Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Criterii TVA - majorare capital social

22-Ian-2018
1931

Din toamna anului 2017 legislatia privind inregistrarea in scopuri de TVA s-a modificat substantial. Noutatea este ca nu numai ca procedura prin care se obtine inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune ia in calcul un set diferit de indicatori, ci si faptul ca ANAF face de atunci o evaluare constanta a riscului fiscal in ce priveste TVA.

In data de 03.10.2017 a fost publicat in Monitorul Oficial nr 780 Ordinul Ministrului Finantelor nr 2856/02.10.2017 privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de TVA, care a intrat in vigoare in aceeasi zi.

Ordinul introduce un numar de 5 indicatori care genereaza risc fiscal ridicat si care sunt luati in considerare de ANAF in analiza de risc privind TVA (Anexa nr. 5: Criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) si c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal).

Unul dintre acesti indicatori este nou introdus si se refera la faptul ca o firma prezinta risc fiscal ridicat daca are cel putin un administrator persoana fizica nerezident, iar capitalul social al acestei firme este sub 45.000 lei!

Un numar foarte mare de firme romanesti sunt in aceasta situatie. De aceea, desi se vor genera anumite costuri, este recomandabil sa se procedeze cat mai curand posibil la inregistrarea cresterii de capital social la Registrul Comertului teritorial la nivelul de minim 45.000 lei (daca marirea de capital social nu se inregistreaza la Registrul Comertului, ea nu este opozabila tertilor).

In caz contrar exista posibilitatea foarte mare ca ANAF sa suspende codul de TVA al societatii respective.

Marirea de capital social se poate face pe doua cai principale:

  • prin noi aporturi (de numerar sau active)
  • prin conversia datoriilor catre asociat(i) persoana fizica sau juridica

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Majorarea de capital prin conversia creantelor in parti sociale/actiuni poate fi facuta atunci cand datoriile catre asociati (adica creanta acestora asupra firmei) indeplinesc urmatoarele conditii:

- creanta este certa, adica nu exista dubii asupra existentei sale (apare in contabilitate, in general pe baza unor facturi sau contracte de imprumut)

- creanta este lichida, adica are o valoare clara

- creanta este exigibila, adica a depasit scadenta de rambursare prevazuta in factura sau contractul care sta la baza acesteia.

De regula Registrul Comertului accepta ca operatiunea de constatare a caracterului cert, lichid si exigibil al creantei sa fie facuta de catre asociati si consemnata in hotararea AGA sau in decizia Asociatului Unic, si nu neaparat prin expertiza contabila. Un raport de expertiza contabila se solicita totusi atunci cand de exemplu creanta este intr-o alta moneda decat leul.

Procedura de inregistrare a cresterii de capital social este cea descrisa in Legea 31/1990 a societatilor, iar documentatia necesara este detaliata pe site-ul ONRC la adresa:

https://www.onrc.ro/index.php/ro/mentiuni/persoane-juridice/majorarea-capitalului-social

 

Autor Robert Gearba

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Criterii TVA - majorare capital social":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016