
Atentie contabili!
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate
Inspectia Muncii a publicat recent un anunt prin care recomanda anagajtorilor intocmirea unui plan de prevenire si protectie pentru salariati, care sa indeplineasca cerintele de securitate si sanatate specifice locului de munca.
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta ansamblul activitatilor având ca scop asigurarea conditiilor optime in desfasurarea procesului de munca, apararea sanatatii, integritatii corporale si a vietii angajatilor si a altor persoane implicate in procesul de munca.
In vederea prevenirii accidentelor de munca, a bolilor profesionale sau a imbolnavirilor in toate aspectele legate de munca, angajatorii au obligatia de a intocmi un plan de prevenire si protectie compus din masuri tehnice, igienicosanitare si organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum si de a asigura echipamentele individuale de protectie care sa indeplineasca cerintele de securitate si sanatate in munca specifice locului de munca.
Activitatea de comunicare si relatii cu publicul a Inspectiei Muncii nu va fi intrerupta, insa siguranta tuturor este cea mai importanta in contextul actual. Publicul trebuie sa evite deplasarile care nu sunt obligatorii si sa se limiteze la cele strict necesare.
DEPUNEREA DOCUMENTELOR
Pentru depunerea documentelor in aceasta perioada, persoanele fizice si juridice au la dispozitie mijloace de comunicare indicate pe site-ul Inspectiei Muncii:https://www.inspectiamuncii.ro/buletin-informativ, https://www.inspectiamuncii.ro/petitii-si-sesizari si, pentru inspectoratele teritoriale de munca, la adresa: https://www.inspectiamuncii.ro/contact.
Inspectia Muncii atentioneaza atât angajatorii cât si angajatii/lucratorii ca au obligatia sa ia toate masurile care se impun pentru prevenirea infectarii angajatilor/lucratorilor cu virusul COVID – 19.
Angajatorii au obligatia de a prelucra angajatii/lucratorii asupra principalelor masuri necesar a fi intreprinse:
- spalarea mânilor cât mai des posibil cu apa si sapun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru mâini pe baza de alcool;
-utilizarea mastilor de protectie de catre persoanele bolnave;
-evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute;
-evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mâinile nedezinfectate;
-acoperirea gurii, nasului in caz de tuse sau stranut;
-dezinfectarea periodica a suprafetelor de contact cu solutii pe baza de clor sau alcool.
De asemenea, angajatorii trebuie sa aiba in vedere dispozitiile legale conform carora, masurile privind securitatea, sanatatea si igiena in munca nu comporta, in nici o situatie, obligatii financiare pentru angajati/lucratori.
In scopul prevenirii imbolnavirilor si recuperarii capacitatii de munca, asiguratii pot beneficia de concediu si indemnizatie pentru carantina, conform reglementarilor cuprinse in O.U.G. nr. 158/2005, privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in Normele de aplicare a prevederilor acesteia, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui CNAS nr. 15/1311/2018, cu modificarile si completarile ulterioare. Precizam ca Inspectia Muncii va verifica in continuare, cu responsabilitate, modul in care angajatorii respecta prevederile legale in vigoare, in domeniile de competenta.
Sursa: Inspectia Muncii
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate
Sfaturi de la experti
Rascumparare actiuni proprii. Diverse operatiuni cu acestea. Aspecte contabile si juridice
Intrebare: O societate pe actiuni a demarat o actiune de rascumparare a unui numar de actiuni ce se va intinde pe perioada ramasa din 2022 si o parte din 2023. Rascumpararea se va efectua prin intermediul unei societati de servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Plata salariilor in numele angajatorului de o alta entitate. Temeiul legal
Intrebare: O societate poate sa plateasca in numele altei societati salariile angajatilor? Daca da, care este baza legala si documentele doveditoare necesare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii