Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul de plata multiplu electronic: depunere on-line, validare si procesare

03-Feb-2020
12291

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 74 din 03.02.2020, a fost publicat Ordinul 260/2020 care prevede modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de functionare a sistemului national de raportare- Forexebug.

Ordinul nr.260/2020 intra in vigoare incepand de astazi - 3 februarie 2020 si presupune aprobarea procedurii de depunere on-line, validare si procesare a “Ordinului de plata multiplu electronic” (OPME), din 28.01.2020.

Extras din Ordin: 

Art. I. -
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de functionare a sistemului national de raportare - Forexebug, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 307 din 21 aprilie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmatorul cuprins:
"
(8) Se aproba Procedura de depunere on-line, validare si procesare a «Ordinului de plata multiplu electronic (OPME)», prevazuta in anexa nr. 9."


2. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 3. -
Anexele nr. 1-9 fac parte integranta din prezentul ordin."
3. Dupa anexa nr. 8 se introduce o noua anexa, anexa nr. 9, avand cuprinsul prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Procedura de depunere, validare si procesare on-line a formularului “ Ordin de plata multiplu electronic(OPME)”, instrument prin care se efectueaza plati de la Trezoreria Statului, se face prin accesarea “Punctului Unic de Acces” de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

Extras din procedura:

CAPITOLUL I 
Depunerea formularului "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)"

Art. 1. -
(1) Formularul "Ordin de plata multiplu electronic (OPME) " se completeaza electronic potrivit prevederilor art. 61 alin. (5) din Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Entitatile au obligatia ca, inainte de completarea formularului "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)", sa verifice si sa descarce/sa solicite unitatii teritoriale a Trezoreriei Statului ultima versiune a formularului electronic respectiv.
Art. 2. -
(1) Entitatile, prin intermediul persoanelor care s-au inrolat, depun on-line formularul "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)" prin accesarea "Punctului Unic de Acces" de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice - Sistemul national de raportare Forexebug.
(2) Dupa accesarea "Punctului Unic de Acces" de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice - Sistemul national de raportare Forexebug potrivit alin. (1), se selecteaza optiunea "Transmitere documente electronice" si se depune formularul "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)" completat in format .pdf inteligent (cu .xml atasat), semnat cu semnatura electronica calificata.
CAPITOLUL II
Validarea si procesarea formularului "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)"

Art. 3. -
Formularul "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)" completat si depus de platitori parcurge urmatoarele etape in vederea validarii automate de catre sistem:
a) validarea formala a formularului: formularul va fi supus unui prim set de validari (format, continut standard de identificare si tip formular etc.):
a1) in cazul in care nu exista erori de validare, va fi afisat "Indexul" de inregistrare a formularului in sistem, iar procesul continua cu pasul urmator de validare;
a2) in cazul in care exista neconformitati, sistemul notifica platitorul referitor la eroarea identificata ce urmeaza a fi corectata de acesta;
b) in cazul in care formularul "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)" a fost validat potrivit lit. a1), sistemul valideaza automat continutul formularului si regulile specifice aplicabile si se procedeaza astfel:
b1) in cazul in care nu exista erori de validare, formularul depus este inregistrat in sistem. Sistemul genereaza un document electronic semnat (Recipisa) prin care entitatea este informata referitor la validarea formularului "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)" depus. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea optiunii "Vizualizare rapoarte" - "Notificari";
b2) in cazul in care exista erori de validare, formularul depus este declarat invalid de sistem si nu este inregistrat. Sistemul genereaza un document electronic semnat (Recipisa) cu erorile identificate. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea optiunii "Vizualizare rapoarte" - "Notificari";
c) in cazul in care formularul "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)" a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat in aplicatia informatica a Trezoreriei Statului, unde, in urma validarilor specifice procesarii platilor, se procedeaza astfel:
c1) in cazul in care nu exista erori de validare, formularul depus este procesat si inregistrat conform prevederilor art. 62 din Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Sistemul genereaza un document electronic semnat (Recipisa) prin care entitatea este informata referitor la validarea formularului "Ordin de plata multiplu electronic (OPME) " depus. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea optiunii "Vizualizare rapoarte" - "Notificari";
c2) in cazul in care exista erori de validare, formularul depus este declarat invalid de sistem si nu este inregistrat. Sistemul genereaza un document electronic semnat (Recipisa) cu erorile identificate. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea optiunii "Vizualizare rapoarte" – "Notificari".

CAPITOLUL III
Validarea si procesarea formularului "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)" depus de institutiile publice pilot

Art. 4. -
(1) Institutiile publice pilot depun in sistem formularul "Ordin de plata multiplu electronic (OPME) " in conditiile art. 62 alin. (1) din Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ordinele de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente, pe suport hartie, care se prezinta la ghiseele unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului.
(2) Ordinele de plata multiple electronice (OPME) depuse on-line in sistem si validate potrivit art. 3 lit. b1) sunt verificate din punctul de vedere al concordantei cu informatiile din ordinele de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente.
(3) in cazul in care in urma verificarilor de la alin. (2) se constata ca informatiile din ordinul de plata multiplu electronic (OPME) corespund cu cele din ordinele de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), ordinul de plata multiplu electronic (OPME) este procesat in aplicatia informatica a Trezoreriei Statului conform art. 3 lit. c) si se procedeaza astfel:
a) in cazul indeplinirii conditiilor de la art. 3 lit. c1), ordinele de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente nu se mai proceseaza;
b) in cazul art. 3 lit. c2) se proceseaza ordinele de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente ordinului de plata multiplu electronic (OPME) declarat invalid.
(4) in cazul in care in urma verificarilor de la alin. (2) se constata diferente intre ordinul de plata multiplu electronic (OPME) si ordinele de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente, unitatea Trezoreriei Statului nu proceseaza ordinul de plata multiplu electronic (OPME), acesta considerandu-se respins. Institutia publica pilot primeste o recipisa prin care se comunica mesajul: "OPME nr. . . . . . . . . . . nu a fost procesat". in aceasta situatie unitatea Trezoreriei Statului procedeaza la procesarea ordinelor de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) depuse pe suport hartie, aferente ordinului de plata multiplu electronic (OPME) respins.

Sursa: Monitorul Oficial al Romaniei

 

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016