Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile reguli TVA valabile de la 1 decembrie

30-Nov-2011
1824
In atentia persoanelor impozabile, referitor la inregistrarea in scopuri de TVA, autoritatile mentioneaza ca incepand cu data de 01.12.2011 intra in vigoare O.M.F.P. nr. 2.795/10.11.2011
privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA care s-a publicat in M.O. nr. 824/22.11.2011 si prin care se abroga O.M.F.P. nr. 1.984/2011 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA.


Acest act normativ stabileste criteriile pe baza carora se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor comerciale care:

* sunt infiintate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
* sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si
* solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) si c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Art.153 alin.(1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal:
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii


Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania si realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA la organul fiscal competent, denumita in continuare inregistrare normala in scopuri de taxa, dupa cum urmeaza:
a) inainte de realizarea unor astfel de operatiuni, in urmatoarele cazuri:

1. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), cu privire la regimul special de scutire pentru intreprinderile mici;
2. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;
c) daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa.

Principalele modificari aduse prin acest act normativ:

Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal (inainte de realizarea operatiunilor) si care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului depun la organele fiscale:

- formularul 098 "Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 alin.(1) lit. a) din Codul fiscal" si
- Anexa la cererea de inregistrare.

Aceste formulare se depun in aceeasi zi cu depunerea, la oficiul registrului comertului, a cererii de inmatriculare in registrul comertului. Agentia Nationala de Administrare Fiscala Directia Generala a Finantelor Publice Arges Activitatea de Metodologie si Administrarea Veniturilor Statului
B-dul. Republicii nr. 118 Pitesti, jud. Arges. Tel : 0248/21 15 11 int.3346
Asistenta.AG@mfinante.ro

Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal (ulterior desfasurarii operatiunilor si opteaza pentru inregistrare) si care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului depun la organele fiscale:

- formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" si
- Anexa la declaratia de mentiuni.

Se reglementeaza ce se intelege prin organ fiscal competent, astfel:

a) pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal : organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului;
b) pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal : organul fiscal in a carui evidenta este inregistrata persoana impozabila ca platitor de impozite si taxe.

Referitor la criteriile in functie de care se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA:
- la criteriul potrivit caruia persoana impozabila trebuie sa demonstreze ca nu se afla in situatia de a nu desfasura activitati economice la sediul social sau la sediile secundare si nici in afara acestora apare ca noutate depunerea concomitent cu depunerea formularelor necesare la inregistrare a declaratiei pe propria raspundere din care sa rezulte acest lucru, nemaifiind in discutie depunerea
certificatului constatator emis de oficiul registrului comertului prin care se facea dovada
indeplinirii acestui criteriu;

- la criteriul potrivit caruia niciunul dintre administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) si c) din Codul fiscal inregistrati fiscal in Romania si nici persoana impozabila insasi nu au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) din O.G. nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare apare ca noutate depunerea concomitent cu depunerea formularelor necesare la inregistrare a declaratiei pe propria
raspundere din care sa rezulte ca administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile care nu sunt inregistrati fiscal in Romania nu au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute in O.G. nr. 75/2001.

- la criteriul privind existenta faptica a spatiului aferent sediului social/sediilor secundare declarate apare ca noutate faptul ca verificarea la fata locului se face de catre organul fiscal competent si nu se mai face de catre Garda Financiara.

Referitor la termenul de emitere a deciziei de aprobare sau a deciziei de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA:

In cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal (inainte de realizarea operatiunilor):

- in situatia in care formularul 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si Anexa la cererea de inregistrare" se depun in aceeasi zi cu depunerea, la registrul comertului, a cererii de inmatriculare in registrul comertului termenul de emitere a deciziilor este : maximum o zi lucratoare de la data comunicarii certificatului de inmatriculare in registrul comertului.

- in situatia in care formularul 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si Anexa la cererea de inregistrare" se depun ulterior depunerii, la registrul comertului, a cererii de inmatriculare in registrul comertului, dar inainte de data comunicarii certificatului de inmatriculare in registrul comertului termenul de emitere a deciziilor se prelungeste corespunzator cu numarul de zile lucratoare cuprinse intre data depunerii cererii de inmatriculare in registrul comertului si data depunerii formularului 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si "Anexei la cererea de inregistrare".

- in situatia in care formularul 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si Anexa la cererea de inregistrare" se depun dupa comunicarea certificatului de inmatriculare in registrul comertului, termenul de emitere a deciziilor este: maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii formularului 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si "Anexei la cererea de inregistrare".

- in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal (ulterior desfasurarii operatiunilor si opteaza pentru inregistrare) termenul de emitere a deciziilor este: maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii Anexei la declaratia de mentiuni.

Informatiile referitoare la existenta asociatilor/administratorilor care detin/au detinut calitatea de asociat si/sau administrator la alte societati lichidate, sau societati la care a fost declansata procedura insolventei trebuie sa corespunda unei perioade de 5 ani care preceda datei solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA.
Formularele:

- 098 "Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal" si "Anexa la cererea de inregistrare" se depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului
- 010 "Declaratie de inregistrare fiscala / Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" si "Anexa la declaratia de mentiuni" se depun la organul fiscal in a carui evidenta persoana impozabila este inregistrata ca platitor de impozite si taxe.
Solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA depuse pana la data de 01.12.2011, data intrarii in vigoare a O.M.F.P. nr. 2.795/10.11.2011 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA se solutioneaza conform procedurii reglementate prin O.M.F.P. nr. 1984/2011.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile reguli TVA valabile de la 1 decembrie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.