
Raportul Special
realizat de specialisti
Institutul National de Sanatate Publica a publicat recent un document prin care prezinta un set de recomandari de sanatate publica privind masurile generale de relaxare a restrictiilor impuse de starea de urgenta pentru limitarea raspandirii infectiei cu virusul SARS COV 2.
In vederea limitarii evolutiei cazurilor de imbolnaviri cu noul coronavirus, masurile de prevenire sunt adresate mai multor domenii de activitate. Toate aceste recomandari au in vedere reluarea activitatilor suspendate, cu riscuri cat mai scazute de transmitere a infectiei.
Entitatile cu responsabilitati de reglementare in domeniile specifice de activitate pot emite proceduri sau reguli proprii aplicabile acestora pornind de la recomandarile generale.
Recomandari privind activitatea in birourile deschise
Masuri care privesc angajatii
Angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
1. - portul obligatoriu mastii (medicale/non-medicale), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul.
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
3. - izolare la domiciliu in cazul in care a venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS COV-2 si respectarea masurilor aplicabile, in vigoare.
4. - spalatul pe maini ori de cite ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.
Masuri care privesc angajatorul
Angajatorii vor asigura:
1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerarile la intrare/iesire din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in aceeasi incinta;
2. Triajul observational al angajatilor si nu vor permite prezenta la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare gnerala alterata);
3. Termometrizarea zilnic, la intrarea in tura de serviciu – angajatii cu temperatura peste 37 C vor fi trimisi acasa cu indicatie de consultare a medicului de familie;
4. Vor asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate;
5. Pentru birourile orientate fata-fata vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe baza de alcool;
6. Dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore;
7. Acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 2 m;
8. Aerisirea periodica a incaperilor;
9. In cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.
Atentie! Documentul nu reprezinta un plan de reluare a activitatilor suspendate prin acte normative sau alte masuri administrative emise/luate de autoritati. INSP are in lucru documente similare privind alte domenii afectate de masuri.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Inspectia Muncii recomanda intocmirea unui plan de protectie in vederea asigurarii sanatatii anagajatilorArticole similare
Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zileConditii de siguranta si sanatate pentru angajatii care se reintorc la munca dupa data de 15 mai (Informare ITM)Recomandari ANAF pentru angajati si contribuabili. Program de lucru decalat si suspendarea deplasarilorMMPS vine in sprijinul angajatilor si face o serie de recomandari pentru prevenirea infectarii cu coronavirusANAF-Masuri pentru limitarea raspandirii infectiei cu coronavirus in unitatile fiscaleSfaturi de la experti
Intrebare: Dezvoltatorul imobiliar a construit, in perioada 2020?2022, apartamente de locuit, care au fost apoi vandute persoanelor fizice prin promisiune de vanzare?cumparare (implicit factura), cu plata in rate. Apartamentele de locuit au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Declarare impozit pe constructii (stalp)
Intrebare: Pentru o societate pe actiuni aflata in faliment trebuie sa se completeze vectorul fiscal si sa se declare impozitul pe constructii (?taxa pe stalp?)? Daca da, se raporteaza prin D100, desi in Codul fiscal, art.?499 alin.?(5), se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
[CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie
SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?
Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230
Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025
Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA