
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala anunta ca a dispus o serie de masuri, care sunt aplicate in scopul asigurarii sanatatii personalului, dar si pentru protectia contribuabililor.
ANAF subliniaza ca, inca de la primele informatii cu privire la riscul de raspandire al infectiei cu COVID-19, in fiecare unitate fiscala au fost asigurate produse igienico-sanitare, iar stocurile sunt reinnoite permanent.
Masurile sunt necesare in scop preventiv, dar si pentru desfasurarea activitatii ANAF si a structurilor subordonate:
1. Au fost stabilite punctele cheie si activitatile care necesita un flux continuu, precum si numarul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajatilor ANAF,de exemplu la ghiseul unic, trezorerie, registratura, asistenta contribuabili, relatii cu publicul, etc.
2. Este limitat accesul in cadrul spatiilor destinate contribuabililor, astfel incat sa se evite crearea de cozi/aglomeratie, stabilindu-se o distanta de cel putin 1.5m intre persoane.
3. Sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: sapun, prosoape hartie, masti de protectie, manusi de protectie si dezinfectanti pentru protectia acestora.
4. In regim de urgenta sunt asigurate servicii de dezinsectie si dezinfectie a spatiilor in care isi desfasoara activitatea personalul ANAF.
5. Pentru personalul care utilizeaza mijloacele de transport public ora de incepere este stabilita in intervale orare decalate cu o ora/o ora jumatate fata de programul normal, respectiv ora 8.00, ora 9.00 si ora 10.00, pentru perioada 12.03-31.03 2020.
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
6. Se realizeaza permanent prelucrarea informatiilor si a masurilor de protectie pentru prevenirea infectarii cu COVID-19, cu toti angajatii.
7. Toate sedintele, intalnirile cu participare extinsa se realizeaza in sistem video conferinta, iar delegatiile/deplasarile angajatilor sunt suspendate in perioada urmatoare.
8. Sunt stabilite activitatile si sunt identificati salariatii care isi pot desfasura activitatea la distanta, respectiv 50% din totalul angajatilor ANAF.
9. Sunt identificati angajatii care au efectuat ore suplimentare si se acorda zilele de recuperare in vederea asigurarii posibilitatii rotirii personalului.
10. Toti angajatii ANAF completeaza o declaratie pe proprie raspundere, cu privire la riscul de contaminare.
11. La intrarea in toare sediile este afisat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanta cu ANAF.
Agentia precizeaza ca au fost contituite, atat la nivel centrat, cat si la nivel regional, structuri pentru gestionarea masurilor destinate prevenirii raspandirii COVID-19, care vor adopta noi masuri, in functie de evolutia situatiei.
Pana la aceasta data nu sunt cazuri de infectare cu COVID-19 in randul angajatilor ANAF.
Sursa: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Din 2022 PFA-urile/II-urile/IF-urile nu mai au obligatia depunerii documentelor fiscale pe perioada de inactivitate temporaraDepunerea Declaratiei Unice: Instructiuni necesare inscrierii in SPVCalendar obligatii fiscale martie 2012: Depune la termen declaratiile!Cum se transmit datele catre ANAF, in cazul caselor de marcat cu jurnal electronic?Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!Ultimele articole
Declaratia 100 se schimba: Cum declari bonificatia de 10% pentru impozitul pe constructiiEsalonarea simplificata. 4 schimbari introduse prin Ordinul 597/2025Esalonarea la plata clasica, MODIFICATA prin Ordinul 597/2025. Ce noutati vor apareaSistemul e-TVA. 3 lucruri importante pe care sa le aiba in vedere firmele din 2025Proiect: D100 si D710 modificate de ANAF, in contextul aplicarii impozitului pe constructiiArticole similare
Conditii de siguranta si sanatate pentru angajatii care se reintorc la munca dupa data de 15 mai (Informare ITM)MMPS vine in sprijinul angajatilor si face o serie de recomandari pentru prevenirea infectarii cu coronavirusRecomandari ANAF pentru angajati si contribuabili. Program de lucru decalat si suspendarea deplasarilorLegea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zileRecomandari pentru angajatii care lucreaza in birouri deschise. Masuri de precautie universal valabileSfaturi de la experti
Persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate
Intrebare: In acest caz cum se procedeaza? Administratorul a fost insarcinata in anul 2024, a nascut in 2025 pe 26 februarie, care sunt procedurile in acest caz? Se mai depune 212 ? Cum se completeaza? Se mai plateste suma aferenta de 7.920...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Valoare impozitata cu impozit pe profit
Intrebare: Pentru cladirea amortizata integral, in urma reevaluarii, nu s-a stabilit o noua durata de viata. Are importanta ca dupa reevaluare aceasta nu a mai fost amortizata? Scoaterea din gestiune (cheltuiala) este la valoarea reevaluata....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA