
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministerul Economiei propune noi masuri pentru debirocratizarea mediului de afaceri. Astfel, operatorii economici sunt obligati sa achizitioneze cititoare POS doar daca cifra de afaceri depaseste 100.00 de euro.
Conform unui document publicat de institutie pe site-ul oficial, operatorii economici care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 100.000 de euro vor avea OBLIGATIA dotarii cu cititoare de card POS.
Pentru a creste plafonul cifrei de afaceri a operatorilor economici la 100.000 euro pentru dotarea cu cititoare de card - POS va fi modificat art.1, alin.(3) din OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.942 din 23 decembrie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.250/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Va fi impusa respectarea prevederilor legii privind instrumentele moderne de plata, institutiilor de stat care nu s-au dotat cu cititoare de carduri.
In prezent, conform Legii nr.191/2018 privind introducerea sistemelor moderne de plata, persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, precum si cele care desfasoara activitati de prestari servicii, care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 50.000 euro (echivalent in lei), au obligatia sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit si cardurile de credit prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare.
Prevederea creeaza contribuabililor mici costuri suplimentare cu comisioane bancare si alte costuri (servicii internet, costuri instalare, etc). Pe de alta parte, desi exista obligatia pentru institutiile publice de a se dota cu cititoare de card - POS cand incaseaza sume de bani pentru activitatile efectuate, nu toate institutiile publice respecta obligatia.
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Examen Consultant Fiscal 2025
Cartea Verde a Contabilitatii
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Anumite firme NU mai au OBLIGATIA de a completa Registrul de Evidenta Fiscala in format fizicArticole similare
Neutilizare casa de marcat si incasari eronate. Obligatii pentru operatorii economiciSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA