Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conditii de siguranta si sanatate pentru angajatii care se reintorc la munca dupa data de 15 mai (Informare ITM)

08-Mai-2020
3564

Inspectoratul Teritorial de Munca Arad reaminteste angajatorilor care-si reiau in acesta perioada activitatea ca au obligatia de a lua toate masurile de prevenire si protectie in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca.

Criza provocata de pericolul infectarii cu noul coronavirus COVID 19 impune asadar, aplicarea unor masuri de preventie adecvate, care sa faciliteze reluarea activitatii in conditii de siguranta si sanatate si totodata sa elimine posibilitatea de imbolnavire.

In acest sens, este important ca angajatorii sa conceapa un plan de reluare a activitatii, cu accent pe evaluarea riscurilor precum si pe stabilirea unui set de masuri care sa conduca la eliminarea acestor riscuri.

ITM recomanda, de asemenea, ca planul de reluare a activitatii si in special masurile necesar a fi intreprinse, sa fie stabilite impreuna cu furnizorul de servicii de medicina muncii precum si cu consultantul in materie de securitate si sanatate.

Astfel angajatorii vor informa si instrui lucratorii cu privire la prevenirea si limitarea imbolnavirilor cu noul Coronavirus, tinand seama inclusiv de hotararile adoptate de autoritatile locale, asigurand echipamente individuale de lucru si de protectie (masti de protectie, manusi de protectie) monitorizand totodata corecta utilizarea a acestora.

Impreuna cu medicul de medicina muncii, vor fi stabilite masuri igienico-sanitare, instructiuni proprii care sa vizeze asigurarea unei igiene permanente, (prin folosirea materialelor igienico-sanitare puse la dispozitia lucratorilor), precum si efectuarea de controale medicale periodice.

ATENTIE! In functie de posibilitati, se va reorganiza activitatea la locul de munca, astfel incat sa se limiteze contactul intre lucratori sau dintre acestia si alte persoane, evitandu-se stationarea in zonele in care se afla mai multi lucratori, cum a fi spatiile amenajate pentru fumat, pe holuri sau in locurile de servit masa.

Este necesar ca in aceasta perioada angajatorii sa acorde o atentie sporita lucratorilor expusi unui risc crescut, persoanelor in varsta, celor care sufera de afectiuni cronice, lucratoarelor gravide, intrucat acestea reprezinta categorii vulnerabile la anxietate si stres.

Insa, printr-o informare corecta cu privire la masurile luate pentru eliminarea riscului infectarii cu COVID 19, pot fi diminuate si motivele de ingrijorare, fapt ce va genera stare de normalitate la locul de munca, influentand pozitiv desfasurarea activitatii.

In aceeasi masura, lucratorii au obligatia :

-sa-si insuseasca si sa respecte prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca precum si masurile de aplicare a acestora, instructiunile elaborate de angajatori, in functie de specificul muncii prestate;

-sa utilizeze corect echipamentul individual de lucru si de protectie primit de la angajator si sa pastreze curatenia si igiena acestora, conform instructiunilor primite;

–sa pastreze distanta fata de alti lucratori sau persoane, conform instructiunilor angajatorului, inclusiv in vestiare, toalete, sali de dus, locuri de luat masa, mijloace de transport;

–sa evite contactul cu persoane care sufera de infectii respiratorii acute;

-sa comunice in cel mai scurt timp angajatorului sau lucratorilor desemnati orice situatie de munca despre care au motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;

Buna colaborare dintre angajatori si lucratori, respectarea masurilor obligatorii, a instructiunilor de lucru, purtarea corecta a echipamentului de protectie, poate asigura un mediu de lucru sigur si sanatos, oprind raspandirea acestei boli.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%

    • Incepand cu 7 iulie 2025, sistemul RO e-Transport intra intr-o noua etapa de aplicare, odata cu publicarea Ordinului comun ANAF/Autoritatea Vamala/Politia Romana nr. 1659/1622/101/2025. Aceasta reglementare detaliaza modul concret in care se poate aplica gradual masura confiscarii bunurilor nedeclarate in sistem, dupa ce mecanismul a fost conturat inca din toamna anului 2024. Articolul de mai jos ofera o privire detaliata asupra noilor obligatii pentru operatorii economici, tipurilor de...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal

    • In practica, contribuabilii care desfasoara activitati independente, precum titularii de PFA, se confrunta frecvent cu intrebari legate de deductibilitatea cheltuielilor efectuate in scop profesional. O situatie des intalnita este participarea la conferinte, targuri sau simpozioane internationale organizate in domeniul de activitate al contribuabilului. Conform legislatiei fiscale in vigoare, anumite cheltuieli ocazionate de aceste deplasari pot fi considerate deductibile, cu respectarea unor...» citeste mai departe aici

  • Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs

    • Gestionarea corecta a consumului de combustibil si a evidentei stocurilor este esentiala pentru orice companie care utilizeaza autovehicule in activitatea sa economica. In acest context, corelarea intre stocul contabil si consumul real, determinat pe baza foilor de parcurs, devine un aspect important atat din punct de vedere fiscal, cat si operational. In acest articol vom vedea modul in care se poate mentine aceasta corelare, evitand discrepantele intre stocul din contabilitate si cel din...» citeste mai departe aici

  • SAF-T 2025: Cand sunt OBLIGATORII codurile NC

    • Incepand cu 2025, obligatiile de raportare in cadrul fisierului SAF-T (Standard Audit File for Tax) devin tot mai detaliate, iar una dintre cele mai frecvente intrebari vizeaza codurile NC (Nomenclatura Combinata). Acestea sunt esentiale in anumite tipuri de tranzactii, precum importuri, livrari intracomunitare, produse accizabile sau bunuri supuse cotei reduse de TVA. In acest articol explicam clar in ce situatii codurile NC sunt obligatorii, cand pot fi omise (completate cu "NULL") si ce...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende interimare. In ce conditii poti aplica si in 2025 cota de 8%

    • Dividendele reprezinta modalitatea prin care o societate isi recompenseaza asociatii din profitul obtinut. Acestea pot fi distribuite anual sau, in mod optional, trimestrial, in baza unor situatii financiare interimare. Distribuirea si plata dividendelor implica respectarea unor reguli contabile si fiscale clare, inclusiv calculul si declararea impozitului aferent. In cele ce urmeaza, prezentam o speta practica privind societatea ALFA, care a repartizat dividende interimare in 2024, dar a omis...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016