Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie la noul proiect privind numarul de evidenta a platii

18-Nov-2015
2875

Redam mai jos noul Proiect de Ordin privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in data de 16.11.2015 pe site-ul Ministerului de Finante.

Proiect

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ORDIN privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii

In temeiul prevederilor art. 10, alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare si avand in vedere prevederile art. 1, alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea
unor facilitati fiscale, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art.I - (1) incepand cu data de 1 ianuarie 2016 si pana la data de 31 decembrie 2016 se suspenda prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru contribuabilii care aleg sa plateasca o obligatie fiscala stabilita de organele de inspectie fiscala, precum si amenzi de orice fel stabilite potrivit legii, pentru contribuabilii care platesc timbru de mediu pentru autovehicule, pentru contribuabilii care aleg


sa plateasca o obligatie fiscala cuprinsa intr-o decizie de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emisa in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale, aprobata prin Legea nr. 267/2013, pentru contribuabilii care aleg sa plateasca
o obligatie fiscala accesorie cuprinsa intr-o decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii comunicata potrivit legii, dispozitiile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Art. II - Instructiunile de completare a numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.870/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Subpunctul 1.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.2. Cod obligatie bugetara - se completeaza in conformitate cu nomenclatorul de obligatii de plata prevazut la pct. 6.

In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata
acesorii, codul obligatiei bugetare se completeaza cu ajutorul programului de asistenta selectand tipul de obligatie fiscala pe care o alege contribuabilul sau poate fi solicitat de la organul fiscal."

2. Subpunctul 1.4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.4. Perioada de raportare - se completeaza cu luna si anul pentru care se face declaratia: llaa. in cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata acesorii, se inscrie 0000."

3. Subpunctul 1.6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.6. Scadenta obligatiei bugetare - se completeaza cu ziua, luna si anul, in formatul zzllaa. in cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de
constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata acesorii, se completeaza ziua, luna si anul emiterii acestora."

4. in anexa B, dupa subpunctul 4.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4.5, cu urmatorul cuprins:

"4.5. Modul de completare a numarului de evidenta a platii pentru achitarea unei obligatii fiscale accesorie, reprezentand dobanda sau majorare de intarziere, dupa caz, aferenta impozitului pe profit datorat de o persoana juridica romana, inscrisa in Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii
nr. 123 din 30 iunie 2014, este urmatorul:

Prin accesarea programului de asistenta se afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza "decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii "si completeaza data acestui document, respectiv 300614.
Se alege tipul obligatiei fiscale care se doreste a fi achitata, respectiv impozit pe profit datorat de o persoana juridica romana si apoi categoria de obligatie fiscala, respectiv dobanda/majorare de intarziere. Dupa introducerea acestor date, programul de asistenta formeaza numarul de evidenta a platii, alcatuit din:

a) La rubrica "cod document fiscal" se inscrie 24 - codul corespunzator documentului fiscal reprezentand decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii.

b) La rubrica "cod obligatie bugetara" se inscrie codul corespunzator obligatiei fiscale reprezentand impozit pe profit datorat de persoane juridice romane, selectata de contribuabil.

c) La rubrica "categorie fiscala" se inscrie 03 - codul corespunzator categoriei fiscale reprezentand dobanda/majorare de intarziere.

d) La rubrica "perioada de raportare" se inscrie 0000.

e) La rubrica "scadenta obligatiei bugetare" se inscrie 300614 - corespunzator datei de 30 iunie 2014, care reprezinta data emiterii deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii.

f) La rubrica "tip document" se inscrie 0 - intrucat documentul de plata nu constituie si declaratie fiscala.

g) La rubrica "secventa" se inscrie 000 - valoarea corespunzatoare pentru numarul de evidenta a platii generat cu ajutorul programului de asistenta.

h) Rubrica "cifrele de control" se genereaza de catre aplicatia informatica potrivit algoritmului propriu.
Numarul de evidenta a platii astfel format se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata la rubrica "Numar de evidenta a platii" sau se comunica de catre contribuabil unitatii Trezoreriei Statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii la rubrica "Numar de evidenta a platii", in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor Trezoreriei Statului.

Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, numarul de evidenta a platii se inscrie de contribuabil la rubrica "Explicatii"."

Art.III

Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare,
Directia generala de tehnologia informatiei, precum si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. IV
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE
EUGEN ORLANDO TEODOROVICI
Emis la Bucuresti, la .....................
Nr. ..................................................

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016