Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentele puse la dispozitia contribuabililor prin SPV sunt valabile fara semnatura si stampila

17-Mar-2022
5810
Documentele puse la dispozitia contribuabililor prin SPV sunt valabile fara semnatura si stampila

ANAF informeaza, printr-un comunicat de presa, ca documentele puse la dispozitia contribuabililor prin SPV sunt valabile fara semnatura si stampila.

Documentele puse la dispozitia persoanelor fizice, persoanelor juridice sau altor entitati fara personalitate juridica prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV) sunt inscrisuri carora li s-a incorporat sau lis-a asociat logic o semnatura electronica extinsa in sensul legii 455/2001, republicata si al Regulamentului (UE) nr. 910/2014 nefiind necesara prezentarea la organul fiscal pentru semnatura sau stampila.

Important! Institutia publica, autoritatea publica sau orice alta persoana careia persoana juridica, persoana fizica sau alta entitate fara personalitate juridica ii prezinta adeverinte de venit, certificate de atestare fiscala si certificate de cazier fiscal comunicate prin SPV poate verifica autenticitatea si integritatea lor pe site-ul ANAF categoria Servicii Online- Verificare documente eliberate in Spatiul Privat Virtual.

Inscrisul in forma electronica caruia i s-a incorporat, atasat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat este asimilat, in ceea ce priveste conditiile si efectele sale cu inscrisul sub semnatura privtata avand acelasi efect ca actul autentic intre ce care l-au inscris si intre cei care le reprezinta drepturile.

Reamintim ca incepand cu data de 01.03.2022, inrolarea contribuabililor in Spatiul Privat Virtual (SPV) este obligatorie.

Categoriile de contribuabili/platitori obligate sa transmita organului fiscal central cereri, inscrisuri sau oricare alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta, respectiv prin inrolarea in sistemul de comunicare electronica (SPV) dezvoltat de Ministerul Finantelor/ANAF sunt:
- persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;
- persoanele fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent in una dintre formele prevazute de OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare.

In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a documentelor mai sus amintite si le vor depune in format letric, organul fiscal central nu le va lua in considerare, procedând la notificarea acestora cu privire la obligativitatea comunicarii acestora prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.

 

 

Sursa:ANAF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016