Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Finantele initiaza proiectul SFERA, prin care declaratiile fiscale depuse de cetateni, dar si alte servicii, vor fi procesate mai rapid

13-Feb-2023
1494
Finantele initiaza proiectul SFERA, prin care declaratiile fiscale depuse de cetateni, dar si alte servicii, vor fi procesate mai rapid

Ministerul Finantelor (MF) initiaza o procedura de consultare a pietei, in vederea achizitionarii unei solutii informatice pentru administrarea contribuabililor persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica - Servicii fiscale eficiente pentru administratie si cetateni – SFERA". Noul proiect prevede servicii fiscale imbunatatite pentru administratie si cetateni.

In acest context, autoritatea contractanta informeaza operatorii economici cu privire la urmatoarele:

1. Adresa de internet unde sunt publicate informatiile cu privire la procesul de consultare a pietei: https://mfinante.gov.ro/ro/transparenta/achizitii-publice;

2. Date de contact :

Propunerile pot fi transmise prin email folosind urmatoarele date de contact : Persoana de contact: Anca CREtU - Consilier achizitii publice superior E-mail: anca-gabriela.cretu@mfinante.gov.ro Telefon: 021.226.24.91

3. Descrierea necesitatilor obiective si constrangerilor de natura tehnica, financiara si/sau contractuala ce caracterizeaza nevoia autoritatii contractante in raport cu care se organizeaza respectiva consultare:

A se vedea in primul rand caietul de sarcini anexat prezentului anunt.

Scopul contractului este de a imbunatati interactiunea cu cetatenii a entitatilor si autoritatilor cu atributii de administrare fiscala aflate in subordinea Ministerului Finantelor (MF), respectiv imbunatatirea eficientei interne a acestor institutii prin actualizarea sistemelor informatice de administrare fiscala a contribuabililor persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica si asigurarea interoperabilitatii acestora cu sistemele informatice ale institutiilor statului care detin si pot furniza informatii utile in activitatea de colectare a impozitelor/taxelor si contributiilor la bugetul general consolidat. Totodata, isi propune modernizarea sistemelor informatice utilizate de MF pentru gestionarea declaratiilor fiscale depuse de contribuabili, pentru evidenta si gestionarea eficienta a creantelor fiscale si bugetare cuvenite bugetului general consolidat.

Necesitatea implementarii acestuia a fost fundamentata si aprobata in Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) aprobat de Comisia Europeana in luna septembrie 2021.

De asemenea, el se afla in concordanta cu Strategia pentru Consolidarea Administratiei Publice intrucat contribuie la simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetatenilor si mediului de afaceri.Rezultatul final va consta intr-un sistem informatic integrat, ce deserveste cetatenii si mediul de afaceri prin furnizarea de servicii publice folosind mediul online, respectiv furnizarea in timp real a rapoartelor si informatiilor necesare managementului MF pentru luarea deciziilor operative.

Solutia informatica propusa in cadrul contractului trebuie proiectata, dezvoltata, livrata, instalata, testata si pusa in functiune ca un sistem la cheie, complet integrat, scalabil, deschis, extensibil, flexibil, cu atribute inalte de securitate si disponibilitate, interoperabila cu sistemele informatice interne ale MF/ANAF si ale altor institutii guvernamentale.

Aplicatia software va fi complexa, modulara, dezvoltata si implementata in conformitate cu principiile arhitecturii SOA si ale cadrului national de interoperabilitate.

3.1 Obiectivul general la care contribuie furnizarea produselor:

Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea interactiunii cu cetatenii a entitatilor si autoritatilor cu atributii de administrare fiscala aflate in subordinea Ministerului Finantelor (MF), respectiv imbunatatirea eficientei interne a acestor institutii prin actualizarea sistemelor informatice de administrare fiscala a contribuabililor persoanelor juridice si alte entitati fara personalitate juridica (SACF, DECIMP, VECTOR, SERADN, SERADA, NOES) si asigurarea interoperabilitatii acestora cu sistemele informatice ale institutiilor statului care detin si pot furniza informatii utile in activitatea de colectare a impozitelor/taxelor si contributiilor la bugetul general consolidat.

