Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicare electronica intre contribuabili si organul fiscal. Platile pentru creante, efectuate in platforma ghiseul.ro

22-Mai-2020
1424
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere un nou Proiect de Ordin pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.660/2017 - publicat in data de 21 mai 2020.
 
Avand in vedere contextul national si international actual, determinat de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, pe de o parte, iar pe de alta parte identificarea de noi modalitati de inregistrare a persoanelor fizice de la distanta, propunem extinderea modalitatilor de inregistrare in serviciul ”Spatiul privat virtual” prin utilizarea sistemelor de transmitere si de inregistrare a imaginii. 
 
In plus, se propune crearea unui serviciu nou, si anume posibilitatea accesarii platformei de plati ghiseul.ro pentru efectuarea de plati pentru tipurile de creante stabilite in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Totodata, avand in vedere ca la elaborarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 660/2017 a fost solicitat avizul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, in prezent Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, este necesar ca si prezentul proiect de ordin sa fie transmis pentru aviz la institutia mentionata. 
 
Citeste si >>Contribuabilii se pot inregistra in SPV prin sistem video. Plati cu cardul pentru 30 impozite si contributii<<
 
Extras din Proiectul de Ordin:
 
ART. I
Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
 
1. La articolul 5 , dupa litera h) se introduce o noua litera, lit. h1), cu urmatorul cuprins:
 
„h1) ,,identificare vizuala online – procesul de recunostere unica prin sistem video a persoanei fizice titular sau reprezentant desemnat/imputernicit al persoanelor fizice, juridice sau entitatii fara personalitate juridica in baza documentelor transmise si/sau informatiilor comunicate de persoana fizica, reprezentantul legal, imputernicitul sau reprezentantul desemnat pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului nr. 2016/679.”
 
2. La articolul 5 , dupa litera n) se introduce o noua litera, lit. o), cu urmatorul cuprins:
„o) sistem video - sistem de transmitere si de inregistrare a imaginii.”
 
3. La articolul 17, alineatele (4), (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
 
„(4) In situatia in care nu sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(5) In situatia in care imputernicirea nu este generala pentru toate operatiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generala pentru toate operatiunile din SPV se notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la transmiterea documentelor. Dispozitiile alin. (2) se aplica in mod corespunzator.
(6) In situatia in care informatiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entitatii fara personalitate juridica sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informatiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de imputernicit nu se pot verifica ori informatiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate optional rezulta ca acestea contin date incomplete sau incorecte, se notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la completarea informatiilor sau cu privire la faptul ca aprobarea cererii de inregistrare se face la ghiseu ori prin identificare vizuala online.
 
4. Dupa alineatul (6) al articolului 17 se introduce un nou alineat, alin. (61), cu urmatorul cuprins:
 
(61) In cazul in care aprobarea cererii de inregistrare se face prin identificarea vizuala online, astfel cum aceasta este prevazuta la alin. (6), organul fiscal initiaza procesul de recunoastere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau imputernicit solicitantul, in scopul confirmarii calitatii atribuite acestuia. In acest sens, organul fiscal notifica atat solicitantul cat si entitatea care l-a desemnat/imputernicit la adresele de posta electronica, completate in cererea de inregistrate, in termen de 5 zile de la inregistrare. Dispozitiile art. 20, alin. (6) lit. c) si ale art. 21 alin. (21) – (28) si (41) se aplica in mod corespunzator.”
 
5. Dupa alineatul (11) al articolului 17 se introduc doua noi alineate, alin. (111) si (112), cu urmatorul cuprins:
(111) In cazul aprobarii cererii de inregistrare prin identificare vizuala online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul utilizeaza sistemul video oferit pe platforma informatica dedicata.
(112) In vederea aprobarii cererii prevazute la alin. (1) prin identificare vizuala online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta documentele si/sau comunica informatiile solicitate de organul fiscal central. Dispozitiile art. 21 alin. (21) – (28) si (41) se aplica in mod corespunzator.
 
6. La articolul 20 alineatul (6), dupa litera b) se introduce o noua litera, lit. c), cu urmatorul cuprins:
„c) aprobare prin identificare vizuala online. In acest caz persoana fizica trebuie sa se programeze online, prin intermediul aplicatiei disponibile pe site-ul ANAF selectand data si ora la care este disponibila pentru a fi initiata procedura de identificare vizuala online.”
 
7. Dupa alineatul (2) al articolului 21 se introduc opt noi alineate, alin. (21) – (28), cu urmatorul cuprins:
 
„(21) In cazul exercitarii de catre persoana fizica a optiunii privind aprobarea prin identificare vizuala online Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala initiaza identificarea prin sistem video.”
(22) In vederea identificarii vizuale online Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala transmite persoanei fizice o informare, pe adresa de posta electronica completata in formularul de inregistrare, care cuprinde:
 
a) instructiuni de desfasurare a identificarii vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului ca, in situatia in care nu poate participa la identificarea vizuala online la data si ora programata, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare, prin accesarea aplicatiei de programari online pusa la dispozitie;
c) comunicarea faptului ca neprezentarea la ora si data ce va fi comunicata va conduce la respingerea inregistrarii in SPV;
d) reguli de conduita.
 
(23) In situatia in care persoana fizica nu este prezenta la sesiunea de identificare vizuala online la data si ora programata/reprogramata, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(24) In cazul in care documentele transmise in vederea identificarii vizuale online de persoana fizica nu reprezinta imaginea actului de identitate valabil si/sau datele nu sunt corecte atunci cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(25) In timpul sesiunii de identificare vizuala online functionarul public poate formula intrebari cu privire la informatii ce trebuie sa contina elemente cunoscute de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoana fizica.
(26) In situatia in care persoana fizica nu raspunde corect intrebarilor adresate, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(27) In cazul in care identificarea vizuala online se intrerupe din motive tehnice independente de vointa solicitantului si/sau a Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de posta electronica cu privire la faptul ca trebuie sa se reprogrameze.
(28) In cazul in care identificarea vizuala online s-a realizat cu succes, se procedeaza la aprobarea cererii si se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de posta electronica.
 
8. Dupa alineatul (4) al articolului 21 se introduce un nou alineat, alin. (41), cu urmatorul cuprins:
(41) Organul fiscal central arhiveaza datele furnizate pentru aprobarea cererilor de inregistrare, potrivit prevederilor legale in vigoare.
 
9. La articolul 24 alineatul (1), dupa litera j) se introduce o noua litera, lit. k), cu urmatorul cuprins:
 
„k) informatii referitoare la efectuarea de plati potrivit art. 163 din Codul de procedura fiscala.”
 
10. Dupa articolul 241 se introduce un nou articol, articolul 242, cu urmatorul cuprins:
 
„Articolul 242
Efectuarea platilor de catre persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica
Contribuabilii pot efectua plati in sistem online pentru tipurile de creante fiscale stabilite in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
ART. II
Dispozitiile prevazute la art. I pct. 1-7 intra in vigoare in termen de 2 luni de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. ”
 
ART. III
 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Comunicare electronica intre contribuabili si organul fiscal. Platile pentru creante, efectuate in platforma ghiseul.ro":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Controale ANAF: Contribuabilii selectati pentru a fi supusi verificarilor fiscale vor avea 30 de zile la dispozitie sa isi corecteze declaratiile

    • Controalele fiscale vor suferi modificari legislative importante, asa cum au fost propuse de Ministerul Finantelor printr-un nou Proiect de OUG. Printre schimbari amintim si distribuirea Notificarii de conformare tuturor contribuabililor care urmeaza sa fie verificati fiscal de ANAF. Notificarea de conformare Conform Proiectului de OUG, contribuabilii vor primi o Notificare de conformare si vor avea 30 de zile la dispozitie sa isi reanalizeze situatia fiscala si sa corecteze declaratiile care nu...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna octombrie 2022

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2022. Obligatii fiscale: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Care va fi cota de regularizare in 2023?

    • Intrebarea mea este legata de impozitul pe dividende pentru o societate care plateste in anul 2022 dividende interimare. Caz concret: In anul 2022 platesc dividende in suma de 10.000 de lei si implicit platesc si impozitul de 5%. La inchiderea anului 2022 am urmatoarele ipoteze: - rezultatele anului 2022 arata ca ar mai trebui sa platesc un impozit suplimentar de 500 lei. - rezultatele anului 2022 arata un profit mai mic si deci ar trebui sa regularizez dividendele cu suma de 500 lei. La...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: Mai multe entitati au OBLIGATIA utilizarii sistemului (OUG 132/2022)

    • Prin OUG 132/2022 au fost aduse mai multe schimbari sistemului RO e-Transport. Modificarile vizeaza si categoriile persoanelor care au obligatia utilizarii E-Transport, care au fost extinse prin acest act normativ. Cine mai are obligatia utilizarii sistemului RO e-Transport? Noi categorii de persoane OBLIGATE sa utilizeze sistemul: e) operatorului economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat detinute si transportate intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016