ulterioare, a informat institutia. “Conform noilor prevederi, nivelul maxim al gradului de indatorare va fi de 40% din venitul net la creditele in lei si 20% la cele in valuta. Gradul total de indatorare se determina ca pondere a obligatiilor totale lunare de...» citeste mai departe aici

  • ANAF explica: Procedura completa de obtinere a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
    • In cadrul sesiunii de asistenta online organizata miercuri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, reprezentantii institutiei au prezentat pasii care sunt necesari pentru obtinerea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale. Raspunzand la intrebarea unui contribuabil interesat de “procedura de obtinere/aprobare a platii esalonate a datoriilor/obligatiilor fiscale”, ANAF a precizat ca esalonarea la plata este reglementata prin “Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016