Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile reguli TVA valabile de la 1 decembrie

30-Nov-2011
1939
In atentia persoanelor impozabile, referitor la inregistrarea in scopuri de TVA, autoritatile mentioneaza ca incepand cu data de 01.12.2011 intra in vigoare O.M.F.P. nr. 2.795/10.11.2011
privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA care s-a publicat in M.O. nr. 824/22.11.2011 si prin care se abroga O.M.F.P. nr. 1.984/2011 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA.


Acest act normativ stabileste criteriile pe baza carora se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor comerciale care:

* sunt infiintate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
* sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si
* solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) si c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Art.153 alin.(1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal:
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii


Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania si realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA la organul fiscal competent, denumita in continuare inregistrare normala in scopuri de taxa, dupa cum urmeaza:
a) inainte de realizarea unor astfel de operatiuni, in urmatoarele cazuri:

1. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), cu privire la regimul special de scutire pentru intreprinderile mici;
2. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;
c) daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa.

Principalele modificari aduse prin acest act normativ:

Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal (inainte de realizarea operatiunilor) si care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului depun la organele fiscale:

- formularul 098 "Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 alin.(1) lit. a) din Codul fiscal" si
- Anexa la cererea de inregistrare.

Aceste formulare se depun in aceeasi zi cu depunerea, la oficiul registrului comertului, a cererii de inmatriculare in registrul comertului. Agentia Nationala de Administrare Fiscala Directia Generala a Finantelor Publice Arges Activitatea de Metodologie si Administrarea Veniturilor Statului
B-dul. Republicii nr. 118 Pitesti, jud. Arges. Tel : 0248/21 15 11 int.3346
Asistenta.AG@mfinante.ro

Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal (ulterior desfasurarii operatiunilor si opteaza pentru inregistrare) si care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului depun la organele fiscale:

- formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" si
- Anexa la declaratia de mentiuni.

Se reglementeaza ce se intelege prin organ fiscal competent, astfel:

a) pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal : organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului;
b) pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal : organul fiscal in a carui evidenta este inregistrata persoana impozabila ca platitor de impozite si taxe.

Referitor la criteriile in functie de care se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA:
- la criteriul potrivit caruia persoana impozabila trebuie sa demonstreze ca nu se afla in situatia de a nu desfasura activitati economice la sediul social sau la sediile secundare si nici in afara acestora apare ca noutate depunerea concomitent cu depunerea formularelor necesare la inregistrare a declaratiei pe propria raspundere din care sa rezulte acest lucru, nemaifiind in discutie depunerea
certificatului constatator emis de oficiul registrului comertului prin care se facea dovada
indeplinirii acestui criteriu;

- la criteriul potrivit caruia niciunul dintre administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) si c) din Codul fiscal inregistrati fiscal in Romania si nici persoana impozabila insasi nu au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) din O.G. nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare apare ca noutate depunerea concomitent cu depunerea formularelor necesare la inregistrare a declaratiei pe propria
raspundere din care sa rezulte ca administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile care nu sunt inregistrati fiscal in Romania nu au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute in O.G. nr. 75/2001.

- la criteriul privind existenta faptica a spatiului aferent sediului social/sediilor secundare declarate apare ca noutate faptul ca verificarea la fata locului se face de catre organul fiscal competent si nu se mai face de catre Garda Financiara.

Referitor la termenul de emitere a deciziei de aprobare sau a deciziei de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA:

In cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal (inainte de realizarea operatiunilor):

- in situatia in care formularul 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si Anexa la cererea de inregistrare" se depun in aceeasi zi cu depunerea, la registrul comertului, a cererii de inmatriculare in registrul comertului termenul de emitere a deciziilor este : maximum o zi lucratoare de la data comunicarii certificatului de inmatriculare in registrul comertului.

- in situatia in care formularul 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si Anexa la cererea de inregistrare" se depun ulterior depunerii, la registrul comertului, a cererii de inmatriculare in registrul comertului, dar inainte de data comunicarii certificatului de inmatriculare in registrul comertului termenul de emitere a deciziilor se prelungeste corespunzator cu numarul de zile lucratoare cuprinse intre data depunerii cererii de inmatriculare in registrul comertului si data depunerii formularului 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si "Anexei la cererea de inregistrare".

- in situatia in care formularul 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si Anexa la cererea de inregistrare" se depun dupa comunicarea certificatului de inmatriculare in registrul comertului, termenul de emitere a deciziilor este: maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii formularului 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si "Anexei la cererea de inregistrare".

- in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal (ulterior desfasurarii operatiunilor si opteaza pentru inregistrare) termenul de emitere a deciziilor este: maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii Anexei la declaratia de mentiuni.

Informatiile referitoare la existenta asociatilor/administratorilor care detin/au detinut calitatea de asociat si/sau administrator la alte societati lichidate, sau societati la care a fost declansata procedura insolventei trebuie sa corespunda unei perioade de 5 ani care preceda datei solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA.
Formularele:

- 098 "Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal" si "Anexa la cererea de inregistrare" se depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului
- 010 "Declaratie de inregistrare fiscala / Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" si "Anexa la declaratia de mentiuni" se depun la organul fiscal in a carui evidenta persoana impozabila este inregistrata ca platitor de impozite si taxe.
Solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA depuse pana la data de 01.12.2011, data intrarii in vigoare a O.M.F.P. nr. 2.795/10.11.2011 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA se solutioneaza conform procedurii reglementate prin O.M.F.P. nr. 1984/2011.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile reguli TVA valabile de la 1 decembrie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tomac: Suntem categoric impotriva split TVA si a taxei de solidaritate
    • Presedintele executiv al PMP, Eugen Tomac, a declarat la inceputul saptamanii ca formatiunea politica amintita este categoric impotriva split TVA, considerand totodata ca "Guvernul este in plin haos". Acesta a precizat ca ar trebui gandita cu seriozitatea relatia cu mediul de afaceri din partea guvernului, potrivit Agerpres: "Observam ca Guvenul este in plin haos. Suntem categoric impotriva split TVA si credem ca orice guvern responsabil trebuie sa se gandeasca cu seriozitate la relatia cu...» citeste mai departe aici

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • DIICOT: O angajata de la Taxe si Impozite Sector 5 a sters contra cost amenzile a zeci de oameni
    • Politistii si procutorii DIICOT au facut, luni, 35 de perchezitii in Bucuresti si in judetele Dambovita si Giurgiu la persoane suspectate de frauda informatica, fiind vizata o angajata a Directiei Impozite si Taxe Locale a Sectorului 5. Potrivit anchetatorilor, angajata in cauza ar fi sters din sistem amenzile primite de zeci de persoane sau le-a trecut pe numele unor persoane decedate, contra unor sume de bani. Una dintre perchezitiile de ieri a fost la sediul unei institutii publice. De...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"