
Raportul Special
realizat de specialisti
Redam mai jos noul Proiect de Ordin privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in data de 16.11.2015 pe site-ul Ministerului de Finante.
Proiect
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ORDIN privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii
In temeiul prevederilor art. 10, alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare si avand in vedere prevederile art. 1, alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea
unor facilitati fiscale, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art.I - (1) incepand cu data de 1 ianuarie 2016 si pana la data de 31 decembrie 2016 se suspenda prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru contribuabilii care aleg sa plateasca o obligatie fiscala stabilita de organele de inspectie fiscala, precum si amenzi de orice fel stabilite potrivit legii, pentru contribuabilii care platesc timbru de mediu pentru autovehicule, pentru contribuabilii care aleg
Cartea Verde a Contabilitatii
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
SAF-T Ghid de raportare corecta
Art. II - Instructiunile de completare a numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.870/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Subpunctul 1.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1.2. Cod obligatie bugetara - se completeaza in conformitate cu nomenclatorul de obligatii de plata prevazut la pct. 6.
In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata
acesorii, codul obligatiei bugetare se completeaza cu ajutorul programului de asistenta selectand tipul de obligatie fiscala pe care o alege contribuabilul sau poate fi solicitat de la organul fiscal."
2. Subpunctul 1.4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1.4. Perioada de raportare - se completeaza cu luna si anul pentru care se face declaratia: llaa. in cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata acesorii, se inscrie 0000."
3. Subpunctul 1.6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1.6. Scadenta obligatiei bugetare - se completeaza cu ziua, luna si anul, in formatul zzllaa. in cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de
constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata acesorii, se completeaza ziua, luna si anul emiterii acestora."
4. in anexa B, dupa subpunctul 4.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4.5, cu urmatorul cuprins:
"4.5. Modul de completare a numarului de evidenta a platii pentru achitarea unei obligatii fiscale accesorie, reprezentand dobanda sau majorare de intarziere, dupa caz, aferenta impozitului pe profit datorat de o persoana juridica romana, inscrisa in Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii
nr. 123 din 30 iunie 2014, este urmatorul:
Prin accesarea programului de asistenta se afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza "decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii "si completeaza data acestui document, respectiv 300614.
Se alege tipul obligatiei fiscale care se doreste a fi achitata, respectiv impozit pe profit datorat de o persoana juridica romana si apoi categoria de obligatie fiscala, respectiv dobanda/majorare de intarziere. Dupa introducerea acestor date, programul de asistenta formeaza numarul de evidenta a platii, alcatuit din:
a) La rubrica "cod document fiscal" se inscrie 24 - codul corespunzator documentului fiscal reprezentand decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii.
b) La rubrica "cod obligatie bugetara" se inscrie codul corespunzator obligatiei fiscale reprezentand impozit pe profit datorat de persoane juridice romane, selectata de contribuabil.
c) La rubrica "categorie fiscala" se inscrie 03 - codul corespunzator categoriei fiscale reprezentand dobanda/majorare de intarziere.
d) La rubrica "perioada de raportare" se inscrie 0000.
e) La rubrica "scadenta obligatiei bugetare" se inscrie 300614 - corespunzator datei de 30 iunie 2014, care reprezinta data emiterii deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii.
f) La rubrica "tip document" se inscrie 0 - intrucat documentul de plata nu constituie si declaratie fiscala.
g) La rubrica "secventa" se inscrie 000 - valoarea corespunzatoare pentru numarul de evidenta a platii generat cu ajutorul programului de asistenta.
h) Rubrica "cifrele de control" se genereaza de catre aplicatia informatica potrivit algoritmului propriu.
Numarul de evidenta a platii astfel format se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata la rubrica "Numar de evidenta a platii" sau se comunica de catre contribuabil unitatii Trezoreriei Statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii la rubrica "Numar de evidenta a platii", in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor Trezoreriei Statului.
Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, numarul de evidenta a platii se inscrie de contribuabil la rubrica "Explicatii"."
Art.III
Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare,
Directia generala de tehnologia informatiei, precum si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. IV
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE
EUGEN ORLANDO TEODOROVICI
Emis la Bucuresti, la .....................
Nr. ..................................................
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Comunicat MFP privind anularea obligatiilor de plata din 2016MFP a stabilit mijloacele electronice de transmitere a actelor de executare in vederea popririlor ANAF (Proiect de Ordin)MFP: Noul program de asistenta pentru generarea numarului de evidenta a platiiOrdinul MFP nr. 3832/2015 modifica Instructiunile de completare a numarului de evidenta a platiiTop 8 noutati fiscale din luna noiembrieUltimele articole
Procedura de aplicare a amnistiei fiscale, modificata din nou prin Ordinul 6438/2024. Ce schimbari intra in vigoareCum si unde isi pot plati contribuabilii obligatiile fiscale in 2023TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea Sistemului National Electronic pentru platile onlineCum a fost modificat Codul de procedura fiscala de Ordonanta Guvernului 5/2020 ( Tabel comparativ)Ordonanta nr. 5/2020 prevede noi modificari ale Codului de Procedura FiscalaArticole similare
Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunarMFE a publicat Ghidul Solicitantului Conditii Generale 2015 pentru Programul Operational Capital UmanMarcel Bolos anunta reorganizarea ANAF si digitalizarea vamii romaneMFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (PROIECT de Ordonanta)Contract de mandat pensionar: Monografie contabilaUltimele articole
PROIECT: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 leiDeclaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFCriteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFEsalonare la plata 2025. Cum modifica ANAF procedura acordarii esalonarii la plata in forma clasica si simplificataTaxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalArticole similare
Decizia Guvernului: Bugetarii nu vor primi tichete de masa si vouchere de vacanta in 2017Declaratia 394. Sanctiuni pentru depunerea cu intarziereRegruparea fortelor economice: Previziuni si redresarea moderata pe care o asteptamCursuri de pregatire in domeniul controlului financiarComunicat ONRC: obtinerea certificatului pentru spatiu cu destinatie de sediu socialUltimele articole
Raportare in E-Factura si E-Transport: Din 1 iulie 2022 contribuabilii au obligatii noi in relatia cu ANAFInformatii vitale pentru firme! Noua lege a societatilor comerciale, explicata in detaliuReorganizarea ANAF - avizata negativ de Consiliul LegislativTinerii pe care ANAF ii angajeaza fara examen vor fi specializati la Scoala de FiscalitatePlan de masuri ANAF: Revizuirea modului de functionare a ANAF pe principiile eficientei si a transparenteiSfaturi de la experti
Deductibilitatea cheltuielilor cu combustibilul pentru deplasarile angajatilor
Intrebare: Avem angajati care conduc masina firmei si intocmesc foi de parcurs. Pe foaie de parcurs apare si km de la locul de munca la domiciuliul angajatului. Cum se procedeaza cu combustilul din punct de vedere fiscal? Este deductibil...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: In contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport local de calatori, asa scrie ca pentru acoperirea diferentelor de tarif se va face pe baza facturii emise de catre operator. In aceasta situatie, noi trebuie sa emitem...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA