Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

20 octombrie, ultima zi de depunere a formularului 301. Completare

20-Oct-2011
1939
Decontului special de taxa pe valoarea adaugata pentru trimestrul precedent (formular 301) se va depune de catre contribuabili pana la data de 20 octombrie a.c. In ceea ce priveste completarea acestui decont, trebuie amintit ca sectiunea 1 "Achizitii intracomunitare de bunuri taxabile - altele decat mijloacele de transport noi si produsele accizabile" se completeaza numai de catre persoanele inregistrate conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, dar care nu sunt inregistrate si nu trebuie sa se inregistreze conform art. 153 din acelasi cod.

Sunt astfel incluse in aceasta categorie:

- persoanele impozabile care efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care taxa nu este deductibila (operatiuni scutite conform art. 141 din Codul fiscal) si persoanele impozabile supuse regimului special de scutire pentru intreprinderile mici prevazut la art. 152 din acelasi cod, care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si nici nu au obligatia de a se inregistra, conform art. 153 din Codul fiscal, dar care sunt inregistrate conform art. 153 din acelasi cod;

- persoanele juridice neimpozabile, care sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal.

In aceasta sectiune persoanele mai sus mentionate declara achizitiile intracomunitare de bunuri taxabile, altele decat achizitiile intracomunitare de mijloace de transport noi sau de produse accizabile, precum si achizitiile efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare pentru care sunt obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (4) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, inclusiv sumele inscrise in facturile primite pentru plati de avansuri partiale pentru achizitii intracomunitare de bunuri*).
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii

Sectiunea 2 "Achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi" se completeaza de catre orice persoana care nu este inregistrata si care nu trebuie sa se inregistreze conform art. 153 din Codul fiscal, indiferent daca este sau nu este inregistrata conform art. 153 din acelasi cod, care efectueaza achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi, pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, inclusiv sumele din facturile primite pentru plati de avansuri partiale pentru achizitiile intracomunitare de bunuri*).

Sectiunea 3 "Achizitii intracomunitare de produse accizabile" se completeaza de catre persoanele impozabile care nu sunt inregistrate si care nu trebuie sa se inregistreze conform art. 153 din Codul fiscal si de catre persoanele juridice neimpozabile, indiferent daca sunt sau nu sunt inregistrate conform art. 153 din acelasi cod, care efectueaza achizitii intracomunitare de produse accizabile, pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, inclusiv sumele din facturile primite pentru plati de avansuri partiale pentru achizitiile intracomunitare de bunuri*).

Sectiunea 4 "Operatiuni prevazute la art. 150 alin. (2), (3), (5) si (6) din Codul fiscal" se completeaza de catre:

- persoanele impozabile obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal, care nu sunt inregistrate si nu trebuie sa se inregistreze conform art. 153 din Codul fiscal, indiferent daca sunt sau nu sunt inregistrate conform art. 153 din Codul fiscal, si persoanele juridice neimpozabile care sunt inregistrate conform art. 153 din Codul fiscal, care sunt beneficiare ale serviciilor care au locul prestarii in Romania, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, si care sunt furnizate de catre persoane impozabile care nu sunt stabilite pe teritoriul Romaniei sau nu sunt considerate a fi stabilite pentru respectivele prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 125 alin. (2) din Codul fiscal, chiar daca sunt inregistrate in Romania conform art. 153 alin. (4) sau (5) din Codul fiscal;

- persoanele obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (3) din Codul fiscal, care sunt inregistrate conform art. 153 din Codul fiscal si care nu sunt inregistrate si nu trebuie sa se inregistreze conform art. 153 din Codul fiscal, carora li se livreaza gaze naturale sau energie electrica in conditiile prevazute la art. 132 alin. (1) lit. e) sau f) din acelasi cod, daca aceste livrari sunt realizate de persoane impozabile care nu sunt stabilite in Romania sau nu sunt considerate a fi stabilite pentru respectivele livrari de bunuri pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 125 alin. (2) din Codul fiscal, chiar daca sunt inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 153
alin. (4) sau (5) din Codul fiscal;

- persoanele obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (5) din Codul fiscal, care nu sunt inregistrate si nu trebuie sa se inregistreze conform art. 153 din acelasi cod, indiferent daca sunt sau nu sunt inregistrate conform art. 153 din Codul fiscal, si din cauza carora bunurile ies din regimurile sau situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) si d) din Codul fiscal, cu exceptia situatiei in care are loc un import de bunuri sau o achizitie intracomunitara de bunuri;

- persoanele obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (6) din Codul fiscal, care nu sunt inregistrate si nu trebuie sa se inregistreze conform art. 153 din Codul fiscal, indiferent daca sunt sau nu sunt inregistrate conform art. 153 din Codul fiscal, si care sunt beneficiare ale unor livrari de bunuri/prestari de servicii care au loc in Romania conform art. 132 sau 133 din Codul fiscal, in cazul in care livrarile de bunuri/prestarile de servicii sunt realizate de persoane impozabile care nu sunt stabilite in Romania sau nu sunt considerate a fi stabilite pentru respectivele livrari de bunuri/prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 125 alin. (2) din Codul fiscal si care nu sunt inregistrate in Romania conform art. 153 din Codul fiscal.

Sectiunea 4.1 "Achizitii de servicii intracomunitare, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal" se completeaza de catre persoanele impozabile obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal, care nu sunt inregistrate si nu trebuie sa se inregistreze conform art. 153 din Codul fiscal, indiferent daca sunt sau nu sunt inregistrate conform art. 153 din Codul fiscal, si de catre persoanele juridice neimpozabile care sunt inregistrate conform art. 153 din Codul fiscal, care sunt beneficiare ale serviciilor care au locul prestarii in Romania conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal si care sunt furnizate de catre persoane impozabile care nu sunt stabilite pe teritoriul Romaniei conform art. 125 alin. (2) din Codul fiscal, dar care sunt stabilite in Comunitate, chiar daca sunt inregistrate in Romania conform art. 153 alin. (4) sau (5) din Codul fiscal.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "20 octombrie, ultima zi de depunere a formularului 301. Completare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"