Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Revisal poate fi accesat online de angajati/fosti salariati . NU mai este nevoie de consimtamantul angajatorilor sau al ITM

01-Iul-2021
7270

Conform unei noi propuneri legislative, salariatii/ fostii salariati pot accesa online Revisal, fara a mai fi nevoie de consimtamantul anagajorului sau al ITM.

Prin proiectului de lege, se introduce in cadrul art. 34 din Codul Muncii prevederea conform careia registrul de evidenta a salariatilor este accesibil online pentru salariati/fostii salariati cu privire la datele ce ii privesc. 

Pana acum, salariatii/fostii salariati nu puteau accesa nelimitat si neconditionat aceste informatii. In cazul in care aveau nevoie de documentul care atesta vechimea in munca, se adresau angajatorilor sau Inspectoratului teritorial de munca.

Alte avantaje ale propunerii:

-Debirocratizare: este eliminata procedura birocratica inutila si indelungata, prevazuta de HG nr. 905/2017, pentru obtinerea extrasului din registru;

-Digitalizare: accesul la registru pentru salariatii/fostii salariati devine online, neconditionat de consimtamantul angajatorilor sau al ITM;

-Acces simplificat si neconditionat: Salariatii nu mai sunt nevoiti sa solicite angajatorilor sau ITM extrasul din registru si sa astepte pana la 15 zile pentru a obtine documentul;

-Folosirea eficienta a resurselor: Pentru angajatori, ITM, dar si salariati, sunt economisite resursele necesare in procedura birocratica a obtinerii extrasului din registru, precum cele de timp si resurse umane.

Revisal online angajati:

Registrul general de evidenta a salariatilor este accesibil online pentru salariati/fosti salariati, in privinta datelor care ii privesc.

Dreptul de acces se limiteaza la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date.

Extrasul din registrul general de evidenta a salariatilor este document ce atesta vechimea in munca.

Ce este Revisal?

Registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal) cuprinde toate contractele individuale de munca in desfasurare. In aceasta baza de date sunt inregistrate incheierea, modificarea, suspendarea sau incetarea contractelor de munca.

Obligatia de a completa Revisal cu ajutorul aplicatiei informatice distrbuite gratuit de catre Inspectia Muncii sau prin intermediul aplicatiilor informatice proprii (care corespund criteriilor prevazute de lege) revine tuturor angajatilor.

Codul Muncii prevede obligatia fiecarui angajator de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor. Iar incepand cu data de 1 ianuarie 2011, carnetul de munca a fost inlocuit in totalitate de registrul general de evidenta a salariatilor - Revisal, reglementat prin Hotararea de Guvern nr. 161/2006.

Metodologia de intocmire si completare a REVISAL este reglementata de HG nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificata prin HG nr. 1.105/2011.

Sunt obligati sa infiinteze, sa completeze si sa transmita Revisal:

  • angajatorii, persoane fizice sau juridice
  • misiunile diplimatice si oficiile consulare ale altor state in Romania, pentru personalul angajat local, care are cetatenia romana sau resedinta permanenta in Romania.

Angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, cu obligtia de a informa, in scris, ITM, cu privire la incheierea acestui contract.

Registrul este completat si transmis de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.

Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:

 

  • elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal — CNP, cetatenia si tara de provenienta — Uniunea Europeana — UE, non-UE, Spatiul Economic European — SEE;
  • data angajarii;
  • perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea;
  • functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
  • tipul contractului individual de munca;
  • durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
  • salariul de baza lunar brut si sporurile, astfel cum sunt prevazute in contractul individual de munca;
  • perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;
  • data incetarii contractului individual de munca.

Completarea, respectiv inregistrarea in registru a elementelor prevazute mai sus, si transmiterea registrului se fac dupa cum urmeaza:

  • la angajarea fiecarui salariat, elementele prevazute la lit. a)—g) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza;
  • elementul prevazut la lit. g) se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
  • elementele prevazute la lit. h) se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;
  • elementele prevazute la lit. i) se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului ce a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;
  • pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.

Orice modificare a elementelor prevazute la lit. a), c)—g) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare prevazut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003.

Exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ cind inregistrarea in registru se face in ziua in care angajatorul se prezuma, potrivit legii, ca a luat cunostinta de continutul acestora.

Orice corectie a erorilor survenite in completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunostinta de acestea.
 
Ce NU se inregistreaza in Revisal?

Angajatorii NU inregistreaza in Revisal urmatoarele elemente:

  • atributiile postului
  • criterile de evaluare
  • concediul de odihna
  • concediile medicale pentru incapacitate temporara de munca
  • data la care se plateste salariul
  • perioada de proba
  • perioada de preaviz

Cum se obtine un extras Revisal online?

Un extras Revisal online se obtine astfel:

  • In browser-ul pentru internet introduceti adresa site-ului pentru acces on-line. Apoi se face clik cu mouse-ul pe butonul Autentificare Registru.
  • In ecranul urmator executati clik pe link-ul indicat de sageata nr. 3 ignorand mesajul: not recomended.
  • In fereastra urmatoare introduceti user-ul (CUI sau CIF) si parola care este formata numai din litere mici si apoi apasati butonul Conectare indicat de sageata nr.4 
  • In continuare apasati butonul “Contracte” (sageata nr.5)
  • Fereastra urmatoare este impartita in 3 zone: Angajator, Salariati si Contracte. Daca firma are mai multi salariati, in tabelele salariati si contracte sunt afisate cate 10 inregistrari cu posibilitatea de derulare a acestora. Afisarea inregistrarilor este conditionata de optiunea aleasa in campul “Stare” (vezi sageata nr.6). Daca se doreste listarea unui extras doar pentru un salariat se va complete cel putin unul din campurile: CNP, Nume, Prenume si apoi clik pe “Cauta” (vezi sageata nr.7). Daca se doreste listarea unui extras cu toti salariatii cele 3 campuri se vor lasa necompletate si se va derula din 10 in 10 inregistrari de la butonul situat sub fiecare tabel. Verificati si optiunea aleasa in campul stare! 
  • In final din meniul browser-ului se alege optiunea File – Print… (vezi sageata nr.8). 

Pentru a vedea graficul pentru extrasul Revisal online, click AICI»

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Revisal poate fi accesat online de angajati/fosti salariati . NU mai este nevoie de consimtamantul angajatorilor sau al ITM":
Rating:

Nota: 4.25 din 10 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Finantele propun 3 modificari MAJORE asupra Codului Fiscal
    • Recent, Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordonanta pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prelungirea unor termene. Schimbarile vizeaza si Codul Fiscal. Iata noile modificari propuse de finante asupra Codului Fiscal: a) Instituirea obligatiei notarilor publici de declarare a tranzactiilor din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Masura are in vedere...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica ordinul 1665/2020 prin care poprirea electronica a devenit functionala
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru modificarea ?i completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora. Conform Referatului de Aprobare, prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de...» citeste mai departe aici

  • In perioada 1 februarie - 31 martie 2022 preturile pentru energie electrica si gaze naturale se PLAFONEAZA pentru clientii non-casnici
    • In Monitorul Oficial a fost publicata Ordonanta de Urgenta 3/2022 prin care se modifica 118/2021. Actul normativ prevedea acordarea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrica si gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022. Incepand cu 1 februarie preturile se vor plafona pentru clientii non-casnici, iar pentru cei casnici va fi acordata o compensatie unitara in valoare de cel mult 0,291 lei/kWh, in cazul energiei electrice, si in valoare de cel mult 40% din valoarea pretului...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016