
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat vineri procedura prin care va selecta practicienii in insolventa cu care va colabora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii administrati de Fisc, informeaza PortalContabilitate.ro.
Ordinul ANAF 1451/2015 privind procedurile de agreare si selectie a practicienilor in insolventa de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 487, din 3 iulie 2015.
Potrivit actului normativ, Fiscul va selecta, prin intermediul unei comisii de agreare si selectie, practicienii in insolventa insolventa inscrisi in Lista practicienilor in insolventa cu care va colabora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii pe care ii administreaza.
Astfel, pentru a participa la procesul de selectie, practicienii care doresc sa participe la lucrarile gestionate de Fisc trebuie sa depuna mai multe documente:
o scrisoare de intentie prin care isi manifesta interesul de a participa la selectia in vederea inscrierii in Lista practicienilor in insolventa agreati de ANAF, cu precizarea regiunilor pentru care isi depun oferta.
un act justificativ eliberat de Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa din Romania (UNPIR) din care sa rezulte ca forma de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;
certificatul de atestare fiscala pentru ofertant, eliberat de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca acesta nu are obligatii fiscale restante la data depunerii ofertei;
o copie certificata de pe polita de asigurare de raspundere profesionala a ofertantului, in vigoare la data depunerii ofertei;
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Conform reglementarilor publicate de ANAF, documentatia va fi depusa in original sau conform cu originalul, opisata, indosariata in dosar cu sina, in plic sigilat, toate paginile fiind numerotate, semnate si stampilate.
Participantul va mentiona obligatoriu pe plic numele/denumirea, precum si adresa/sediul social, cu mentiunea „a nu se deschide - pentru Comisia de selectie a practicienilor in insolventa - agreare“.
De asemenea, pentru a participa la selectia practicienilor in insolventa inscrisi in Lista practicienilor in insolventa agreati de catre ANAF pentru sustinerea desemnarii acestora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii pe care ii administreaza ANAF si unitatile sale teritoriale, practicienii trebuie sa depuna o oferta care va contine onorariul lunar, in suma fixa, si onorariul de succes, sub forma procentuala, solicitate de practician. Oferta financiara va fi insotita de urmatoarele documente:
o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca ofertantul nu se afla in situatia de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul la care urmeaza sa fie numit;
o declaratie pe propria raspundere privind numarul de personal calificat si de specialitate care va fi alocat pentru realizarea activitatilor legate de procedura insolventei la respectiva societate; declaratia va fi insotita de cate o prezentare a fiecarei persoane si de dovada ca are incheiat un contract de munca, de colaborare sau ca exista un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoana in parte;
un act justificativ eliberat de UNPIR din care sa rezulte ca forma de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;
o copie certificata de pe polita de asigurare de raspundere profesionala a ofertantului, valabila pe o perioada de cel putin 2 ani;
cazier judiciar, cazier fiscal si certificat de atestare fiscala;
modalitatea propusa in vederea recuperarii creantei fiscale si tratamentul acesteia in cadrul procedurii de insolventa.
Ori de cate ori se pune problema propunerii sau a desemnarii unui administrator/ lichidator judiciar de catre organele fiscale, comisia va efectua selectia pentru desemnarea practicianului in insolventa, la solicitarea scrisa a organului care are calitatea de creditor fiscal.
In situatia in care propunerile de desemnare a administratorului sau a lichidatorului judiciar se formuleaza de catre un alt creditor decat creditorul fiscal sau de debitor, iar organele fiscale care au calitatea de creditori detin un procent mai mic de 50% din masa credala, chiar si in situatia in care procedura de selectie a fost demarata si nefinalizata, acestea pot fi de acord cu propunerea formulata numai in masura in care practicianul se afla inscris in Lista practicienilor in insolventa agreati de catre ANAF. In aceasta situatie, organul fiscal va sesiza comisia competenta despre acest fapt, in termen de maximum 3 zile de la luarea la cunostinta asupra situatiei referitoare la procentul creantei sale, cu propunerea de sustinere a propunerii de desemnare formulate de un alt creditor.
Comisia competenta va analiza sesizarea organului fiscal si va decide asupra procedurilor de numire demarate, dar nefinalizate sau a celor nedemarate, respectiv daca acestea vor fi revocate. In masura in care decide asupra revocarii procedurii de selectie demarate, dar nefinalizate, va instiinta organul fiscal care a solicitat procedura de selectie, concomitent cu instiintarea tuturor participantilor ofertanti asupra acestui fapt, revocarea fiind consemnata de catre comisie printr-un proces-verbal in care se va consemna motivul revocarii.
Sursa: www.portalcontabilitate.ro
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Anunt ANAF privind selectia pentru LISTA PRACTICIENILOR in insolventaCesiune de creanteAnunt ANAF pentru practicienii in insolventaLISTA PRACTICIENILOR in insolventa agreati de ANAF a fost finalizataLichidare societate. Cum procedam la radierea firmei si pentru efectuarea procedurilor de lichidare?Ultimele articole
Anunt ANAF: Special pentru practicienii in insolventaANUNT - ANAF practicieni in insoventaArticole similare
Obiecte de inventar. Ce sunt, legislatie si ce trebuie sa stii despre casarea obiectelor de inventarNoul model al Declaratiei 112 pentru veniturile aferente lunii august 2022, conform modificarilor aduse de OG 16/2022Afla care sunt cele 14 formulare cu termen la 25 februariePrecizari ANAF cu privire la impozitarea surselor de fonduri de natura darurilor de nunta/de botezE-Factura: Facturile storno trebuie incarcate in sistemul RO e-Factura?Ultimele articole
Verificari ANAF 2025: Peste 500 mii de mari contribuabili sunt vizati de controaleDepunere declaratii ANAF. Calendar obligatii fiscale NOIEMBRIE 2025D7 ANAF si esalonarea obligatiilor fiscale. Exista posibilitatea esalonarii pe mai mult de 12 luni?Declaratia Unica nedepusa la timp. Noua procedura ANAF pentru stabilirea din oficiu a CAS si CASSRadiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosintaArticole similare
Codul de PROCEDURA fiscala a fost actualizat la finalul lunii trecute conform Legii 127/2021Amnistie fiscala, OUG 107/2024. Notificarea autoritatilor se poate face optional, insa cererea este obligatorieBuletin informativ ANAF. 5 acte normative cu incidenta in materie fiscala au fost publicate in Monitor in perioada 29 martie-2 aprilieCe solutii avem pentru corectarea fiscala a cheltuielilor inregistrate eronat sau omise?Prevederi explicate pentru PROCEDURA de solutionare a deconturilor negative de TVAUltimele articole
[MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheieD7 ANAF si esalonarea obligatiilor fiscale. Exista posibilitatea esalonarii pe mai mult de 12 luni?Declaratia Unica nedepusa la timp. Noua PROCEDURA ANAF pentru stabilirea din oficiu a CAS si CASS[PROCEDURA] Defiscalizare casa de marcat 2025Radiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosintaArticole similare
Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penalRegimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la JustitieVreti faliment personal? Atunci veti avea cazier 7 aniSuspendare activitate firma. Declaratii fiscaleEsalonarea la plata a obligatiilor bugetare si amanare datorii. Ce procedura urmam?Ultimele articole
[MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheieCum va arata pachetul 2 de masuri fiscaleCe se intampla cu datoriile unei firme in falimentCriteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFSAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406Sfaturi de la experti
Intrebare: SRL neplatitor de TVAare in balanta de verificare la 31.10.2025 urmatoarea situatie a veniturilor: - cont 707 = 398.570 lei - cont 709 = 4.850 lei In calculul cifrei de afaceri in vederea stabilirii daca o societate devine...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O persoana fizica are 5 contracte (active) de inchiriere inregistrate la ANAF. Apare obligativitatea inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului a persoanei fizice? Exista un numar de contracte de la care apare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA