Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Recomandari pentru angajatii care lucreaza in birouri deschise. Masuri de precautie universal valabile

11-Mai-2020
2960

Institutul National de Sanatate Publica a publicat recent un document prin care prezinta un set de recomandari de sanatate publica privind masurile generale de relaxare a restrictiilor impuse de starea de urgenta pentru limitarea raspandirii infectiei cu virusul SARS COV 2.

In vederea limitarii evolutiei cazurilor de imbolnaviri cu noul coronavirus, masurile de prevenire sunt adresate mai multor domenii de activitate. Toate aceste recomandari au in vedere reluarea activitatilor suspendate, cu riscuri cat mai scazute de transmitere a infectiei.

Entitatile cu responsabilitati de reglementare in domeniile specifice de activitate pot emite proceduri sau reguli proprii aplicabile acestora pornind de la recomandarile generale.

Recomandari privind activitatea in birourile deschise 

Masuri care privesc angajatii

Angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile: 

1. - portul obligatoriu mastii (medicale/non-medicale), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Sponsorizare entitate publica O societatea comerciala platitoare de impozit pe profit executa lucrari de constructie pentru o autoritate publica locala. Totodata, societatea doreste sa faca o sponsorizare in...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistrare container in situatia in care nu se doreste fixarea permanenta a acestuia pe pamint ce cont contabil recomandati ca monografie respectiv in ce categorie de clasificare s-ar include?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Declaratie unica estimat - realizat pentru chirii Persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica (impozit cu retinere la sursa de chirias). Prin declaratia unica an 2024 a estimat CASS din venituri din...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Venituri din invesitii. Baza de calcul CASS In cazul in care o persoana fizica obtine din tranzactionarea de titluri un castig net de 1000 lei, pentru care i s-a retinut la sursa un impozit de 1%. Care este suma pe care...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cabinet stomatologic. Venit net 1331 lei O persoana fizica pensionara realizeaza venituri din activitati independente cabinet stomatologic in 2024 venit brut 7230 lei cheltuieli 5899 lei. Cat trebuie sa plateasca CASS si...citeste mai mult

2. - izolarea la domiciliu in cazul in care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare gnerala alterata); 

3. - izolare la domiciliu in cazul in care a venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS COV-2 si respectarea masurilor aplicabile, in vigoare. 

4. - spalatul pe maini ori de cite ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate. 

Masuri care privesc angajatorul

Angajatorii vor asigura: 

1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerarile la intrare/iesire din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in aceeasi incinta; 

2. Triajul observational al angajatilor si nu vor permite prezenta la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare gnerala alterata);

3. Termometrizarea zilnic, la intrarea in tura de serviciu – angajatii cu temperatura peste 37 C vor fi trimisi acasa cu indicatie de consultare a medicului de familie; 

4. Vor asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate; 

5. Pentru birourile orientate fata-fata vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe baza de alcool; 

6. Dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore; 

7. Acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 2 m; 

8. Aerisirea periodica a incaperilor; 

9. In cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.

 

Pentru a consulta documentul Recomandari de sanatate publica privind masurile generale de relaxare, click AICI.

Atentie! Documentul nu reprezinta un plan de reluare a activitatilor suspendate prin acte normative sau alte masuri administrative emise/luate de autoritati. INSP are in lucru documente similare privind alte domenii afectate de masuri.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016