Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati privind Ordinul de plata multiplu electronic. Cum se proceseaza formularul (Ordinul nr.1819/2020)

09-Apr-2020
5890

In Monitorul Oficial nr. 279 din 3 aprilie a fost publicat Ordinul nr. 1819/2020 pentru modificarea si completarea art. 61 din Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, precum si pentru completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017.

Actul normativ a intrat in vigoare de la 3 aprilie 2020 si prevede noi proceduri pentru transmiterea si procesarea formularului „Ordin de plata multiplu electronic”. Formularul poate fi descarcat, completat si depus online de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, Sistemul national de raportare Forexebug - Informatii publice - Formulare sau poate fi pus la dispozitie de catre unitatile teritoriale ale trezoreriei statului.

Formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)» poate fi utilizat de catre institutiile publice care sunt inregistrate in Registrul entitatilor publice si de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice pentru efectuarea de plati din conturile deschise la unitatile Trezoreriei Statului prin care isi desfasoara activitatea proprie, incepand cu data de 21 aprilie 2020.

Validarea si procesarea Ordinului de plata multiplu electronic depus online de operatorii economici si alte entitati decat institutii publice se efectueaza cu respectarea prevederilor art. 3 al capitolului II din anexa nr. 9 - Procedura de depunere on-line, validare si procesare a «Ordinului de plata multiplu electronic (OPME) », cu deosebirea ca recipisele aferente depunerii si validarii/respingerii ordinului de plata multiplu electronic (OPME) se vizualizeaza prin Spatiul privat virtual (SPV), sectiunea Mesaje."

Extras din Ordinul nr.1819/2020:

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 47 alin. (16), art. 79 alin. (4) si art. 80 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

avand in vedere avizul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor comunicat prin Adresa nr. SG MCSI 1.939 din 31.03.2020,

ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I. -
Articolul 61 din Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 206 din 10 martie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Alineatele (1), (12) si (2) se abroga.

2. Alineatul (11) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(11) Ordinul de plata multiplu electronic (OPME) poate fi utilizat de catre institutiile publice care sunt inregistrate in Registrul entitatilor publice si de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice pentru efectuarea de plati din conturile deschise la unitatile Trezoreriei Statului prin care isi desfasoara activitatea proprie."

3. Alineatele (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
(3) Formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)» poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, Sistemul national de raportare Forexebug - Informatii publice - Formulare sau poate fi pus la dispozitie de catre unitatile teritoriale ale trezoreriei statului. Formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)» se completeaza si se depune on-line prin Sistemul national de raportare Forexebug de catre institutiile publice si, respectiv, prin intermediul serviciului «Depunere declaratii» de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice.

(4) Institutiile publice, operatorii economici si alte entitati prevazute la alin. (11) pot depune on-line formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME) » completat, cu respectarea procedurii de functionare a Sistemului national de raportare Forexebug, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de functionare a sistemului national de raportare - Forexebug, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, a Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017, cu modificarile si completarile ulterioare."

4. Dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:
"
(41) Validarea si procesarea formularului «Ordin de plata multiplu electronic (OPME) » depus on-line de operatorii economici si alte entitati decat institutii publice se efectueaza cu respectarea prevederilor art. 3 al capitolului II din anexa nr. 9 - Procedura de depunere on-line, validare si procesare a «Ordinului de plata multiplu electronic (OPME) », aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de functionare a sistemului national de raportare - Forexebug, cu modificarile si completarile ulterioare, cu deosebirea ca recipisele aferente depunerii si validarii/respingerii ordinului de plata multiplu electronic (OPME) se vizualizeaza prin Spatiul privat virtual (SPV), sectiunea Mesaje."

5. La alineatul (5), litera r) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
r) in rubrica «Semnatura 1», dupa validarea si generarea fisierului XML fara erori se aplica semnatura electronica calificata a persoanei care, potrivit legislatiei in vigoare, are competenta de a efectua plati si este inrolata la functionalitatile Sistemului national de raportare Forexebug, in cazul institutiilor publice, sau este inregistrata in Spatiul privat virtual (SPV), in cazul operatorilor economici si altor entitati decat institutii publice."
6. Dupa alineatul (5) se introduc zece noi alineate, alineatele (6) - (15), cu urmatorul cuprins:
"
(6) Persoanele din cadrul institutiilor publice care semneaza ordinul de plata multiplu electronic (OPME), prevazute la alin. (5) lit. r) si s), trebuie sa fie inrolate in Sistemul national de raportare Forexebug si sa corespunda cu cele aprobate in fisa specimenelor de semnaturi depusa la unitatea Trezoreriei Statului prin care isi gestioneaza bugetul propriu. Verificarea corespondentei dintre semnaturile aplicate pe ordinul de plata multiplu electronic (OPME) cu cele aprobate prin fisa specimenelor de semnaturi va fi asigurata la nivelul unitatii Trezoreriei Statului la care este depus specimenul de semnaturi.

(7) Persoanele din cadrul operatorilor economici si altor entitati decat institutii publice care semneaza ordinul de plata multiplu electronic (OPME), prevazute la alin. (5) lit. r), trebuie sa fie inrolate in Spatiul privat virtual (SPV) ca reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit pentru acestia si sa corespunda cu cele aprobate in fisa specimenelor de semnaturi depusa la unitatea Trezoreriei Statului prin care acestia isi desfasoara activitatea. Verificarea corespondentei dintre semnatura electronica aplicata in rubrica «Semnatura 1» pe ordinul de plata multiplu electronic (OPME) si cea aprobata prin specimenul de semnaturi depus la unitatile Trezoreriei Statului se realizeaza automat potrivit instructiunilor si aplicatiei informatice puse la dispozitie de Centrul National pentru Informatii Financiare in functie de codul numeric personal/numarul de identificare fiscala al persoanei respective si corespondenta acestuia cu codul de identificare fiscala al platitorului.

(8) Operatorii economici si alte entitati care au aprobate in fisa specimenelor de semnaturi persoane distincte care semneaza ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) cu semnatura 1 si semnatura 2 pot utiliza ordinul de plata multiplu electronic (OPME) numai in cazul in care decid ca platile pot fi efectuate prin utilizarea unei singure semnaturi si depun la unitatea Trezoreriei Statului o noua fisa a specimenelor de semnaturi in aceste conditii.

(9) Operatorii economici si alte entitati care decid efectuarea de plati din conturile deschise la Trezoreria Statului atat cu semnatura 1, cat si cu semnatura 2 de catre persoanele aprobate in fisa specimenelor de semnaturi depusa la unitatea Trezoreriei Statului nu pot utiliza ordinul de plata multiplu electronic (OPME), operatiunile de plati urmand a fi efectuate de catre acestia numai pe baza ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT).

(10) Raspunderea pentru efectuarea platilor pe baza de ordine de plata multiple electronice (OPME) intocmite de catre operatorii economici si alte entitati prevazute la alin. (8) revine exclusiv persoanei care a semnat documentele respective.

(11) Eventualele modificari in ceea ce priveste persoanele aprobate in fisa specimenelor de semnaturi intra in vigoare in ziua lucratoare urmatoare depunerii acesteia la unitatea trezoreriei statului.

(12) In cazul in care prevederile alin. (6) si (7) nu sunt respectate, ordinul de plata multiplu electronic (OPME) este respins.

(13) Raspunderea privind concordanta dintre informatiile afisate in fisierul PDF al ordinului de plata multiplu electronic (OPME) si cele din fisierul XML atasat acestuia revine exclusiv institutiilor publice, operatorilor economici si altor entitati care le-au intocmit si depus on-line prin Sistemul national de raportare Forexebug sau prin intermediul serviciului «Depunere declaratii», dupa caz.

(14) Institutiile publice, operatorii economici si alte entitati pot utiliza in continuare, pentru efectuarea platilor din conturi deschise la unitatile Trezoreriei Statului, ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT).

(15) Institutiile publice, operatorii economici si alte entitati prevazute la alin. (11) au obligatia de a verifica zilnic concordanta operatiunilor dispuse prin intermediul formularului «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)» cu datele inscrise in extrasul de cont, iar in situatia in care sunt constatate erori materiale generate de unitatile Trezoreriei Statului, titularii conturilor au obligatia de a informa de indata unitatile Trezoreriei Statului in scopul efectuarii corectiilor care se impun."

Art. II. -
Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 24 alineatul (1), dupa litera i) se introduce o noua litera, litera j), cu urmatorul cuprins:
"
j) formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)», document .pdf cu fisier .xml atasat."
2. In anexa nr. 2, dupa punctul 16.2 se introduce un nou punct, punctul 17, cu urmatorul cuprins:
"
17. formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)» 60 de zile"

Art. III. -

Ordinul de plata multiplu electronic (OPME), prevazut de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, poate fi utilizat de operatorii economici si alte entitati decat institutii publice, incepand cu data de 21 aprilie 2020.

Art. IV. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016