
Raportul Special
realizat de specialisti
Inspectia Muncii a publicat recent un anunt prin care recomanda anagajtorilor intocmirea unui plan de prevenire si protectie pentru salariati, care sa indeplineasca cerintele de securitate si sanatate specifice locului de munca.
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta ansamblul activitatilor având ca scop asigurarea conditiilor optime in desfasurarea procesului de munca, apararea sanatatii, integritatii corporale si a vietii angajatilor si a altor persoane implicate in procesul de munca.
In vederea prevenirii accidentelor de munca, a bolilor profesionale sau a imbolnavirilor in toate aspectele legate de munca, angajatorii au obligatia de a intocmi un plan de prevenire si protectie compus din masuri tehnice, igienicosanitare si organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum si de a asigura echipamentele individuale de protectie care sa indeplineasca cerintele de securitate si sanatate in munca specifice locului de munca.
Activitatea de comunicare si relatii cu publicul a Inspectiei Muncii nu va fi intrerupta, insa siguranta tuturor este cea mai importanta in contextul actual. Publicul trebuie sa evite deplasarile care nu sunt obligatorii si sa se limiteze la cele strict necesare.
DEPUNEREA DOCUMENTELOR
Pentru depunerea documentelor in aceasta perioada, persoanele fizice si juridice au la dispozitie mijloace de comunicare indicate pe site-ul Inspectiei Muncii:https://www.inspectiamuncii.ro/buletin-informativ, https://www.inspectiamuncii.ro/petitii-si-sesizari si, pentru inspectoratele teritoriale de munca, la adresa: https://www.inspectiamuncii.ro/contact.
Inspectia Muncii atentioneaza atât angajatorii cât si angajatii/lucratorii ca au obligatia sa ia toate masurile care se impun pentru prevenirea infectarii angajatilor/lucratorilor cu virusul COVID – 19.
Cartea neagra a controlului fiscal
Examen Consultant Fiscal 2025
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Angajatorii au obligatia de a prelucra angajatii/lucratorii asupra principalelor masuri necesar a fi intreprinse:
- spalarea mânilor cât mai des posibil cu apa si sapun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru mâini pe baza de alcool;
-utilizarea mastilor de protectie de catre persoanele bolnave;
-evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute;
-evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mâinile nedezinfectate;
-acoperirea gurii, nasului in caz de tuse sau stranut;
-dezinfectarea periodica a suprafetelor de contact cu solutii pe baza de clor sau alcool.
De asemenea, angajatorii trebuie sa aiba in vedere dispozitiile legale conform carora, masurile privind securitatea, sanatatea si igiena in munca nu comporta, in nici o situatie, obligatii financiare pentru angajati/lucratori.
In scopul prevenirii imbolnavirilor si recuperarii capacitatii de munca, asiguratii pot beneficia de concediu si indemnizatie pentru carantina, conform reglementarilor cuprinse in O.U.G. nr. 158/2005, privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in Normele de aplicare a prevederilor acesteia, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui CNAS nr. 15/1311/2018, cu modificarile si completarile ulterioare. Precizam ca Inspectia Muncii va verifica in continuare, cu responsabilitate, modul in care angajatorii respecta prevederile legale in vigoare, in domeniile de competenta.
Sursa: Inspectia Muncii
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Va fi introdus Registrul unic de control ELECTRONIC pentru persoane juridice, PFA-uri si profesionisti. Varianta fizica mai poate fi utilizata doar prin exceptieReduceri de 50% pentru Webinarii! Vezi ofertele speciale de BLACK FRIDAYSituatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de INSPECTIA MUNCIIS-a deschis site-ul prevenirii: Ce presupune?ITM va supraveghea pe tot parcursul anului 2022 piata produselor industriale. Operatori economici vizatiUltimele articole
Anumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearOrdinul 874/2023. Cum se face reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, etc.A aparut versiunea actualizata a aplicatiei Revisal 6.0.9. Principalele noutatiREVISAL: Din 10 aprilie 2023 va fi disponibila o noua versiune a aplicatieiCIM va avea un nou model-cadru, conform Legii 283/2022. Firmele trebuie sa includa mai multe informatii in documentArticole similare
Recomandari pentru angajatii care lucreaza in birouri deschise. Masuri de precautie universal valabileArticole similare
Declaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA