
Raportul Special
realizat de specialisti
Recent a inceput sa se discute despre noi modificari in domeniul PFA-urilor. Mai exact, deputatii din comisia pentru industrie si servicii au votat recent un proiect care modifica semnificativ regimul persoanelor fizice autorizate (PFA).
Drept urmare, toate persoanele fizice inregistrate ca PFA nu vor mai obtine autorizare decat pentru maximum trei tipuri de activitati, conform noilor reguli care urmeaza sa fie votate in plenul Camerei Deputatilor. In plus, PFA-urile vor fi obligate sa isi actualizeze corespunzator autorizarea cel tarziu pana la inceputul anului 2017, in caz contrar FIIND RADIATE din registrul comertului.
Noile propuneri care se vor aplica tuturor PFA-urilor urmau sa fie aprobate in Parlament chiar miercuri, asa cum atrage atentia portalul Profit.ro care aminteste, totodata, ca amanarea s-a produs deoarece "deputatii au decis cu doar cateva minute inaintea sedintei sa discute alte proiecte, amanand deocamdata dezbaterea pe acest subiect". De asemenea, se mentioneaza ca raportul comisiei de specialitate care a aprobat aceste masuri a fost transmis in urma cu o saptamana spre adoptare in plen.
Conform informatiilor transmise de sursa amintita, o persoana fizica inregistrata ca PFA va avea dreptul sa solicite autorizarea pentru CEL MULT TREI clase de activitate, inclusiv clase de activitati conexe, prevazute in Codul CAEN.
Aceasta limitare a optiunilor e justificata de catre parlamentari prin faptul ca este necesar ca "numarul maxim al activitatilor pentru care poate fi autorizata o persoana fizica sa fie stabilit in raport cu pregatirea sa profesionala", scrie sursa de mai sus.
Evident, stim deja ca pregatirea profesionala a unui PFA poate permite inscrierea pentru mai multe tipuri de activitati si ca acest argument nu este unul valid din acest punct de vedere.
OBLIGATII NOI PRIVIND CONTRACTELE!
De asemenea, se mentioneaza ca PFA-urile nu vor mai putea avea cu alte PFA-uri decat relatii contractuale si nu de simpla colaborare, fiind interzisa incheierea contractelor cu persoane fizice care nu sunt autorizate, ca in prezent.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Cartea neagra a controlului fiscal
"Daca acum o persoana fizica autorizata poate angaja terte persoane cu contract individual de munca fara a fi obligata sa se limiteze la un anumit numar de angajati, in viitorul sistem va trebui sa accepte ca nu poate desfasura o activitate decat impreuna cu cel mult trei astfel de angajati.
La randul sau, un intreprinzator persoana fizica, titular al unei intreprinderi individuale, va fi autorizat sa functioneze doar pentru cel mult cinci clase de activitate si va avea dreptul sa angajeze doar maximum opt persoane", a explicat aceeasi sursa.
Cititi aici continuarea articolului publicat recent despre acest subiect de ultima ora.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Ghidul Antreprenorului: PFA sau SRL ? Cum facem alegerea corecta?Studiu de caz: Posibilitatea unui PFA de a deduce cheltuieli in cazul unui contract de comodatPersoanele fizice si juridice care se inregistreaza la ONRC pot solicita, concomitent, si inregistrarea fiscala. Cum arata formularul necesarCum poate un cetatean strain sa infiinteze un PFA in Romania?Impozitul pe venit pe scurt in 2014. Partea IUltimele articole
Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025Contract de inchiriere. Obligatii fiscale importanteRegistrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?Taxe PFA. Plafoane CAS si CASS pentru PFAContabilitate PFA. Ce operatiuni trebuie completate in Registrul de incasari si plati in 2025Articole similare
INTREPRINDERE INDIVIDUALA. Cum stabilim impozitul?Lectori angajati cu contract de prestari servicii. Taxe si impozite aferenteInregistrare in scopuri TVA a unei intreprideri individualeModificari Registrul Comertului. Mai putine optiuni pentru PFA-uri si Intreprinderi Individuale din 16 ianuarieJustificarea cheltuielilor in 2020 pentru PFA-uriUltimele articole
NOI obligatii pentru firmele mici incepand cu ianuarie 2025Radiere INTREPRINDERE INDIVIDUALA. Etape si acte necesareCategorii de persoane fizice exceptate de la plata CASSIn ce conditii trebuie sa plateasca CASS intreprinderile invidiuale din 2024Declaratia Unica 2024. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Cum iti poti salva afacerea in vreme de criza. Solutii fiscale pentru contabiliProbleme la completarea formularului 112. Cum procedam pentru indemnizatia administratorului?Titlul III, Capitolul 2Noutati legislatie fiscala 02-06 noiembrie 2009 - Monitorul OficialColectarea creantelor, modificata de un nou proiect de legeUltimele articole
Contract de inchiriere. Obligatii fiscale importanteGHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internPolitici contabile 2025. Nerespectarea reglementarilor in vigoare este amendata cu pana la 10.000 leiContractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea CONTRACTElor (Ordinul 161/2025)Deducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitArticole similare
Intreprinderi legate. Persoanele asociate cu calitatea de administrator influenteaza incadrarea la regimul micro?Majorare capital social din alte rezerve. Imposibilitatea majorarii din rezervele legaleDin 15 octombrie 2022 formularul Constatare amiabila de accident va putea fi completat electronicControale ANAF 2023: Legitimatia de inspectie fiscala si ordinul de serviciu pot fi prezentate si prin utilizarea mijloacelor video de comunicare la distantaCompensarea obligatiilor restante se solicita pana la 31 octombrieUltimele articole
ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025GHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internImpozit micro. Facilitati fiscale ELIMINATE in 2025 pentru microintreprinderiDeclaratii ANAF. F3000 se depune pana pe data de 15 mai 2025Declaratia 107. Cine si pana cand va depune formularul in 2025Articole similare
Cum pot avea acces IMM-urile la 60 milioane euro?A4200 si D394: Diferente intre datele raportate la ANAFNoutati in Legea preventiei. Va creste colectarea la buget si se va emancipa actul de control. La ce sa se astepte firmele?MFP a publicat PROIECTul de hotarare privind despagubirea persoanelor fizice cu depozite la CECModificari E-Transport: Va fi infiintat un registru electronic cu date despre sanctiunile aplicate prin OUG 41/2022Ultimele articole
In atentia firmelor! Plafonul TVA ar putea CRESTE de la 1 aprilie 2025PROIECT: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 leiDeclaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFCriteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFEsalonare la plata 2025. Cum modifica ANAF procedura acordarii esalonarii la plata in forma clasica si simplificataSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA