Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF a publicat procedura prin care va desemna practicienii in insolventa cu care va colabora. Ordinul ANAF 1451/2015

10-Iul-2015
4239

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat vineri procedura prin care va selecta practicienii in insolventa cu care va colabora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii administrati de Fisc, informeaza PortalContabilitate.ro.

Ordinul ANAF 1451/2015 privind procedurile de agreare si selectie a practicienilor in insolventa de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 487, din 3 iulie 2015.

Potrivit actului normativ, Fiscul va selecta, prin intermediul unei comisii de agreare si selectie, practicienii in insolventa insolventa inscrisi in Lista practicienilor in insolventa cu care va colabora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii pe care ii administreaza.

Astfel, pentru a participa la procesul de selectie, practicienii care doresc sa participe la lucrarile gestionate de Fisc trebuie sa depuna mai multe documente:

o scrisoare de intentie prin care isi manifesta interesul de a participa la selectia in vederea inscrierii in Lista practicienilor in insolventa agreati de ANAF, cu precizarea regiunilor pentru care isi depun oferta.
un act justificativ eliberat de Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa din Romania (UNPIR) din care sa rezulte ca forma de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;
certificatul de atestare fiscala pentru ofertant, eliberat de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca acesta nu are obligatii fiscale restante la data depunerii ofertei;


o copie certificata de pe polita de asigurare de raspundere profesionala a ofertantului, in vigoare la data depunerii ofertei;
situatia societatilor in insolventa, reorganizare sau lichidare din portofoliul ofertantului, care au fost instrumentate in ultimii 5 ani ?i situatia societatilor comerciale pentru care a fost finalizata procedura;
o declaratie pe propria raspundere in ceea ce priveste numarul de personal calificat si de specialitate afectat procedurii, inclusiv practicieni in insolventa compatibili. Declaratia va fi insotita de cate o prezentare a fiecarei persoane si dovada ca exista un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoana in parte;
o declaratie pe propria raspundere privind dotarea practicianului cu:
computer;
abonament la Buletinul insolventei (acces pe pagina de internet sau in format
pagina de internet proprie functionala - se anexeaza un extras de pe pagina proprie
acces la internet;
adresa de e-mail;
imprimanta;
telefon mobil;
telefon fix;
fax,
cazierul fiscal al ofertantului, eliberat de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca nu exista fapte inscrise in cazier.

Conform reglementarilor publicate de ANAF, documentatia va fi depusa in original sau conform cu originalul, opisata, indosariata in dosar cu sina, in plic sigilat, toate paginile fiind numerotate, semnate si stampilate.

Participantul va mentiona obligatoriu pe plic numele/denumirea, precum si adresa/sediul social, cu mentiunea „a nu se deschide - pentru Comisia de selectie a practicienilor in insolventa - agreare“.

De asemenea, pentru a participa la selectia practicienilor in insolventa inscrisi in Lista practicienilor in insolventa agreati de catre ANAF pentru sustinerea desemnarii acestora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii pe care ii administreaza ANAF si unitatile sale teritoriale, practicienii trebuie sa depuna o oferta care va contine onorariul lunar, in suma fixa, si onorariul de succes, sub forma procentuala, solicitate de practician. Oferta financiara va fi insotita de urmatoarele documente:

o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca ofertantul nu se afla in situatia de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul la care urmeaza sa fie numit;
o declaratie pe propria raspundere privind numarul de personal calificat si de specialitate care va fi alocat pentru realizarea activitatilor legate de procedura insolventei la respectiva societate; declaratia va fi insotita de cate o prezentare a fiecarei persoane si de dovada ca are incheiat un contract de munca, de colaborare sau ca exista un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoana in parte;
un act justificativ eliberat de UNPIR din care sa rezulte ca forma de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;
o copie certificata de pe polita de asigurare de raspundere profesionala a ofertantului, valabila pe o perioada de cel putin 2 ani;
cazier judiciar, cazier fiscal si certificat de atestare fiscala;
modalitatea propusa in vederea recuperarii creantei fiscale si tratamentul acesteia in cadrul procedurii de insolventa.

