Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Ministerul Economiei a publicat recent un document prin care propune noi masuri pentru debirocratizarea mediului de afaceri. Anumite firme nu vor mai avea obligatia de a completa Registrul de Evidenta Fiscala in format fizic.
Conform documentului publicat de institutie pe site-ul oficial, a fost ELIMINATA obligatia persoanelor juridice de a completa Registrul de Evidenta Fiscala in format fizic.
In prezent, intr-o etapa in care digitalizarea si informatizarea evidentelor contabile este aproape totala, firmele platitoare de impozit pe profit sunt inca obligate sa achizitioneze Registrul de Evidenta Fiscala de la ANAF contra cost, registru cu regim special de tiparire de la Imprimeria Nationala, in termen de 30 zile de la inregistrare.
Registrul de evidenta fiscala poate fi tinut si electronic, dar numai cu obtinerea unei derogari din partea directiilor finantelor publice. In mod paradoxal, OMFP nr.3254/2017, Art.7 si Art. 9 prevede posibilitatea tinerii REF electronic de catre persoanele fizice autorizate.
In acest context este propusa modificarea Ordinului nr.870/2005 privind Registrul de Evidenta Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare pentru completarea REF electronic.
Alte masuri propuse pentru debirocratizarea mediului de afaceri:
Pentru a vedea mai multe detalii despre modificarile amintite mai sus, citeste ACEST articol>>
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Sursa: MEAT
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Profesie liberala. Aspecte contabile si fiscaleTOT ce trebuie sa stii in 2021 despre impozitul pe profit: cota de impozitare, plati si depunerea declaratiilor fiscaleTot ce trebuie sa stii despre veniturile din activitati independe si obligativitatea completarii Registrului de evidenta fiscala PFARecuperarea pierderii fiscale. Ce documente se intocmesc pentru a stabili pierderea fiscala conform procedurii facute de auditori?Data de 26 iunie 2023 este termenul limita pentru depunerea D100, D101 si D107Ultimele articole
Regimul de evidenta fiscala. Platitorii de impozit pe profit au obligatia intocmirii documentuluiDeclaratia Unica 2024. 3 studii de caz utile contribuabililorImpozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utileNorme de venit 2024. Ce este norma de venit, listele pe judete si pentru ce activitati dispare norma de venitFirme care depasesc in 2023 plafonul de 500.000 euro. Pana cand va trebui achizitionat REGISTRUL DE EVIDENTA FISCALA?Sfaturi de la experti
Decontare chirie de catre angajator
Intrebare: In cazul unui angajat care lucreaza in afara localitatii si sta intr-un apartament inchiriat de el, societatea ii poate deconta chiria respectiva?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Generarea si transmiterea e-Facturilor in SAGA
Intrebare: Care sunt pasii de urmat pentru transmiterea aurtomata din programul SAGA a facturilor in e-factura? Cum se obtine codul de acces in SPV? Unde se primesc mesajele pentru transmiterea acestora si cum se face importul facturilor in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contributia asiguratorie pentru munca - Capitolul II - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscal
NOUTATE E-Transport! Lista produselor cu risc fiscal ridicat va fi actualizata in 2024
Modificari importante aduse impozitului pe veniturile micro in 2024
D212 in 2024: Trebuie depusa rectificativa D212 pentru dobanzile incasate in 2023?
Ghid ANAF pentru persoanele care realizeaza venituri din inchirierea bunurilor mobile si imobile
Proiect: Cum va fi inregistrat in contabilitate impozitul minim pentru firmele mari