Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicare electronica intre contribuabili si organul fiscal. Platile pentru creante, efectuate in platforma ghiseul.ro

22-Mai-2020
1008
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere un nou Proiect de Ordin pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.660/2017 - publicat in data de 21 mai 2020.
 
Avand in vedere contextul national si international actual, determinat de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, pe de o parte, iar pe de alta parte identificarea de noi modalitati de inregistrare a persoanelor fizice de la distanta, propunem extinderea modalitatilor de inregistrare in serviciul ”Spatiul privat virtual” prin utilizarea sistemelor de transmitere si de inregistrare a imaginii. 
 
In plus, se propune crearea unui serviciu nou, si anume posibilitatea accesarii platformei de plati ghiseul.ro pentru efectuarea de plati pentru tipurile de creante stabilite in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Totodata, avand in vedere ca la elaborarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 660/2017 a fost solicitat avizul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, in prezent Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, este necesar ca si prezentul proiect de ordin sa fie transmis pentru aviz la institutia mentionata. 
 
Citeste si >>Contribuabilii se pot inregistra in SPV prin sistem video. Plati cu cardul pentru 30 impozite si contributii<<
 
Extras din Proiectul de Ordin:
 
ART. I
Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
 
1. La articolul 5 , dupa litera h) se introduce o noua litera, lit. h1), cu urmatorul cuprins:
 
„h1) ,,identificare vizuala online – procesul de recunostere unica prin sistem video a persoanei fizice titular sau reprezentant desemnat/imputernicit al persoanelor fizice, juridice sau entitatii fara personalitate juridica in baza documentelor transmise si/sau informatiilor comunicate de persoana fizica, reprezentantul legal, imputernicitul sau reprezentantul desemnat pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului nr. 2016/679.”
 
2. La articolul 5 , dupa litera n) se introduce o noua litera, lit. o), cu urmatorul cuprins:
„o) sistem video - sistem de transmitere si de inregistrare a imaginii.”
 
3. La articolul 17, alineatele (4), (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
 
„(4) In situatia in care nu sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(5) In situatia in care imputernicirea nu este generala pentru toate operatiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generala pentru toate operatiunile din SPV se notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la transmiterea documentelor. Dispozitiile alin. (2) se aplica in mod corespunzator.
(6) In situatia in care informatiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entitatii fara personalitate juridica sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informatiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de imputernicit nu se pot verifica ori informatiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate optional rezulta ca acestea contin date incomplete sau incorecte, se notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la completarea informatiilor sau cu privire la faptul ca aprobarea cererii de inregistrare se face la ghiseu ori prin identificare vizuala online.
 
4. Dupa alineatul (6) al articolului 17 se introduce un nou alineat, alin. (61), cu urmatorul cuprins:
 
(61) In cazul in care aprobarea cererii de inregistrare se face prin identificarea vizuala online, astfel cum aceasta este prevazuta la alin. (6), organul fiscal initiaza procesul de recunoastere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau imputernicit solicitantul, in scopul confirmarii calitatii atribuite acestuia. In acest sens, organul fiscal notifica atat solicitantul cat si entitatea care l-a desemnat/imputernicit la adresele de posta electronica, completate in cererea de inregistrate, in termen de 5 zile de la inregistrare. Dispozitiile art. 20, alin. (6) lit. c) si ale art. 21 alin. (21) – (28) si (41) se aplica in mod corespunzator.”
 
5. Dupa alineatul (11) al articolului 17 se introduc doua noi alineate, alin. (111) si (112), cu urmatorul cuprins:
(111) In cazul aprobarii cererii de inregistrare prin identificare vizuala online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul utilizeaza sistemul video oferit pe platforma informatica dedicata.
(112) In vederea aprobarii cererii prevazute la alin. (1) prin identificare vizuala online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta documentele si/sau comunica informatiile solicitate de organul fiscal central. Dispozitiile art. 21 alin. (21) – (28) si (41) se aplica in mod corespunzator.
 
6. La articolul 20 alineatul (6), dupa litera b) se introduce o noua litera, lit. c), cu urmatorul cuprins:
„c) aprobare prin identificare vizuala online. In acest caz persoana fizica trebuie sa se programeze online, prin intermediul aplicatiei disponibile pe site-ul ANAF selectand data si ora la care este disponibila pentru a fi initiata procedura de identificare vizuala online.”
 
7. Dupa alineatul (2) al articolului 21 se introduc opt noi alineate, alin. (21) – (28), cu urmatorul cuprins:
 
„(21) In cazul exercitarii de catre persoana fizica a optiunii privind aprobarea prin identificare vizuala online Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala initiaza identificarea prin sistem video.”
(22) In vederea identificarii vizuale online Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala transmite persoanei fizice o informare, pe adresa de posta electronica completata in formularul de inregistrare, care cuprinde:
 
a) instructiuni de desfasurare a identificarii vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului ca, in situatia in care nu poate participa la identificarea vizuala online la data si ora programata, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare, prin accesarea aplicatiei de programari online pusa la dispozitie;
c) comunicarea faptului ca neprezentarea la ora si data ce va fi comunicata va conduce la respingerea inregistrarii in SPV;
d) reguli de conduita.
 
(23) In situatia in care persoana fizica nu este prezenta la sesiunea de identificare vizuala online la data si ora programata/reprogramata, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(24) In cazul in care documentele transmise in vederea identificarii vizuale online de persoana fizica nu reprezinta imaginea actului de identitate valabil si/sau datele nu sunt corecte atunci cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(25) In timpul sesiunii de identificare vizuala online functionarul public poate formula intrebari cu privire la informatii ce trebuie sa contina elemente cunoscute de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoana fizica.
(26) In situatia in care persoana fizica nu raspunde corect intrebarilor adresate, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
(27) In cazul in care identificarea vizuala online se intrerupe din motive tehnice independente de vointa solicitantului si/sau a Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de posta electronica cu privire la faptul ca trebuie sa se reprogrameze.
(28) In cazul in care identificarea vizuala online s-a realizat cu succes, se procedeaza la aprobarea cererii si se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de posta electronica.
 
8. Dupa alineatul (4) al articolului 21 se introduce un nou alineat, alin. (41), cu urmatorul cuprins:
(41) Organul fiscal central arhiveaza datele furnizate pentru aprobarea cererilor de inregistrare, potrivit prevederilor legale in vigoare.
 
9. La articolul 24 alineatul (1), dupa litera j) se introduce o noua litera, lit. k), cu urmatorul cuprins:
 
„k) informatii referitoare la efectuarea de plati potrivit art. 163 din Codul de procedura fiscala.”
 
10. Dupa articolul 241 se introduce un nou articol, articolul 242, cu urmatorul cuprins:
 
„Articolul 242
Efectuarea platilor de catre persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica
Contribuabilii pot efectua plati in sistem online pentru tipurile de creante fiscale stabilite in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
ART. II
Dispozitiile prevazute la art. I pct. 1-7 intra in vigoare in termen de 2 luni de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. ”
 
ART. III
 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicare electronica intre contribuabili si organul fiscal. Platile pentru creante, efectuate in platforma ghiseul.ro":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE ianuarie 2021 ANAF a actualizat, in data de 20 ianuarie 2021, PDF-ul inteligent pentru generarea Declaratiei 100, Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, conform OPANAF nr.51/18.01.2021, valabil incepand cu 12/2020 - publicat in data de 20.01.2021. Pentru a descarca Soft A, click AICI. In M.Of. nr. 59 din 19 ianuarie 2021 a fost publicat OANAF nr. 51/2021 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 in 2021. PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • Depunerea Declaratiei privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent - Formularul 094- se face pana pe data de 25 ianuarie 2021. Descarca PDF-ul inteligent, AICI. CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, care...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni 25 ianuarie 2021- termen limita pentru depunerea a douasprezece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca luni, 25 ianuarie 2021, este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • OMPF 58/2021. Principalele aspecte privind depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie 2020
    • Ordinul nr. 58/2021 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 66 din 21 ianuarie 2021. Redam continutul actului normativ: In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea...» citeste mai departe aici

  • Diminuare impozit specific cu contravaloarea casei de marcat. Cine beneficiaza de aceasta facilitate?
    • Intrebare: Am posibilitatea sa scad din contravaloarea impozitului specific aferent anului 2020 contravaloarea caselor de marcat achizitionate in 2018-2019? Va multumesc! Raspunsul specialistului: Raspunsul este afirmativ, avand in vedere urmatoarele dispozitii legale: Potrivit prevederilor art. II alin. (1) din Legea 153/2020, prin derogare de la prevederile art. 25 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF pentru obligatia de raportare a aranjamentelor transfrontaliere (Directiva UE 2018/822 - DAC6)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, un Ghid pentru obligatia de raportare a ranjamentelor transfrontaliere ( Directiva UE2018/822- DAC6). Acest ghid are scopul de a oferi un cadru general de indrumare a contribuabililor care au obligatia de a se conforma normelor privind furnizarea de informatii referitoare la aranjamentele transfrontaliere raportabile. Urmare demersurilor efectuate de Comisia Europeana (COM), Directiva 2011/16/EU (DAC1) care asigura cadrul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016