Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Criterii TVA - majorare capital social

22-Ian-2018
1681

Din toamna anului 2017 legislatia privind inregistrarea in scopuri de TVA s-a modificat substantial. Noutatea este ca nu numai ca procedura prin care se obtine inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune ia in calcul un set diferit de indicatori, ci si faptul ca ANAF face de atunci o evaluare constanta a riscului fiscal in ce priveste TVA.

In data de 03.10.2017 a fost publicat in Monitorul Oficial nr 780 Ordinul Ministrului Finantelor nr 2856/02.10.2017 privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de TVA, care a intrat in vigoare in aceeasi zi.

Ordinul introduce un numar de 5 indicatori care genereaza risc fiscal ridicat si care sunt luati in considerare de ANAF in analiza de risc privind TVA (Anexa nr. 5: Criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) si c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal).

Unul dintre acesti indicatori este nou introdus si se refera la faptul ca o firma prezinta risc fiscal ridicat daca are cel putin un administrator persoana fizica nerezident, iar capitalul social al acestei firme este sub 45.000 lei!

Un numar foarte mare de firme romanesti sunt in aceasta situatie. De aceea, desi se vor genera anumite costuri, este recomandabil sa se procedeze cat mai curand posibil la inregistrarea cresterii de capital social la Registrul Comertului teritorial la nivelul de minim 45.000 lei (daca marirea de capital social nu se inregistreaza la Registrul Comertului, ea nu este opozabila tertilor).

In caz contrar exista posibilitatea foarte mare ca ANAF sa suspende codul de TVA al societatii respective.

Marirea de capital social se poate face pe doua cai principale:

  • prin noi aporturi (de numerar sau active)
  • prin conversia datoriilor catre asociat(i) persoana fizica sau juridica

Majorarea de capital prin conversia creantelor in parti sociale/actiuni poate fi facuta atunci cand datoriile catre asociati (adica creanta acestora asupra firmei) indeplinesc urmatoarele conditii:

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Vezi detalii
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Vezi detalii

- creanta este certa, adica nu exista dubii asupra existentei sale (apare in contabilitate, in general pe baza unor facturi sau contracte de imprumut)

- creanta este lichida, adica are o valoare clara

- creanta este exigibila, adica a depasit scadenta de rambursare prevazuta in factura sau contractul care sta la baza acesteia.

De regula Registrul Comertului accepta ca operatiunea de constatare a caracterului cert, lichid si exigibil al creantei sa fie facuta de catre asociati si consemnata in hotararea AGA sau in decizia Asociatului Unic, si nu neaparat prin expertiza contabila. Un raport de expertiza contabila se solicita totusi atunci cand de exemplu creanta este intr-o alta moneda decat leul.

Procedura de inregistrare a cresterii de capital social este cea descrisa in Legea 31/1990 a societatilor, iar documentatia necesara este detaliata pe site-ul ONRC la adresa:

https://www.onrc.ro/index.php/ro/mentiuni/persoane-juridice/majorarea-capitalului-social

 

Autor Robert Gearba

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Criterii TVA - majorare capital social":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • Societate aflata in stare de insolventa. Cum se plateste TVA-ul?
    • In analiza de mai jos, o firma aflata in stare de insolventa are de achitat catre un furnizor transe de sume restante din 2014. Vom vedea cum se plateste TVA-ul in acest caz. Iata raspunsul specialistului! Conform prevederilor de la art. 2 alin. (1) lit. c) din OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii