Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a publicat procedura prin care va desemna practicienii in insolventa cu care va colabora. Ordinul ANAF 1451/2015

10-Iul-2015
5769

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat vineri procedura prin care va selecta practicienii in insolventa cu care va colabora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii administrati de Fisc, informeaza PortalContabilitate.ro.

Ordinul ANAF 1451/2015 privind procedurile de agreare si selectie a practicienilor in insolventa de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 487, din 3 iulie 2015.

Potrivit actului normativ, Fiscul va selecta, prin intermediul unei comisii de agreare si selectie, practicienii in insolventa insolventa inscrisi in Lista practicienilor in insolventa cu care va colabora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii pe care ii administreaza.

Astfel, pentru a participa la procesul de selectie, practicienii care doresc sa participe la lucrarile gestionate de Fisc trebuie sa depuna mai multe documente:

o scrisoare de intentie prin care isi manifesta interesul de a participa la selectia in vederea inscrierii in Lista practicienilor in insolventa agreati de ANAF, cu precizarea regiunilor pentru care isi depun oferta.
un act justificativ eliberat de Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa din Romania (UNPIR) din care sa rezulte ca forma de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;
certificatul de atestare fiscala pentru ofertant, eliberat de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca acesta nu are obligatii fiscale restante la data depunerii ofertei;
o copie certificata de pe polita de asigurare de raspundere profesionala a ofertantului, in vigoare la data depunerii ofertei;


situatia societatilor in insolventa, reorganizare sau lichidare din portofoliul ofertantului, care au fost instrumentate in ultimii 5 ani ?i situatia societatilor comerciale pentru care a fost finalizata procedura;
o declaratie pe propria raspundere in ceea ce priveste numarul de personal calificat si de specialitate afectat procedurii, inclusiv practicieni in insolventa compatibili. Declaratia va fi insotita de cate o prezentare a fiecarei persoane si dovada ca exista un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoana in parte;
o declaratie pe propria raspundere privind dotarea practicianului cu:
computer;
abonament la Buletinul insolventei (acces pe pagina de internet sau in format
pagina de internet proprie functionala - se anexeaza un extras de pe pagina proprie
acces la internet;
adresa de e-mail;
imprimanta;
telefon mobil;
telefon fix;
fax,
cazierul fiscal al ofertantului, eliberat de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca nu exista fapte inscrise in cazier.

Conform reglementarilor publicate de ANAF, documentatia va fi depusa in original sau conform cu originalul, opisata, indosariata in dosar cu sina, in plic sigilat, toate paginile fiind numerotate, semnate si stampilate.

Participantul va mentiona obligatoriu pe plic numele/denumirea, precum si adresa/sediul social, cu mentiunea „a nu se deschide - pentru Comisia de selectie a practicienilor in insolventa - agreare“.

De asemenea, pentru a participa la selectia practicienilor in insolventa inscrisi in Lista practicienilor in insolventa agreati de catre ANAF pentru sustinerea desemnarii acestora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii pe care ii administreaza ANAF si unitatile sale teritoriale, practicienii trebuie sa depuna o oferta care va contine onorariul lunar, in suma fixa, si onorariul de succes, sub forma procentuala, solicitate de practician. Oferta financiara va fi insotita de urmatoarele documente:

o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca ofertantul nu se afla in situatia de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul la care urmeaza sa fie numit;
o declaratie pe propria raspundere privind numarul de personal calificat si de specialitate care va fi alocat pentru realizarea activitatilor legate de procedura insolventei la respectiva societate; declaratia va fi insotita de cate o prezentare a fiecarei persoane si de dovada ca are incheiat un contract de munca, de colaborare sau ca exista un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoana in parte;
un act justificativ eliberat de UNPIR din care sa rezulte ca forma de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;
o copie certificata de pe polita de asigurare de raspundere profesionala a ofertantului, valabila pe o perioada de cel putin 2 ani;
cazier judiciar, cazier fiscal si certificat de atestare fiscala;
modalitatea propusa in vederea recuperarii creantei fiscale si tratamentul acesteia in cadrul procedurii de insolventa.

Ori de cate ori se pune problema propunerii sau a desemnarii unui administrator/ lichidator judiciar de catre organele fiscale, comisia va efectua selectia pentru desemnarea practicianului in insolventa, la solicitarea scrisa a organului care are calitatea de creditor fiscal.

In situatia in care propunerile de desemnare a administratorului sau a lichidatorului judiciar se formuleaza de catre un alt creditor decat creditorul fiscal sau de debitor, iar organele fiscale care au calitatea de creditori detin un procent mai mic de 50% din masa credala, chiar si in situatia in care procedura de selectie a fost demarata si nefinalizata, acestea pot fi de acord cu propunerea formulata numai in masura in care practicianul se afla inscris in Lista practicienilor in insolventa agreati de catre ANAF. In aceasta situatie, organul fiscal va sesiza comisia competenta despre acest fapt, in termen de maximum 3 zile de la luarea la cunostinta asupra situatiei referitoare la procentul creantei sale, cu propunerea de sustinere a propunerii de desemnare formulate de un alt creditor.

Comisia competenta va analiza sesizarea organului fiscal si va decide asupra procedurilor de numire demarate, dar nefinalizate sau a celor nedemarate, respectiv daca acestea vor fi revocate. In masura in care decide asupra revocarii procedurii de selectie demarate, dar nefinalizate, va instiinta organul fiscal care a solicitat procedura de selectie, concomitent cu instiintarea tuturor participantilor ofertanti asupra acestui fapt, revocarea fiind consemnata de catre comisie printr-un proces-verbal in care se va consemna motivul revocarii.

Sursa: www.portalcontabilitate.ro

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp

    • Sistemul e-FACTURA pentru emisia si transmiterea facturilor electronice este utilizat de toata lumea din 1 ianuarie 2025, iar in acest context, persoanele care il folosesc trebuie sa acorde o mare atentie termenelor legale de transmitere si inregistrare a facturilor. Exista insa situatii in care facturile nu sunt emise la timp, din diferite motive, iar uneori sunt transmise in alta luna. Contribuabilii vor sa stie cum trebuie sa procedeze in aceasta situatie. Avem cazul urmator. Un contribuabil...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394. Bonurile fiscale SUB 100 euro vor fi trecute in D394?

    • Declaratia 394 reprezinta un document important pentru raportarea detaliata a tranzactiilor interne intre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Desi aceasta declaratie este destinata in principal pentru facturi si livrari de bunuri de valoare mai mare, multi contribuabili se intreaba cum trebuie tratate bonurile fiscale cu valoarea sub 100 euro. In acest articol vom vedea cadrul legal care stabileste obligatiile de raportare a bonurilor fiscale si daca acestea trebuie incluse in...» citeste mai departe aici

  • D700 ANAF. Cazuri in care D700 trebuie depusa pana pe 31 martie 2025

    • D700 este un formular important, care este folosit de contribuabili atunci cand vor sa schimbe vectorul fiscal. Desi poate fi depus si in alte perioade, acesta are ca termen limita data de 31 martie pentru a face trecerea de la impozit micro la impozit pe profit si invers.» citeste mai departe aici

  • Formular 230. Beneficiarii sumei de 3,5% trebuie sa indeplineasca o conditie importanta

    • Persoanele fizice pot completa si depune formularul 230 Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru sustinerea unor entitati nonprofit/unitati de cult pana la termenul de plata a impozitului. In acest context, un contribuabil se intreaba cum se depune formularul, cine si unde il transmite, dar si cine stabileste suma care va fi transferata din impozitul pe venit. TOATE aceste raspunsuri, dar si alte...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016