Ori de cate ori se pune problema propunerii sau a desemnarii unui administrator/ lichidator judiciar de catre organele fiscale, comisia va efectua selectia pentru desemnarea practicianului in insolventa, la solicitarea scrisa a organului care are calitatea de creditor fiscal.

In situatia in care propunerile de desemnare a administratorului sau a lichidatorului judiciar se formuleaza de catre un alt creditor decat creditorul fiscal sau de debitor, iar organele fiscale care au calitatea de creditori detin un procent mai mic de 50% din masa credala, chiar si in situatia in care procedura de selectie a fost demarata si nefinalizata, acestea pot fi de acord cu propunerea formulata numai in masura in care practicianul se afla inscris in Lista practicienilor in insolventa agreati de catre ANAF. In aceasta situatie, organul fiscal va sesiza comisia competenta despre acest fapt, in termen de maximum 3 zile de la luarea la cunostinta asupra situatiei referitoare la procentul creantei sale, cu propunerea de sustinere a propunerii de desemnare formulate de un alt creditor.

Comisia competenta va analiza sesizarea organului fiscal si va decide asupra procedurilor de numire demarate, dar nefinalizate sau a celor nedemarate, respectiv daca acestea vor fi revocate. In masura in care decide asupra revocarii procedurii de selectie demarate, dar nefinalizate, va instiinta organul fiscal care a solicitat procedura de selectie, concomitent cu instiintarea tuturor participantilor ofertanti asupra acestui fapt, revocarea fiind consemnata de catre comisie printr-un proces-verbal in care se va consemna motivul revocarii.

Sursa: www.portalcontabilitate.ro

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF a publicat procedura prin care va desemna practicienii in insolventa cu care va colabora. Ordinul ANAF 1451/2015":
Rating:

Nota: 3 din 5 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • NOUA sesiune de asistenta online de la ANAF: Completarea si depunerea Declaratiei Unice in 2019
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat miercuri, 20 martie 2019, o noua sesiune de asistenta online pe tema "Completarea si depunerea declaratiei unice pentru declararea impozitului pe veniturile estimate/ norma de venit a se realiza in Romania si contributiile sociale datorate in anul 2019". Foarte multi contribuabili au fost interesati de aceasta sesiune, insa, deocamdata, ANAF nu a oferit prea multe raspunsuri. Cu toate astea, exista promisiunea ca toate intrebarile care...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre amnistia fiscala: Pana in aprilie, vreau sa o avem in Guvern
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat, marti, 19 martie, ca pana in luna aprilie este posibil sa “avem” amnistia fiscala in Guvern, aceasta vizand atat mediul privat, cat si pe cel de stat. „Amnistia fiscala vine curand. Cei care ne urmaresc sa nu creada ca pot sa nu plateasca la stat. Este pentru trecut. Aceasta propunere va fi foarte bine primita de mediul de afaceri. Va fi valabila si pentru cei care sunt in esalonari. In aprilie, vreau sa o avem in...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri 0 in anumite luni. Cum se acorda scutirile prevazute de OUG 114
    • "O societate din domeniul constructiilor (arhitectura) nu a realizat in luna ianuarie 2019 venituri, a avut CA pe luna ianuarie 0. In luna anterioara, decembrie 2018, a realizat CA aferenta codului CAEN 7111. Pentru luna ianuarie se aplica scutirea/facilitatea din domeniul constructiilor valabila incepand cu luna ianuarie 2019. Dar daca in luna februarie aceeasi societate realizeaza CA exclusiva in domeniul constructiilor, apoi in luna martie are CA=0, se aplica scutirea/facilitatea din domeniul...» citeste mai departe aici

  • Modele de documente utile pentru asociatiile de proprietari
    • Va ocupati de o asociatie de proprietari? Atunci trebuie sa aveti toate aceste documente completate corect. Sunt nici mai mult nici mai putin de 37. Dar vestea buna este ca le puteti avea pe toate cele 37 de documente gata redactate, in concordanta perfecta cu prevederile Legii 196/2018! Folositi lucrarea pe stick 37 documente utile in asociatiile de proprietari ...detalii complete gasiti aici >>click» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016