Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicare electronica intre contribuabili si organul fiscal. Platile pentru creante, efectuate in platforma ghiseul.ro

22-Mai-2020
941
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere un nou Proiect de Ordin pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.660/2017 - publicat in data de 21 mai 2020.
 
Avand in vedere contextul national si international actual, determinat de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, pe de o parte, iar pe de alta parte identificarea de noi modalitati de inregistrare a persoanelor fizice de la distanta, propunem extinderea modalitatilor de inregistrare in serviciul ”Spatiul privat virtual” prin utilizarea sistemelor de transmitere si de inregistrare a imaginii. 
 
In plus, se propune crearea unui serviciu nou, si anume posibilitatea accesarii platformei de plati ghiseul.ro pentru efectuarea de plati pentru tipurile de creante stabilite in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Totodata, avand in vedere ca la elaborarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 660/2017 a fost solicitat avizul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, in prezent Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, este necesar ca si prezentul proiect de ordin sa fie transmis pentru aviz la institutia mentionata. 
 
Citeste si >>Contribuabilii se pot inregistra in SPV prin sistem video. Plati cu cardul pentru 30 impozite si contributii<<
 
Extras din Proiectul de Ordin:
 
ART. I
Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
 
1. La articolul 5 , dupa litera h) se introduce o noua litera, lit. h1), cu urmatorul cuprins:
 
„h1) ,,identificare vizuala online – procesul de recunostere unica prin sistem video a persoanei fizice titular sau reprezentant desemnat/imputernicit al persoanelor fizice, juridice sau entitatii fara personalitate juridica in baza documentelor transmise si/sau informatiilor comunicate de persoana fizica, reprezentantul legal, imputernicitul sau reprezentantul desemnat pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului nr. 2016/679.”
 
2. La articolul 5 , dupa litera n) se introduce o noua litera, lit. o), cu urmatorul cuprins:
„o) sistem video - sistem de transmitere si de inregistrare a imaginii.”
 
3. La articolul 17, alineatele (4), (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
 
„(4) In situatia in care nu sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(5) In situatia in care imputernicirea nu este generala pentru toate operatiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generala pentru toate operatiunile din SPV se notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la transmiterea documentelor. Dispozitiile alin. (2) se aplica in mod corespunzator.
(6) In situatia in care informatiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entitatii fara personalitate juridica sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informatiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de imputernicit nu se pot verifica ori informatiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate optional rezulta ca acestea contin date incomplete sau incorecte, se notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la completarea informatiilor sau cu privire la faptul ca aprobarea cererii de inregistrare se face la ghiseu ori prin identificare vizuala online.
 
4. Dupa alineatul (6) al articolului 17 se introduce un nou alineat, alin. (61), cu urmatorul cuprins:
 
(61) In cazul in care aprobarea cererii de inregistrare se face prin identificarea vizuala online, astfel cum aceasta este prevazuta la alin. (6), organul fiscal initiaza procesul de recunoastere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau imputernicit solicitantul, in scopul confirmarii calitatii atribuite acestuia. In acest sens, organul fiscal notifica atat solicitantul cat si entitatea care l-a desemnat/imputernicit la adresele de posta electronica, completate in cererea de inregistrate, in termen de 5 zile de la inregistrare. Dispozitiile art. 20, alin. (6) lit. c) si ale art. 21 alin. (21) – (28) si (41) se aplica in mod corespunzator.”
 
5. Dupa alineatul (11) al articolului 17 se introduc doua noi alineate, alin. (111) si (112), cu urmatorul cuprins:
(111) In cazul aprobarii cererii de inregistrare prin identificare vizuala online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul utilizeaza sistemul video oferit pe platforma informatica dedicata.
(112) In vederea aprobarii cererii prevazute la alin. (1) prin identificare vizuala online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta documentele si/sau comunica informatiile solicitate de organul fiscal central. Dispozitiile art. 21 alin. (21) – (28) si (41) se aplica in mod corespunzator.
 
6. La articolul 20 alineatul (6), dupa litera b) se introduce o noua litera, lit. c), cu urmatorul cuprins:
„c) aprobare prin identificare vizuala online. In acest caz persoana fizica trebuie sa se programeze online, prin intermediul aplicatiei disponibile pe site-ul ANAF selectand data si ora la care este disponibila pentru a fi initiata procedura de identificare vizuala online.”
 
7. Dupa alineatul (2) al articolului 21 se introduc opt noi alineate, alin. (21) – (28), cu urmatorul cuprins:
 
„(21) In cazul exercitarii de catre persoana fizica a optiunii privind aprobarea prin identificare vizuala online Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala initiaza identificarea prin sistem video.”
(22) In vederea identificarii vizuale online Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala transmite persoanei fizice o informare, pe adresa de posta electronica completata in formularul de inregistrare, care cuprinde:
 
a) instructiuni de desfasurare a identificarii vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului ca, in situatia in care nu poate participa la identificarea vizuala online la data si ora programata, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare, prin accesarea aplicatiei de programari online pusa la dispozitie;
c) comunicarea faptului ca neprezentarea la ora si data ce va fi comunicata va conduce la respingerea inregistrarii in SPV;
d) reguli de conduita.
 
(23) In situatia in care persoana fizica nu este prezenta la sesiunea de identificare vizuala online la data si ora programata/reprogramata, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(24) In cazul in care documentele transmise in vederea identificarii vizuale online de persoana fizica nu reprezinta imaginea actului de identitate valabil si/sau datele nu sunt corecte atunci cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(25) In timpul sesiunii de identificare vizuala online functionarul public poate formula intrebari cu privire la informatii ce trebuie sa contina elemente cunoscute de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoana fizica.
(26) In situatia in care persoana fizica nu raspunde corect intrebarilor adresate, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(27) In cazul in care identificarea vizuala online se intrerupe din motive tehnice independente de vointa solicitantului si/sau a Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de posta electronica cu privire la faptul ca trebuie sa se reprogrameze.
(28) In cazul in care identificarea vizuala online s-a realizat cu succes, se procedeaza la aprobarea cererii si se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de posta electronica.
 
8. Dupa alineatul (4) al articolului 21 se introduce un nou alineat, alin. (41), cu urmatorul cuprins:
(41) Organul fiscal central arhiveaza datele furnizate pentru aprobarea cererilor de inregistrare, potrivit prevederilor legale in vigoare.
 
9. La articolul 24 alineatul (1), dupa litera j) se introduce o noua litera, lit. k), cu urmatorul cuprins:
 
„k) informatii referitoare la efectuarea de plati potrivit art. 163 din Codul de procedura fiscala.”
 
10. Dupa articolul 241 se introduce un nou articol, articolul 242, cu urmatorul cuprins:
 
„Articolul 242
Efectuarea platilor de catre persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica
Contribuabilii pot efectua plati in sistem online pentru tipurile de creante fiscale stabilite in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
ART. II
Dispozitiile prevazute la art. I pct. 1-7 intra in vigoare in termen de 2 luni de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. ”
 
ART. III
 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicare electronica intre contribuabili si organul fiscal. Platile pentru creante, efectuate in platforma ghiseul.ro":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016