Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Finantelor supune dezbaterii publice desfiintarea Garzii Financiare si a Autoritatii Vamilor

07-Mar-2011
3260
Ministerul Finantelor Publice a dat publicitatii proiectele de Hotarari pentru modificarea structurilor organizatorice si functionale ale Ministerului Finantelor Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Propunerile pentru noile acte normative au fost facute ?n contextul opiniilor si recomandarilor formulate de: Banca Mondiala, ca urmare a proiectului de consultanta referitor la analiza functionala a administratiei publice; Comisia Europeana si de organismele financiare internationale referitoare la scaderea cheltuielilor bugetare si necesitatea eficientizarii activitatii prin reproiectarea structurilor organizatorice si functionale ale MFP si ANAF - aparate proprii.

A. Restructurarea si reorganizarea MFP, aparat propriu si unitati subordonate, va conduce la diminuarea cheltuielilor curente de administrare prin:

1. consolidarea structurii organizationale si realinierea resurselor umane la prioritatile strategice necesare pentru o mai buna eficienta si pentru ?mbunatatirea suportului acordat domeniilor principale de activitate;

2. reducerea numarului total de posturi aprobat prin actele normative de organizare si functionare pentru MFP de la 36.202 la 31.027, respectiv cu 5.175 posturi, reprezentand 14%;


3. reducerea numarului maxim de posturi aprobat pentru:

- MFP - aparat propriu de la 1.861 la 1.654, respectiv cu 207 posturi, reprezentand 11%;

- ANAF de la 34.027 la 29.100, respectiv cu 4.927 posturi, reprezentand 14%;

- Comisia Nationala de Prognoza de la 112 la 96 (16 posturi - reprezentand 14%);

- Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor de la 202 la 177 (25 posturi - reprezentand 12%);

4. reorganizarea unor structuri organizatorice la nivelul aparatului propriu MFP prin: reducerea numarului de secretari de stat de la 4 la 3, inclusiv desfiintarea cabinetului demnitarului redus; comasarea unor structuri organizatorice; transferul activitatii de tiparire si difuzare a publicatiei "Revista Finante Publice si Contabilitate? la Comisia Nationala de Prognoza;

5. reducerea a minim 500 functii de conducere la nivelul MFP - aparat propriu si unitati subordonate, ca urmare a reducerii a 5.175 posturi, precum si a reorganizarii unor structuri, din care minim 24 functii de conducere (12% din numarul de posturi actual) din aparatul propriu al MFP;

6. proiectarea unei noi organigrame a aparatului propriu al MFP.

B. Propunerea de restructurare si reorganizare a ANAF - aparat propriu si unitati subordonate, vizeaza diminuarea cheltuielilor curente de administrare, prin:

1. reducerea numarului maxim de posturi aprobat pentru ANAF cu un numar de 4.927 posturi;

2. reorganizarea unor structuri organizatorice la nivelul aparatului propriu al ANAF:

- comasarea unor structuri organizatorice cu atributii similare din cadrul ANAF, ANV si GF - de exemplu: directiile-suport audit public, investitii si achizitii publice, formarea profesionala, serviciile IT,

comunicarea si relatiile publice, cooperarea internationala;

- desfiintarea Garzii Financiare si a Autoritatii Nationale a Vamilor;

3. reducerea unor functii publice de conducere ca urmare a reorganizarii unor structuri si a reducerii numarului de posturi din cadrul acestora: se vor reduce un numar de 90 posturi de director executiv,

respectiv 84 posturi de director executiv adjunct;

4. proiectarea unei noi organigrame a aparatului propriu al ANAF;

Ca principale rezultatele ale schimbarilor se preconizeaza:

? asigurarea unei structuri simple si eficiente;

? simplificarea procesului decizional;

? posibilitatea relocarii personalului ?n functie de noua structura.

* Proiectele de Hotarare, notele de fundamentare, organigramele propuse ;i anexele sunt publicate pe website-ul MFP, domeniul Transparenta decizionala.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la aceste proiecte de acte normative pot fi transmise ?n termen de 10 zile de la publicare la adresa publicinfo@mfinante.ro.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [SANCTIUNI E-TVA din 1 iulie 2025] Ce risti daca nu raspunzi la notificarea de conformare si PROCEDURA de LUCRU

    • Incepand cu 1 iulie 2025, notificarile de conformare RO e-TVA devin obligatorii pentru toti contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA. Conform prevederilor OUG nr. 70/2024, lipsa unui raspuns complet si in termen poate atrage sanctiuni, inclusiv etichetarea contribuabilului ca avand risc fiscal ridicat. In acest articol detaliem ce presupune aceasta obligatie, ce consecinte pot aparea in caz de neconformare si care este procedura oficiala de lucru impusa de ANAF. » citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-T

    • Daca ai decis sa inchizi o firma, este esential sa stii ca procesul de lichidare nu inseamna doar radierea din Registrul Comertului, ci presupune si indeplinirea unor obligatii fiscale clare fata de ANAF. Printre acestea, se numara depunerea Declaratiei 101 privind impozitul pe profit, precum si, dupa caz, fisierul SAF-T (D406) pentru perioada de lichidare. In acest articol explicam, pe scurt si cu trimitere la temeiul legal pana cand se depune Declaratia...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie

    • Notificarea de conformare E-TVA este documentul prin care ANAF solicita contribuabililor explicatii privind diferentele dintre decontul de TVA depus (D300) si decontul precompletat RO e-TVA generat automat de sistem. In termen de 20 de zile de la data primirii notificarii, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA are obligatia sa transmita ca raspuns la aceasta, prin mijloace electronice, rezultatul verificarilor realizate asupra diferentelor comunicate prin Notificarea de conformare...» citeste mai departe aici

  • [E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti

    • Facturarea electronica a generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu o schimbare radicala a modului lor de lucru, ceea ce a generat instantaneu o multime de situatii foarte dificil de gestionat. Ca urmare, intrebarile au inceput sa curga. Multe dintre aceste intrebari sunt foarte specifice, de genul: „Oare societatea mea, cu codul CAEN X, care comercializeaza produsele Y catre clientii Z, trebuie sa emita facturi electronice?”. Altele sunt...» citeste mai departe aici

  • [IMPOZIT nerezidenti BOLT] Reglementari cheie si studii de caz utile

    • Colaborarea cu platforme internationale precum Bolt atrage o serie de implicatii fiscale importante pentru contribuabilii din Romania. De aceea este esential sa intelegem corect tratamentul fiscal aplicabil veniturilor, comisioanelor si serviciilor achizitionate din strainatate. In acest articol abordam principalele obligatii declarative si de plata ce revin contribuabililor romani care colaboreaza cu Bolt, inclusiv aspecte legate de TVA, impozitul pe veniturile nerezidentilor si declaratiile...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016