Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost adoptata o HG care simplifica achizitiile publice din domeniul IT si contribuie la debirocratizarea sistemului

12-Sep-2023
1082
A fost adoptata o HG care simplifica achizitiile publice din domeniul IT si contribuie la debirocratizarea sistemului

Executivul a aprobat recent o Hotarare de Guvern prin care simplifica achizitiile publice din domeniul IT si contribuie la debirocratizarea sistemului, conform unui comunicat de presa al Ministerului Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii. Totodata, actul normativ va contribui la accelerarea implementarii proiectelor din domeniul IT&C. 

„Am promis ca vom debirocratiza administratia si vom eficientiza procesele de achizitii si astazi ne tinem de promisiune. Nu putem gestiona proiectele mari din zona IT&C si nu putem atrage fonduri din bani europeni cu legislatie invechita si proceduri neadaptate necesitatilor actuale. Avem nevoie de flexibilitate si rapiditate in administratia publica pentru a implementa proiecte care sa schimbe semnificativ vietile cetatenilor”, a declarat ministrul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, Bogdan Ivan.

Principalele modificari cuprinse in HG-ul adoptat azi se refera la modificarea componentei CTE, prin introducerea unor institutii noi, cum ar fi Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii si Directoratul National de Securitate Cibernetica, pentru o reprezentare eficienta in cadrul Comitetului a institutiilor/organismelor care detin competente in domeniile impactate de exercitarea de catre CTE, respectiv de catre Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR), a atributiilor stabilite de prevederile legale.

De asemenea, Hotararea simplifica Studiul de Fezabilitate, prin aprobarea unei noi forme, alta decat cea prevazuta de HG 907/2016. Noua forma tine cont de caracteristicile proiectelor care au exclusiv componente specifice tehnologiei informatiei si comunicatiilor si pentru care este obligatorie sau necesara intocmirea unui studiu de fezabilitate, pentru a inlesni eforturile pe care le depun institutiile publice in vederea intocmirii acestor documente si pentru a accelera absorbtia fondurilor europene nerambursabile, care constituie surse de finantare pentru astfel de proiecte.

Nu in ultimul rand, prin Hotarare se modifica pragul valoric de la care este necesara obtinerea avizului CTE pentru componenta IT&C a proiectelor inainte de avizare, in sensul majorarii acestuia de la 2.000.000 lei la 5.000.00 lei.

Documentul reglementeaza si documentatiile supuse obtinerii avizului CTE, din perspectiva noilor acte normative aprobate pentru domeniul IT&C (ex. Legea 242/2022, OUG 89/2022, HG 112/2023), care se refera la Platforma de Cloud Guvernamental, interoperabilitate, securitate cibernetica.

Astfel, prin modificarile si completarile aduse azi la HG-ul CTE, MCID si ADR principalele institutii responsabile de transformarea digitala a statului roman vor putea avea o imagine mai clara si mai completa asupra proiectelor IT&C care vor fi implementate, scopul final fiind acela de a imbunatati serviciile publice electronice oferite cetatenilor, mediului de afaceri si societatii civile.



Sursa: Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016