Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentele puse la dispozitia contribuabililor prin SPV sunt valabile fara semnatura si stampila

17-Mar-2022
6207
Documentele puse la dispozitia contribuabililor prin SPV sunt valabile fara semnatura si stampila

ANAF informeaza, printr-un comunicat de presa, ca documentele puse la dispozitia contribuabililor prin SPV sunt valabile fara semnatura si stampila.

Documentele puse la dispozitia persoanelor fizice, persoanelor juridice sau altor entitati fara personalitate juridica prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV) sunt inscrisuri carora li s-a incorporat sau lis-a asociat logic o semnatura electronica extinsa in sensul legii 455/2001, republicata si al Regulamentului (UE) nr. 910/2014 nefiind necesara prezentarea la organul fiscal pentru semnatura sau stampila.

Important! Institutia publica, autoritatea publica sau orice alta persoana careia persoana juridica, persoana fizica sau alta entitate fara personalitate juridica ii prezinta adeverinte de venit, certificate de atestare fiscala si certificate de cazier fiscal comunicate prin SPV poate verifica autenticitatea si integritatea lor pe site-ul ANAF categoria Servicii Online- Verificare documente eliberate in Spatiul Privat Virtual.

Inscrisul in forma electronica caruia i s-a incorporat, atasat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat este asimilat, in ceea ce priveste conditiile si efectele sale cu inscrisul sub semnatura privtata avand acelasi efect ca actul autentic intre ce care l-au inscris si intre cei care le reprezinta drepturile.

Reamintim ca incepand cu data de 01.03.2022, inrolarea contribuabililor in Spatiul Privat Virtual (SPV) este obligatorie.

Categoriile de contribuabili/platitori obligate sa transmita organului fiscal central cereri, inscrisuri sau oricare alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta, respectiv prin inrolarea in sistemul de comunicare electronica (SPV) dezvoltat de Ministerul Finantelor/ANAF sunt:
- persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;
- persoanele fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent in una dintre formele prevazute de OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare.

In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a documentelor mai sus amintite si le vor depune in format letric, organul fiscal central nu le va lua in considerare, procedând la notificarea acestora cu privire la obligativitatea comunicarii acestora prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.

 

 

Sursa:ANAF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cedare mijloace fixe catre asociat. Cum tratam TVA-ul si impozitul pe venit

    • Gestionarea mijloacelor fixe reprezinta un aspect important al activitatii oricarei entitati economice, mai ales atunci cand acestea nu mai sunt utilizate in activitatea curenta. In astfel de cazuri, societatile pot analiza optiuni precum valorificarea, casarea sau cedarea acestora. Transferul unor mijloace fixe catre asociat, in special atunci cand acesta este o autoritate publica, ridica o serie de implicatii fiscale si contabile ce trebuie tratate cu atentie, pentru a respecta cadrul legal in...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit declarat eronat. Pe langa D101 trebuie sa depui si D100 in 2025?

    • Corectarea erorilor fiscale este esentiala pentru respectarea obligatiilor declarative si contabile. Iar in practica pot aparea situatii in care impozitul pe profit este declarat sau inregistrat eronat intr-un exercitiu financiar, ceea ce necesita ajustari ulterioare. In acest articol analizam ce trebuie facut daca, in cursul anului 2024, s-a recunoscut un impozit pe profit care nu ar fi trebuit declarat si cum se reflecta corect aceasta situatie in declaratiile 100 si 101, precum si in...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum sa le distribui in 2025 daca profitul este in contul 1068 - alte rezerve

    • In practica, nu este deloc neobisnuit ca firmele sa fi repartizat in anii anteriori profitul catre rezerve, mai exact, in contul 1068 „Alte rezerve”, fara a distribui imediat dividende catre asociati. Totusi, odata ce se doreste retragerea acestor sume sub forma de dividende, apare intrebarea daca este suficienta o hotarare AGA sau trebuie intocmit si un bilant interimar? In acest articol, analizam cadrul legal aplicabil, conditiile in care se poate face transferul din contul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016