Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

S-a schimbat procedura de poprire conturi! Bancile vor primi documentele de executare silita doar in format electronic!

26-Mai-2017
7860

In conformitate cu noi reglementari incluse intr-un act normativ aprobat, se va aplica o noua procedura de comunicare catre banci a documentelor de executare silita emise de autoritatile fiscale.

Astfel, din 12 iunie 2017, comunicarea actelor de executare emise de autoritatile fiscale catre institutiile financiare se va face doar in format electronic, potrivit prevederilor OMFP nr. 691/2017, care intra in vigoare in termen de 30 de zile de la publicarea in monitorul oficial.

In concret, vorbim despre OMFP nr. 691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora - Monitorul Oficial nr. 0383 din 23.05.2017.

"Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia institutiilor de credit, in spatiul privat de pe portalul ANAF, un sistem informatic prin care utilizatorii incarca si descarca documente. Actele de executare se comunica prin portal, sub forma unui fisier PDF cu xml atasat, semnat electronic, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta. 

Pentru aplicarea acestei proceduri se va semna un protocol de colaborare intre ANAF si Asociatia Romana a Bancilor, prin care se vor detalia procedurile efective de comunicare electronica", a explicat consultantul fiscal Adrian Benta intr-o analiza pentru HotNews.ro.

De asemenea, se precizeaza ca data comunicarii catre institutia de credit a actului de executare este prima zi bancara urmatoare zilei incarcarii actului de executare in sistemul informatic amintit, iar ora comunicarii este ora de incepere a zilei bancare. 

Totodata, actele de executare emise in forma electronica de organul fiscal central se semneaza de catre Ministerul Finantelor Publice cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata cu modificari.

Mai mult, conform noilor prevederi, de la 1 iulie 2018, actele de executare comunicate de organul fiscal central se semneaza cu sigiliu electronic calificat, emis in conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European, aminteste aceeasi sursa. 

"Prelucrarile de date cu caracter personal cuprinse in actele de executare comunicate institutiilor de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare", se arata in analiza amintita. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016