Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou de la ANAF: Criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA

05-Sep-2016
2538

Noile prevederi legale privind criteriile pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA se regasesc in Anexa nr.2 la Ordinul ANAF nr.2393/2016, publicat in M.O. nr.629 / 17.08.2016. Aceste criterii sunt valabile pentru societatile comerciale infiintate in baza Legii nr.31/1990, care solicita inregistrarea in scopuri de TVA in regim normal, prin optiune la infiintare, inainte de realizarea operatiunilor economice (depun formularul 098), sau solicita ulterior infiintarii daca cifra de afaceri este inferioara plafonului de 220.000 lei si opteaza pentru aplicarea regimului normal de TVA conform art.316 din Codul Fiscal (depun formularul 010), precum si in cazul in care dupa anularea codului de TVA din oficiu de catre organul fiscal, societatea comerciala solicita reinregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin.(12) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal (depun formularul 099).

Criteriile in functie de care se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor comerciale infiintate in baza Legii nr.31/1990 se regasesc la pct.3, din Anexa 2 la Ordinul ANAF 2393 /2016, astfel:

a). persoana impozabila nu se afla in situatia prevazuta la art.15, alin.(1) din Legea nr.359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv nu a depus la Oficiul Registrului Comertului declaratia model tip din care rezulta ca nu va desfasura activitati economice in spatiul destinat sediului social si/sau sediilor secundare si nici in afara acestora.

b). administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA la infiintare sau ulterior infiintarii prin optiune precum si la reinregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a anularii din oficiu a codului de TVA de catre organul fiscal in cazurile de la art.316, alin.(11), lit.a)-e). si h). nu au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau atragerea raspunderii solidare cu debitorul, stabilita prin decizie a organului fiscal competent, ramasa definitiva prin neexercitarea cailor de atac prevazute de lege sau prin hotarare judecatoreasca definitiva, in situatia in care decizia organului fiscal a fost atacata in justitie. Totodata, persoana impozabila insasi , nu are inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art.4, alin.(4), lit.a) din O.G. nr.39/2015 mentionate la alineatul anterior, in cazul in care solicita inregistrarea in scopuri de TVA ulterior infiintarii prin optiune, precum si la reinregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a anularii din oficiu a codului de TVA de catre organul fiscal in cazurile de la art.316, alin.(11), lit.a)-e). si h). din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal.

c).evaluarea pe baza analizei efectuate de organele fiscale, a intentiei si a capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere, precum si operatiuni pentru care locul livrarii /prestarii se considera ca fiind in strainatate daca taxa ar fi deductibila in cazul in care aceste operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate daca taxa ar fi deductibila in cazul in care aceste operatiuni ar avea locul in Romania.

Solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA se verifica sa indeplineasca criteriile de la pct.3, lit.a) si b). din anexa 2 la ordin. Pentru cererile de reinregistrare in scopuri de TVA depuse potrivit art.316 alin.(12) din Codul Fiscal ( prin formularul 099) se verifica daca a incetat situatia care a condus la anularea din oficiu a codului de TVA de catre organul fiscal si daca societatea se regaseste si in alta situatie de anulare din cele prevazute la art.316 alin.(12), lit.a)-d). din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal.

Solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA care indeplinesc criteriile de la pct.3, lit.a) si b). din anexa 2 la ordin, precum si solicitarile de inregistrare depuse potrivit art. 316 alin.(12) din Codul Fiscal din Codul Fiscal, daca persoanele impozabile nu se regasesc intr-o alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA dintre cele prevazute la art.316, alin.(11), lit.a). -e). din Codul Fiscal, sunt supuse analizei prevazute la pct.3, lit.c). din ordin care are ca scop evaluarea intentiei si a capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere, precum si operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate daca taxa ar fi deductibila in cazul in care aceste operatiuni ar avea locul in Romania.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Dupa efectuarea analizei de risc de catre compartimentul de evaluare, societatea comerciala se poate regasi in una din urmatoarele situatii:

a).indeplineste criteriile de evaluare si este incadrata la risc scazut - se emite decizia de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA;

b).nu indeplineste criteriile de evaluare si este incadrata la risc ridicat - se emite decizia de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA;

c).indeplineste partial criteriile de evaluare si este incadrata la risc mediu.

Persoana impozabila care indeplineste partial criteriile de evaluare si este incadrata la risc mediu este invitata la organul fiscal sa clarifice si sa-si exprime propriul punct de vedere. Se poate solicita o singura data, pentru motive justificate, amanarea datei de prezentare, cu prelungirea termenului de solutionare pana la data prezentarii la organul fiscal a reprezentantului legal al societatii.

Daca reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezinta si furnizeaza corect si complet datele si informatiile solicitate, justificand intentia si capacitatea persoanei impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA, compartimentul de evaluare intocmeste un referat care cuprinde propunerea de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA se respinge in cazul in care:

- reprezentantul legal al persoanei impozabile nu se prezinta la locul si data stabilite prin invitatie, nu furnizeaza informatiile si documentele solicitate.

In situatiile in care reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezinta, dar nu furnizeaza corect si complet datele si informatiile solicitate, sau se prezinta, furnizeaza corect si complet datele si informatiile solicitate, dar nu justifica intentia si capacitatea persoanei impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA, compartimentul de evaluare procedeaza dupa cum urmeaza:

a). respinge cererea de inregistrare in scopuri de TVA, intocmind un referat care cuprinde propunerea de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA, in cazul in care persoana impozabila se afla la prima cerere de inregistrare in scopuri de TVA;

b). transmite motivat, in alta situatie decat la lit. a), solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA si documentatia care a stat la baza analizei directiei regionale antifrauda fiscala care are sediul in aria de competenta teritoriala a directiei generale regionale a finantelor publice din care face parte organul fiscal competent.

In urma verificarilor efectuate , directia regionala antifrauda fiscala va transmite compartimentului de evaluare un raport cu motivele de fapt si de drept care vor sta la baza propunerii de aprobare sau de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA, consemnand punctul de vedere al contribuabilului in procesul verbal la finalizarea controlului.

Inainte de luarea deciziei de respingere a solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA, compartimentul de evaluare va asigura exercitarea de catre contribuabil a dreptului de a fi ascultat, conform prevederilor art.9 din Legea nr.207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.in cadrul audierii contribuabilul are dreptul sa isi exprime in scris punctul de vedere sau sa notifice despre renuntarea la acest drept.

Termenul de solutionare a solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA: 45 de zile, cu exceptia cazului in care se prelungeste termenul deoarece e necesara administrarea de probe suplimentare in conditiile art.77 din Legea nr.207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala. La societatile care solicita la infiintare inregistrarea in scopuri de TVA decizia de inregistrare se emite in termenul mentionat la alineatul precedent , dar nu inainte de data la care se comunica certificatul de inmatriculare la registrul comertului."

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou de la ANAF: Criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

CRITERII TVA - majorare capital social
Mai multe articole despre criterii tva




Subiectele saptamanii

  • Modificari aduse diurnei neimpozabile pentru deplasarile in tara
    • In M.Of. nr. 797 din 18 septembrie 2018 a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Hotararea intra in vigoare la data de 01 ianuarie 2019, data de la care se abroga prevederile HG 1860/2016 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii...» citeste mai departe aici

  • Spor de 15% din salariu pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat
    • In sedinta de Guvern de joi, 20 septembrie, s-a adoptat o hotarare prin care persoanele incadrate cu grad de handicap grav sau accentuat vor primi la salariu un spor de 15%. „Persoanele care, in conformitate cu Certificatul de incadrare in grad de handicap, au grad de handicap grav sau accentuat, de oricare tip prevazut de art. 86 alin. (2) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata cu modificarile si completarile ulterioare,...» citeste mai departe aici

  • Diferenta dintre sponsorizarea in numerar si cea in natura. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal aplicabil unei societati care vrea sa faca o donatie in numerar, un procent din vazarile unui produs? La aceasta intrebare vor raspunde specialistii nostri. O societate X, care are cod CAEN 5610, platitoare de impozit specific unor activitati, dar si de impozit pe profit pentru activitatile efectuate in afara codului caen 5610, doreste sa doneze cate 5 lei pentru fiecare desert vandut in restaurant, catre o asociatie de intrajutorare a copiilor bolnavi de cancer....» citeste mai departe aici

  • Peste 191.000 de persoane s-au angajat in primele opt luni prin intermediul ANOFM
    • Programul National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, a dus la angajarea a 191.113 persoane in primele 8 luni din 2018 Din totalul persoanelor angajate pana la finalul lunii august 2018, 67.810 au peste 45 de ani, 50.743 au varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, 41.637 au intre 25 si 35 de ani, iar 30.923 sunt tineri sub 25 de ani (dintre care 16.235 tineri NEET - acronimul folosit pentru formularea “Not in Education, Employment or Training”). Majoritatea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016