Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificari TVA: Formularele 088 si 098 incepand cu data de 3 august 2015

21-Oct-2015
17288

Va informam ca au fost actualizate programele de asistenta pentru Formular 088 si Formular 089. Pentru Declaratia 088 actualizata ianuarie 2016, click aici!



Prin abrogarea de catre Ordinul ANAF nr. 1966/2015* a Ordinului ANAF nr. 112/2015 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare fiscale utilizate de unele persoane impozabile in domeniul taxei pe valoarea adaugata, care reglementa formularele 098 si 088, modelul si instructiunile formularelor 098 si 088 sunt prevazute astfel:

Formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" este prevazut de Ordinul ANAF nr. 1966/2015.

Actualizare 20 octombrie 2015!

Declaratia 088 - Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA conform OPANAF nr. 112/ 16.01.2015, a fost actualizata in data de 20.10.2015 (versiunea 1.1.0).

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Click aici pentru ultima versiune a Formularului 088!

Principale modificari si completari ale Noului model de formular:

- aduce explicatii suplimentare rubricilor din formular, unele dintre coloanele din tabele prevazute de formular comasandu-se;

- la pct. 3 cu privire la spatiile detinute cu destinatia de sedii secundare se solicita informatii si despre spatiile subinchiriate;

- la pct. 5 se solicita anexarea de documente care sa justifice tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social si a sediilor secundare;

- rubricile care se refera la asociati si administratori se completeaza cu informatii care corespund unei perioade de 5 ani, care precede data declaratiei, in loc de 3 ani cum a fost in modelul precedent al formularului, si cu referiri la detinerea calitatii de PFA, II, IF;
- la pct. 11 se solicita in cazul conturilor bancare deschise in strainatate copii dupa extrase de cont sau documente care atesta deschiderea contului bancar;
- la pct. 12, in cazul organizarii si conducerii contabilitaii in compartimente distincte, conduse de director economic, contabil sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, se solicita anexarea in copie a contractului de munca si a diplomei de studii economice superioare;

- la pct 14 referitor la numarul contractelor individuale de munca incheiate se extinde solicitarea de informatii si cu privire la existenta: unui singur salariat, intre 2-5 salariati sau intre 6-10 salariati si anexarea in copie intre 1 si 3 contracte pentru persoanele care detin pozitii relevante (director, manager, sef compartiment etc.);

- la pct. 15 referitor la veniturile realizate de asociati si administratori s-a adaugat rubrica "fara venituri";

- la pct. 17 cu privire la studiile/profesiile administratorilor, se solicita anexarea in copie a documentelor care atesta nivelul studiilor;

- s-au introdus 2 noi puncte:

- 19: in situatia detinerii calitatii de asociat si/sau administrator, in ultimii 5 ani anteriori depunerii prezentei declaratii, conform pct. 18, la persoane impozabile si in situatia creditarii acestor persoane impozabile de catre asociati si/sau administratori, veti preciza soldul sumei cu care a fost creditata*3) fiecare persoana impozabila in parte.

- 20: Au mai fost depuse pentru aceasta persoana impozabila declaratii 088 pentru evaluarea inten#iei si capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA?

In cazul in care se raspunde cu DA se vor completa si informatii cu privire la num#rul declaratiilor 088 depuse.

Depunerea Formularului 088

I. Formularul 088 se depune la organul fiscal de societatile infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, inmatriculate la registrul comertului, care solicita inregistrarea in scopuri de TVA daca:

- opteaza pentru inregistrarea in scopuri de TVA la infiintare -insotit de formularul 098, in aceeasi zi cu depunerea la oficiul registrului comertului a cererii de inmatriculare in registrul comertului (art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal);

- in cursul unui an calendaristic ating sau depasesc plafonul de scutire de 220.000 lei, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a atins sau a depasit acest plafon - insotit de declaratia de mentiuni, formular 010 (art. 153 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal);

- in cursul unui an calendaristic cifra de afaceri realizata este inferioara plafonului de scutire de 220.000 lei dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa - insotit de declaratia de mentiuni,formular 010, (art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal);

- solicita reinregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului de TVA din oficiu de organul fiscal - insotit de "Cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 153 alin. (91) din Codul fiscal, (formular 099)", ( art. 153 alin. (91) din Codul fiscal).

II. Formularul 088 se depune de societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990 care sunt inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal, la solicitarea organelor fiscale, in urmatoarele situatii:
- schimbarea sediului social;
- schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor.
Formularul 098 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal" este prevazut de Ordinul ANAF nr. 1965/2015**, care modifica si completeaza Ordinul ANAF nr. 7/2010.

Astfel, Ordinul ANAF nr. 7/2010, pe langa formularele de inregistrare in scopuri de TVA 090, 091, 093 si declaratia 094 privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent,
prevede si formularul 098.

Depunerea formularului 098

Formularul 098 se depune la organul fiscal insotit de formularul 088 de societatile infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, inmatriculate la registrul comertului, care solicita inregistrarea in scopuri de TVA la infiintare, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal. Formularul se depune la organul fiscal in aceeasi zi cu depunerea la oficiul registrului comertului a cererii de inmatriculare in registrul comertului.

* Ordinul ANAF nr. 1966/2015 a fost publicat in Monitorul Oficial nr.580 din 3 august 2015
**Ordinul ANAF nr. 1965/2015 a fost publicat in Monitorul Oficial nr.579 din 3 august 2015
__________________________________________

Material informativ intocmit de DGFP Brasov

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificari TVA: Formularele 088 si 098 incepand cu data de 3 august 2015":
Rating:

Nota: 3.9 din 24 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.