Pentru a-si spori calitatea si a diversifica serviciile oferite de institutie, proiectul raspunde necesitatii indeplinirii unui set de valori fundamentale care definesc intreaga institutie si reprezinta repere pentru initiativele permanente de dezvoltare:

-servicii publice oferite mediului de afaceri (G2B - Government to Business) si cetatenilor (G2C- Governemnt to citizen) de nivel calitativ inalt, in conformitate cu practicile europene prin oferirea de servicii online in colaborarea cu institutiile statului si prin asigurarea transparentei actelor decizionale privind concurenta de piata;

-servicii publice oferite institutiilor publice (G2G - Government to Government), cu valoare adaugata, in scopul orientarii catre utilizator prin eficientizarea activitatii si reducerea timpului de raspuns in comunicarea interinstitutionala;

-rol crescut al MF ca mediu colaborativ interinstitutional prin asigurarea transparentei in luarea deciziilor;

-nivel ridicat de interoperabilitate prin asigurarea transferului de date in timp real, prin asigurarea corectitudinii datelor schimbate intre institutii;

-eficienta utilizarii fondurilor publice, pe de o parte prin managementul eficient al resurselor umane, materiale si financiare, pe de alta parte prin utilizarea parghiilor de control si monitorizare interna.

3.2 Obiectivele specifice la care contribuie furnizarea produselor:

-Dezvoltarea si cresterea eficientei serviciilor publice electronice oferite de MF prin structurarea si informatizarea procedurilor de comunicare, atat intrainstitutionale, cat si interinstitutionale - vor fi furnizate servicii publice online catre cetateni, mediul de afaceri si administratia publica, prelucrate rapid si eficient prin sistemul informatic si noua baza de date consolidata;

-Accesibilitatea serviciilor publice oferite de MF prin utilizarea mijloacelor electronice performante - va fi eficientizata comunicarea inter-institutionala intre institutiile publice cu care colaboreaza MF utilizand mijloace specifice TIC in scopul incurajarii competitivitatii economice si promovarii interactiunii dintre actorii-cheie;

-Eficientizarea activitatii interne a MF prin automatizarea proceselor de lucru si acces in mod operativ la toate informatiile necesare desfasurarii activitatii, atat din sistemele interne, cat si din surse externe de date; Actualizarea tehnologica a sistemelor informatice de administrare fiscala a persoanelor juridice in scopul uniformizarii informatiilor fiscale;

-Cresterea interoperabilitatii. Asigurarea interoperabilitatii cu sistemele informatice ale institutiilor statului care detin si pot furniza informatii utile in activitatea de colectare a impozitelor/taxelor si contributiilor la bugetul general consolidat.

-Formarea si instruirea personalului care va administra si folosi noul sistem informatic creat.

4. Aspectele supuse consultarii:

- obtinerea de informatii / recomandari cat mai relevante cu privire la cerintele minime din caietul de sarcini in vederea imbunatatirii acestora si la potentialele solutii tehnice pentru satisfacerea nevoii autoritatii contractante;

- definirea si dimensionarea infrastructurii hardware si software;

- descrierea generala a solutiei ;

- descrierea serviciilor si estimarea efortului alocat detaliat pe activitati;

- identificarea unor eventuale cerinte restrictive ;

- identificarea inconsistentelor privind : integrarea componentelor platformei; serviciile solicitate; procesul de acceptanta; termene de prestare; estimare bugetara;

-obtinerea de informatii referitoare la valoarea estimata a achizitiei. In acest sens autoritatea contractanta solicita o estimare a bugetului aferent proiectului (cantitate si pret), detaliat pe produse si servicii si pune la dispozitia operatorilor economici interesati un formular de propunere indicativa de pret in vederea completarii;

-orice alte elemente care pot conduce la elaborarea unui caiet de sarcini cat mai complet si implicit la succesul proiectului.

5. Descrierea modalitatii de desfasurare a consultarii, respectiv modul in care se va realiza interactiunea cu operatorii economici ce raspund la invitatia autoritatii contractante:

Corespondenta, respectiv transmiterea opiniilor, sugestiilor sau a recomandarilor si a altor informatii cu privire la subiectul consultarii pietei se va derula prin mesagerie electronica folosind exclusiv datele de contact de la punctul 2.

Interesul participantilor de a stabili contacte directe cu autoritatea contractanta, pentru lamurirea unor aspecte de natura tehnica, va fi exprimat prin mesagerie electronica folosind exclusiv datele de contact de la punctul 2.

In cazul in care se constata ca sunt necesare intalniri comune/individuale, acestea vor fi stabilite prin informarea transparenta a tuturor potentialilor ofertanti.

