
Raportul Special
realizat de specialisti
1. Cine depune cererea de rambursare?
Cererea de rambursare se depune de catre persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene, pentru:
- rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile si achitate de acestea pentru bunurile mobile care le-au fost livrate sau serviciile care au fost prestate in beneficiul lor in Romania;
- rambursarea taxei achitate pentru importul bunurilor in Romania pe o perioada de minimum 3 luni sau maximum un an calendaristic ori pe o perioada mai mica de 3 luni ramasa din anul calendaristic.
2. Cand se depune cererea de ram?bursare?
Cererea se depune in termen de 6 luni de la incheierea anului calendaris?tic in care taxa devine exigibila.
Atentie
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026 Cartea verde a contabilitatii 2026 Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Termenul-limita pentru depunerea cererii de rambursare este data de 30 iunie 2008.
3. Unde se depune cererea de rambursare?
Cererea se depune in format electronic astfel:
- la registratura Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti;
- la posta, prin scrisoare recomandata.
Adresa Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti este: str. Gerota D. Dimitrie nr. 13, sector 2, Bucuresti, cod postal 020027.
4. Cum se depune cererea de rambursare?
Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi insotit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de asistenta, semnat si stampilat, conform legii.
Formatul se editeaza in doua exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscala, impreuna cu suportul electronic;
- un exemplar il pastrati dumneavoastra.
Formatul electronic al cererii se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice si se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenta poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro .
Acte normative aplicabile:
Punctul 1, 2.1 si 2.2 din Anexa nr. 3 la O.M.F.P. nr. 523/2007 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Livrare intracomunitara de bunuri. Dreptul de deducere. RAMBURSARE TVADeclin al executiei bugetare: cu 1,291 miliarde de lei in scadere in martie 2014In atentia participantilor la Seminarul de Fiscalitate si ContabilitateEsential: 47 de studii de caz despre insolventa, lichidare si suspendarea activitatii!OUG 181/2020, noi facilitati fiscale: Esalonare la plata speciala, scutire pe impozitul specific unor activitati, prorogare termene, deductibilitate cheltuieliUltimele articole
Noua procedura de rambursare a TVA pentru deconturile cu sume negative depuse incepand cu data de 1 februarie 2022Solicitarea rambursarii de TVA la ANAF. Cum se ia legatura cu ANAF pentru stabilirea controlului?Incepand cu 1 februarie 2022 rambursarea TVA cu control ulterior va fi permanentizataModificarea Codului de procedura fiscala: esalonarea la plata si rambursarea TVA vor fi permanentizateTermenul pentru rambursarea TVA cu control ulterior a fost prelungit pana la 31 ianuarie 2022Articole similare
Facturare servicii prestate catre clienti dintr-un stat tert. Se va factura cu TVA?Livrare soft societate rezidenta catre institutie publica din Romania. Ce documente intocmim si ce regim TVA se aplica?Cine depune Declaratia 307 in acest an? Instructiuni depunere si completareE-Factura. Amenzi pentru netransmiterea facturilor in sistem in 2024Regimul TVA in cazul bunurilor transportate in alt Stat Membru pentru participarea la targuri si expozitiiUltimele articole
Pot fi incadrate serviciile gratuite ca sponsorizare? Ce prevede legeaTollRo si contabilitatea firmelor de transport: ce se schimba si ce aspecte trebuie urmariteAchizitia unui apartament pe firma. Conditii, TVA, contabilitate si deductibilitatea cheltuielilorDoua domenii cu risc fiscal in atentia ANAF. Cine intra in vizorul inspectorilorAcciza la motorina ramane redusa cu 25% si in perioada 1-15 octombrie 2026. Ce urmeaza dupa 15 octombrieArticole similare
Cine poate poate beneficia de rambursarea TVAFirma partenera in cadrul unui proiect finantat prin POSDRUANAF reaminteste contribuabililor ca data de 30 septembrie este termenul limita pentru depunerea a trei declaratii fiscaleFormular 318. Termen-limita 30 septembrie 2015Prevederi OPANAF 1232/2017: aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVAUltimele articole
Luni, 30 septembrie 2024, termenul de depunere a 3 declaratii importanteIMM-urile vor putea beneficia de un ajutor de minimis de pana la 500.000 lei de la stat, prin programul de MicroindustrializareSolicitarea rambursarii de TVA la ANAF. Cum se ia legatura cu ANAF pentru stabilirea controlului?Operatiuni neimpozabile in Romania. Implicatii fiscale TVA in alt stat membruTOT ce trebuie sa stii despre Formularul 300 - decontul de taxa pe valoarea adaugata- Precizari ANAFSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA