Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tinerii pe care ANAF ii angajeaza fara examen vor fi specializati la Scoala de Fiscalitate

04-Oct-2019
8888

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis un comunicat de presa in care sustine oficial declaratiile facute de presedintele ANAF - Mirela Calugareanu, referitor la intentiile institutiei de a recruta tineri absolventi. De asemenea, au fost stabilite si criteriile dupa care se vor putea angaja acesti tineri.

“ANAF intentioneaza sa angajeze, in sistemul fiscal, tineri valorosi, absolventi de studii superioare de specialitate, deoarece o treime din personalul sau are varsta cuprinsa intre 51 - 60 de ani. Mai mult decat atat, in perioada 2019 - 2020, vor iesi la pensie aproape 2.500 de angajati ai ANAF, dintre cei 23.500. Astfel, concluzia managementului ANAF a fost ca personalul trebuie intinerit, iar media de varsta trebuie scazuta. Pe langa cursurile de pregatire din cadrul Scolii de Finante Publice si Vama, din cadrul MFP (care se va transforma in Scoala de Fiscalitate, Finante Publice si Vama), tinerii angajati vor beneficia si de un transfer de know - how de la colegi indrumatori, cu o bogata experienta si un nivel profesional ridicat”, precizeaza institutia in comunicatul remis miercuri - 3 octombrie. 
Astfel, mare parte din cele aproape 3.000 de posturi vacante vor fi transformate in posturi de inspectori debutanti, ceea ce implica si propuneri de modificare a cadrului legislativ, deoarece. Asta pentru ca se doreste ca recrutarea functionarilor publici debutanti sa “sara” peste etapele din prezent, prevazute in Codul administrativ, mai exact: promovarea unui concurs pentru ocuparea unei functii publice, efectuarea unel perioade de stagiu si obtinerea unui calificativ corespunzator pentru a putea fi numiti functionari publici definitivi. 
"Ministerul Finantelor Publice si ANAF vor ca pe o parte a posturilor vacante sa angajeze tineri absolventi de invatamant superior, pe care sa-i specializeze la scoala de Fiscalitate. Impactul la buget ar fi mai redus, iar tinerii angajati ar aduce in institutie un suflu proaspat, de care ANAF are mare nevoie." 

Pe viitor, tinerii care vor un job la ANAF vor avea nevoie doar de o nota buna la examenul de absolvire a facultatii si la anumite disciplinele de specialitate si sa treaca cu brio de interviu. In baza acestor criterii,tinerii absolventi vor intra in sistem ca stagiari, vor beneficia de indrumatori si vor urma, totodata, cursurile Scolii de Fiscalitate, Finante Publice si Vama. La finalul perioadei de stagiu, debutantii vor sustine un examen, vor fi evaluati, pentru a se stabili modul in care corespund exigentelor institutiei.

Citeste si:

Tinerii cu studii superioare se pot angaja la ANAF, fara concurs. Mii de posturi disponibile


Sindicatul National al Functionarilor: ANAF are nevoie acuta de personal, dar nu se pot face angajari fara examen

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016