Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligativitatea inregistrarii in scopuri de TVA de catre contribuabilii inactivi sau inactivi temporar

27-Iul-2011
3164
Obligatia inregistrarii in scopuri de TVA include mai multe proceduri care vor trebui indeplinite de contribuabili, in urma incetarii starii de inactivitate fiscala sau de inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului.

Astfel, in ceea ce priveste anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, aceasta poate fi efectuata din oficiu de catre organele fiscale competente, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in lista contribuabililor declarati inactivi potrivit art. 11 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal (CF), cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al persoanelor impozabile aflate in inactivitate temporara, inscrisa in Registrul Comertului, potrivit legii.

In urma anularii inregistrarii in scopuri de TVA, contribuabilii au obligatia sa solicite organelor fiscale competente inregistrarea in scopuri de TVA, daca inceteaza situatia care a condus la scoaterea din evidenta, fara a fi aplicabile prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 152 din CF in anul calendaristic respectiv.

Persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA datorita inscrierii in lista contribuabililor declarati inactivi trebuie sa solicite organului fiscal competent inregistrarea in scopuri de TVA, daca au fost scoase din evidenta contribuabililor declarati inactivi prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in termen de 15 zile de la data afisarii ordinului respectiv pe website-ul ANAF si la sediul institutiei. Inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 din CF se va considera valabila incepând cu data reactivarii.

Persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA datorita inactivitatii temporare, inscrise in registrul comertului, potrivit legii, trebuie sa solicite organului fiscal competent inregistrarea in scopuri de TVA, daca inceteaza starea de inactivitate temporara, in termen de cel mult 10 zile de la efectuarea inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind reluarea activitatii, insotita de certificatul din care rezulta inregistrarea in registrul comertului a acestei mentiuni. Inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 din CF se va considera valabila incepand cu data inregistrarii in Registrul Comertului a mentiunii privind reluarea activitatii.


Daca persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute mai sus nu solicita organelor fiscale competente inregistrarea in scopuri de TVA in termenul stabilit, acestea vor inregistra din oficiu in scopuri de TVA aceste persoane, data inregistrarii fiind cea prevazuta pentru fiecare situatie in parte.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016