In situatia in care ofertantii doresc ca unele informatii confidentiale sau care sunt considerate drepturi de proprietate intelectuala sa nu fie puse la dispozitia tuturor participantilor la consultare, MF va respecta aceasta solicitare cu mentiunea ca vor fi informati toti participantii la consultare cu privire la acest aspect. Participantii vor specifica in mod expres acele aspecte sau informatii pe care le considera sensibile si nu doresc sa fie utilizate fara acordul lor.

Orice sugestii/critici aduse caietului de sarcini nu pot fi declarate confidentiale de catre participantii la consultarea de piata.

6. Termenul pana la care se transmit propunerile operatorilor economici interesati in cadrul procesului de consultare: 28.02.2023

7. Termenul pana la care se desfasoara procesul de consultare: 14.03.2023 Sursa: MFP

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Finantele initiaza proiectul SFERA, prin care declaratiile fiscale depuse de cetateni, dar si alte servicii, vor fi procesate mai rapid":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contributia asiguratorie pentru munca - Capitolul II - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscal

    • Baza legala Codul fiscal, Titlul V, Capitolul IX, art. 220 - 220 Contributia asiguratorie pentru munca In continuare vom vedea cine datoreaza contributia asiguratorie pentru munca, dar si categoriile de venituri pentru care se aplica aceasta. Contribuabilii care datoreaza contributia asiguratorie pentru munca Contribuabilii obligati la plata contributiei asiguratorii pentru munca sunt, dupa caz: a) persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora,...» citeste mai departe aici

  • NOUTATE E-Transport! Lista produselor cu risc fiscal ridicat va fi actualizata in 2024

    • Conform unui nou Proiect de Ordin al ANAF va fi actualizata, pentru prima data in 2024, lista produselor cu risc fiscal ridicat. Dintre produsele pentru care vor fi efectuate raportari in E-Transport, incepand din iulie 2024, amintim urmatoarele produse alimentare: carne, peste, lapte, oua, miere, etc., dar si cateva produse mai putin obisnuite, precum hainele uzate si zdrentele. Prin OUG 41/2022 pentru instituirea Sistemului RO e-Transport si de abrogare a art. XXVIII din OUG 130/2021...» citeste mai departe aici

  • Modificari importante aduse impozitului pe veniturile micro in 2024

    • ANAF aduce la cunostinta contribuabililor interesati ca, prin O.U.G. nr.31/2024, au fost aduse modificari Codului fiscal care au vizat, printre altele si impozitul pe veniturile microintreprinderilor, fiind explicata si detaliata definitia intreprinderilor legate. Modificari impozit micro in 2024 Persoana juridica romana este legata cu o alta persoana daca exista oricare dintre urmatoarele raporturi: a) persoana juridica romana care verifica conditia detine la o alta persoana juridica...» citeste mai departe aici

  • D212 in 2024: Trebuie depusa rectificativa D212 pentru dobanzile incasate in 2023?

    • Administratorul societatii a depus in luna iunie 2023 declaratia D212 pentru dividendele incasate in anul 2023, calculandu-se CASS la valoarea a 24 salarii minime brute. La inceputul acestui an, administratorul a primit de la banca o informare privind dobanzile incasate in cursul anului 2023 pentru depozitele ce le detine la banca. Intrebare: trebuie depusa D212 rectificativa pentru anul 2023, sau dobanzile sunt incadrate in venituri din investitii si sunt cuprinse in valoarea maxima de 24...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum va fi inregistrat in contabilitate impozitul minim pentru firmele mari

    • Finantele au pus recent, in dezbatere publica, un nou Proiect de Ordin prin care se stabileste modul in care se vor inregistra in contabilitate anumite impozite. Este vorba despre impozitul minim si impozitul suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale. Conform Referatului de Aprobare, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrarea in contabilitate a operatiunilor...» citeste mai departe aici

  • Pentru anul 2023 se mai poate ajusta norma de venit in cazul unui PFA?

    • Pentru un PFA in sistem de norma care a avut activitate doar 6 luni in anul 2023, se poate ajusta norma conform art. 69, alin. 9 din norme? Mentionez ca a avut un singur contract de prestari servicii pe perioada determinata si nu a avut alti clienti in cursul anului. Multumesc! Ajustare norma de venit PFA – raspunsul specialistului: Potrivit art. 69 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in cazul in care un contribuabil desfasoara o activitate care genereaza...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016