Recomandari ANAF pentru angajati si contribuabili. Program de lucru decalat si suspendarea deplasarilor
Agentia Nationala de Administare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa prin care recomanda contribuabililor, si in perioada decretarii starii de alerta, interactiunea la distanta cu unitatile fiscale, pentru a nu fi zadarnicit efortul intregii societati de limitare a raspandirii infectarii cu noul Coronavirus.
Astfel, conducerea ANAF a dispus continuarea implementarii masurilor de protectie a contribuabililor si a angajatilor, care sunt in totala concordanta cu recomandarile specialistilor in sanatate publica si normele generale de aparare impotriva infectarii cu noul Coronavirus SARSCoV 2.
Masurile adoptate sunt necesare in scop preventiv, dar si pentru desfasurarea activitatii in bune conditii, pentru toti cei implicati:
-se vor prelucra, si in perioada starii de alerta, informatiile si masurile de protectie pentru prevenirea infectarii cu noul Coronavirus SARS-CoV 2, cu totii angajatii;
-angajatii vor purta, in mod obligatoriu, masti de protectie (medicale/non-medicale), mainile vor fi igienizate ori de cate ori este nevoie;
-sunt monitorizate stocurile de materiale de protectie la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent;
-temperatura angajatilor va fi masurata zilnic, la inceperea programului de lucru;
-sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea in fiecare unitate fiscala si dispensere cu substante dezinfectante;
-punctele de acces in unitatile fiscale sunt dotate cu masti pentru vizitatori si solutii pentru dezinfectarea mainilor;
-spatiile si suprafetele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafetele de lucru vor fi dezinfectate periodic;
-se mentine programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerarilor la intrarea/iesirea din incinta unitatilor fiscale si pentru limitarea numarului de angajati prezenti in acelasi timp, in aceeasi incinta;
-toate sedintele, intalnirile cu participare extinsa se realizeaza in sistem video conferinta, iar delegatiile/deplasarile angajatilor sunt suspendate in perioada urmatoare;
-se va asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri, orientate fata-spate sau spate-spate;
-se va efectua saptamanal nebulizarea incaperilor climatizate cu recircularea aerului si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului;
-se mentine munca la domiciliu pentru salariatii care isi pot desfasura activitatea la distanta, iar procesul de dotare a angajatilor cu laptopuri/tablete va continua, in vederea cresterii procentului personalului care desfasoara activitati la distanta;
-la intrarea in toate sediile este afisat, in continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanta cu ANAF;
-se va extinde utilizarea semnaturilor digitale, la nivelul aparatului propriu si al structurilor teritoriale ale ANAF;
-procesul de digitalizare a institutiei este accelerat, in vederea extinderii capacitatii de furnizare online a serviciilor ANAF;
-vor fi infiintate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor;
-ghiseele/casieriile vor fi protejate cu placi de plexiglas;
-vor fi organizate sensuri unice de intrare / iesire a contribuabilor;
-este limitat, si pe perioada starii de alerta, accesul in cadrul spatiilor destinate contribuabililor, astfel incat sa se evite crearea de cozi/aglomeratie, stabilindu-se o distanta de cel putin 1,5 m intre persoane.
Pentru gestionarea prevenirii raspandirii noului Coronavirus SARS-CoV 2 se vor adopta noi masuri sau vor fi mentinute cele existente, in functie de evolutia situatiei, care este monitorizata permanent.
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Monografie contabila obtinere baloti de paie
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit, inregistrata in scopuri de TVA, avand codul CAEN 0163 ?Activitati dupa recoltare,? achizitioneaza seminte certificate netratate pe care le preda pe baza unui aviz unui producator persoana juridica, in baza unui contract de productie incheiat intre cei doi. Producatorul se obliga sa pregateasca suprafata, sa insamanteze semintele primite, sa intretina corespunzator cultura, sa recolteze cultura cu utilajul pus la dispozitie de catre beneficiar si, cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Raportare ONPCSB
Intrebare: O societate de contabilitate si audit: ce pasi trebuie sa urmeze pentru a se inscrie pe platforma O.N.P.C.S.B. ca societate de raportare, sa isi desemneze reprezentantul responsabil si ce documente sunt necesare pentru a face aceste inregistrari? Exista obligatia de inregistrare pentru toate societatile de contabilitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intermedierea donatiilor printr-o companie. Legalitate, contracte si aspecte contabile
Intrebare: Detin un site de vanzare produse si doresc sa promovez o campanie pentru o asociatie neguvernamentala. In cadrul acestei campanii, clientii au posibilitatea de a dona o suma de bani atunci cand achizitioneaza un produs. Suma donata va fi transferata in contul meu bancar, urmand ca, la o data prestabilita, sa transfer acesti bani catre asociatia neguvernamentala. 1. Ce tip de contract trebuie sa inchei cu asociatia neguvernamentala? 2. Este necesar sa inchei vreun document cu clientul care face...
vezi AICI raspunsul specialistilor << II. Vanzare la targ
Intrebare: O intreprindere individuala, cu domeniu de activitate 1071 ?Fabricarea painii, fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patiserie? si neplatitoare de TVA, doreste sa vanda produsele proprii in cadrul unui targ din Budapesta. Toata materia prima pentru fabricarea produselor ce sunt vandute in Ungaria va fi achizitionata de pe teritoriul Romaniei si produsele vor fi preparate la targ (langos, kurtos etc.). La inscrierea la targ se solicita cod valid pe UE, presupunem ca este vorba de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Monografie contabila marfa vanduta in sistem de franciza
Intrebare: Firma, pe langa activitatea proprie, are o colaborare in sistem franciza in care raspunde de gestionarea unui magazin primit spre administrare (angajatii sunt ai nostri). Marfa din magazin nu apartine firmei noastre; toate documentele, avizele, facturile si achitarea lor sunt pe numele partenerului. Marfa lipsa sau deteriorata (magazinul este in sistem de semiautoservire) o scanam ca si vanzare normala cu bon fiscal pe casa de marcat (fiscalizata pe numele partenerului) si achitata de noi. Este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<