Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicare electronica intre contribuabili si organul fiscal. Platile pentru creante, efectuate in platforma ghiseul.ro

22-Mai-2020
2096
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere un nou Proiect de Ordin pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.660/2017 - publicat in data de 21 mai 2020.
 
Avand in vedere contextul national si international actual, determinat de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, pe de o parte, iar pe de alta parte identificarea de noi modalitati de inregistrare a persoanelor fizice de la distanta, propunem extinderea modalitatilor de inregistrare in serviciul ”Spatiul privat virtual” prin utilizarea sistemelor de transmitere si de inregistrare a imaginii. 
 
In plus, se propune crearea unui serviciu nou, si anume posibilitatea accesarii platformei de plati ghiseul.ro pentru efectuarea de plati pentru tipurile de creante stabilite in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Totodata, avand in vedere ca la elaborarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 660/2017 a fost solicitat avizul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, in prezent Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, este necesar ca si prezentul proiect de ordin sa fie transmis pentru aviz la institutia mentionata. 
 
Citeste si >>Contribuabilii se pot inregistra in SPV prin sistem video. Plati cu cardul pentru 30 impozite si contributii<<
 
Extras din Proiectul de Ordin:
 
ART. I
Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
 
1. La articolul 5 , dupa litera h) se introduce o noua litera, lit. h1), cu urmatorul cuprins:
 
„h1) ,,identificare vizuala online – procesul de recunostere unica prin sistem video a persoanei fizice titular sau reprezentant desemnat/imputernicit al persoanelor fizice, juridice sau entitatii fara personalitate juridica in baza documentelor transmise si/sau informatiilor comunicate de persoana fizica, reprezentantul legal, imputernicitul sau reprezentantul desemnat pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului nr. 2016/679.”
 
2. La articolul 5 , dupa litera n) se introduce o noua litera, lit. o), cu urmatorul cuprins:
„o) sistem video - sistem de transmitere si de inregistrare a imaginii.”
 
3. La articolul 17, alineatele (4), (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
 
„(4) In situatia in care nu sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(5) In situatia in care imputernicirea nu este generala pentru toate operatiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generala pentru toate operatiunile din SPV se notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la transmiterea documentelor. Dispozitiile alin. (2) se aplica in mod corespunzator.
(6) In situatia in care informatiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entitatii fara personalitate juridica sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informatiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de imputernicit nu se pot verifica ori informatiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate optional rezulta ca acestea contin date incomplete sau incorecte, se notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la completarea informatiilor sau cu privire la faptul ca aprobarea cererii de inregistrare se face la ghiseu ori prin identificare vizuala online.
 
4. Dupa alineatul (6) al articolului 17 se introduce un nou alineat, alin. (61), cu urmatorul cuprins:
 
(61) In cazul in care aprobarea cererii de inregistrare se face prin identificarea vizuala online, astfel cum aceasta este prevazuta la alin. (6), organul fiscal initiaza procesul de recunoastere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau imputernicit solicitantul, in scopul confirmarii calitatii atribuite acestuia. In acest sens, organul fiscal notifica atat solicitantul cat si entitatea care l-a desemnat/imputernicit la adresele de posta electronica, completate in cererea de inregistrate, in termen de 5 zile de la inregistrare. Dispozitiile art. 20, alin. (6) lit. c) si ale art. 21 alin. (21) – (28) si (41) se aplica in mod corespunzator.”
 
5. Dupa alineatul (11) al articolului 17 se introduc doua noi alineate, alin. (111) si (112), cu urmatorul cuprins:
(111) In cazul aprobarii cererii de inregistrare prin identificare vizuala online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul utilizeaza sistemul video oferit pe platforma informatica dedicata.
(112) In vederea aprobarii cererii prevazute la alin. (1) prin identificare vizuala online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta documentele si/sau comunica informatiile solicitate de organul fiscal central. Dispozitiile art. 21 alin. (21) – (28) si (41) se aplica in mod corespunzator.
 
6. La articolul 20 alineatul (6), dupa litera b) se introduce o noua litera, lit. c), cu urmatorul cuprins:
„c) aprobare prin identificare vizuala online. In acest caz persoana fizica trebuie sa se programeze online, prin intermediul aplicatiei disponibile pe site-ul ANAF selectand data si ora la care este disponibila pentru a fi initiata procedura de identificare vizuala online.”
 
7. Dupa alineatul (2) al articolului 21 se introduc opt noi alineate, alin. (21) – (28), cu urmatorul cuprins:
 
„(21) In cazul exercitarii de catre persoana fizica a optiunii privind aprobarea prin identificare vizuala online Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala initiaza identificarea prin sistem video.”
(22) In vederea identificarii vizuale online Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala transmite persoanei fizice o informare, pe adresa de posta electronica completata in formularul de inregistrare, care cuprinde:
 
a) instructiuni de desfasurare a identificarii vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului ca, in situatia in care nu poate participa la identificarea vizuala online la data si ora programata, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare, prin accesarea aplicatiei de programari online pusa la dispozitie;
c) comunicarea faptului ca neprezentarea la ora si data ce va fi comunicata va conduce la respingerea inregistrarii in SPV;
d) reguli de conduita.
 
(23) In situatia in care persoana fizica nu este prezenta la sesiunea de identificare vizuala online la data si ora programata/reprogramata, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(24) In cazul in care documentele transmise in vederea identificarii vizuale online de persoana fizica nu reprezinta imaginea actului de identitate valabil si/sau datele nu sunt corecte atunci cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(25) In timpul sesiunii de identificare vizuala online functionarul public poate formula intrebari cu privire la informatii ce trebuie sa contina elemente cunoscute de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoana fizica.
(26) In situatia in care persoana fizica nu raspunde corect intrebarilor adresate, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(27) In cazul in care identificarea vizuala online se intrerupe din motive tehnice independente de vointa solicitantului si/sau a Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de posta electronica cu privire la faptul ca trebuie sa se reprogrameze.
(28) In cazul in care identificarea vizuala online s-a realizat cu succes, se procedeaza la aprobarea cererii si se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de posta electronica.
 
8. Dupa alineatul (4) al articolului 21 se introduce un nou alineat, alin. (41), cu urmatorul cuprins:
(41) Organul fiscal central arhiveaza datele furnizate pentru aprobarea cererilor de inregistrare, potrivit prevederilor legale in vigoare.
 
9. La articolul 24 alineatul (1), dupa litera j) se introduce o noua litera, lit. k), cu urmatorul cuprins:
 
„k) informatii referitoare la efectuarea de plati potrivit art. 163 din Codul de procedura fiscala.”
 
10. Dupa articolul 241 se introduce un nou articol, articolul 242, cu urmatorul cuprins:
 
„Articolul 242
Efectuarea platilor de catre persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica
Contribuabilii pot efectua plati in sistem online pentru tipurile de creante fiscale stabilite in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
ART. II
Dispozitiile prevazute la art. I pct. 1-7 intra in vigoare in termen de 2 luni de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. ”
 
ART. III
 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Detasare transnationala salariati detasati O societate A din Romania a detasat catre o alta societate B, din Romania, o parte din angajatii sai, pe o perioada de 6 luni. Poate societatea B sa detaseze transnational acesti...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regim fiscal tichete de vacanta Societatea a achizitionat carduri de tichete de vacanta, pe care le incarca de 2 ori pe an pentru angajati in limita a 400 de euro. Va rog sa imi spuneti ce taxe se retin si care...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare apartamente catre asociat nerezident Va rog sa-mi spuneti in ce conditii (referitor la TVA si impozitul pe profit) o societate poate vinde 2 apartamente pe care le detine catre asociatul unic (cetatean portughez). Un...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitie licenta software, perioada fiscala de raporare Societate infiintata in mai 2025, platitoare de impozit profit si tva trimestrial achizitioneaza in luna iulie 2025 o licenta de la Adobe (credite adobe stock) avand cod de tva...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozit venit din arenda, obligatii fiscale 2025 Pentru arenda care se achita in anul 2025, care este formula de calcul a impozitului pe venit din arenda, respectiv CASS (sanatate) aferenta acestui tip de venit?citeste mai mult

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz

    • Tot mai multe companii din Romania aleg sa faca trecerea de la arhivarea clasica pe hartie la solutii moderne de arhivare electronica. Aceasta tranzitie nu doar ca aduce un plus de eficienta, dar si permite optimizarea spatiului si costurilor de gestionare a documentelor. Cu toate acestea, este esential ca orice astfel de demers sa respecte intocmai legislatia in vigoare privind pastrarea documentelor contabile si fiscale. Avem acest caz. Societatea noastra doreste sa treaca la arhivarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal

    • In practica, contribuabilii care desfasoara activitati independente, precum titularii de PFA, se confrunta frecvent cu intrebari legate de deductibilitatea cheltuielilor efectuate in scop profesional. O situatie des intalnita este participarea la conferinte, targuri sau simpozioane internationale organizate in domeniul de activitate al contribuabilului. Conform legislatiei fiscale in vigoare, anumite cheltuieli ocazionate de aceste deplasari pot fi considerate deductibile, cu respectarea unor...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

  • Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs

    • Gestionarea corecta a consumului de combustibil si a evidentei stocurilor este esentiala pentru orice companie care utilizeaza autovehicule in activitatea sa economica. In acest context, corelarea intre stocul contabil si consumul real, determinat pe baza foilor de parcurs, devine un aspect important atat din punct de vedere fiscal, cat si operational. In acest articol vom vedea modul in care se poate mentine aceasta corelare, evitand discrepantele intre stocul din contabilitate si cel din...» citeste mai departe aici

  • e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%

    • Incepand cu 7 iulie 2025, sistemul RO e-Transport intra intr-o noua etapa de aplicare, odata cu publicarea Ordinului comun ANAF/Autoritatea Vamala/Politia Romana nr. 1659/1622/101/2025. Aceasta reglementare detaliaza modul concret in care se poate aplica gradual masura confiscarii bunurilor nedeclarate in sistem, dupa ce mecanismul a fost conturat inca din toamna anului 2024. Articolul de mai jos ofera o privire detaliata asupra noilor obligatii pentru operatorii economici, tipurilor de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016