Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Trei opinii despre viitorul PFA in 2016

18-Dec-2015
4910


In ce priveste impozitarea PFA-urilor in 2016, limitarea tipurilor de activitati pe care acestea le pot desfasura, noile obligatii si restrictii, prezentam mai jos cateva opinii care aduc in lumina aspecte importante care tin de reglementarea acestui tip de organizare incepand de anul viitor.

"Odata cu intrarea in vigoare a noului Cod Fiscal, este foarte important sa avem o privire clara asupra "impactului pe care aceste modificari le vor avea atat pentru PFA, cat si pentru angajatori. Pe langa cele care ii vizeaza exclusiv pe cei care desfasoara activitati independente, si companiile care colaboreaza cu persoane fizice autorizate trebuie sa inteleaga si sa respecte noile reglementari. De exemplu, pentru colaboratorii PFA care nu indeplinesc cel putin 4 din cele 7 criterii nou introduse in Codul Fiscal, companiile au doua variante: fie acestia devin angajatii companiei si au statut de salariati, fie se incheie colaborarea cu acestia. in caz contrar, in eventualitatea unor controale se vor aplica amenzi, conform legislatiei in vigoare", a declarat Florin Godean, country manager Adecco Romania, liderul furnizorilor de solutii HR pentru Profit.ro.

IMPOZITAREA PFA

In aceasta privinta, consultantul fiscal Adrian Benta a explicat ca si in legislatia anterioara a existat obligatia platii impozitului pe venit de 16%, cat si a contributiei de sanatate stabilite la nivelul venitului net.

"Raportandu-ne comparat la obligatiile de plata ale unui PFA observam introducerea obligatorie a contributiei individuale la pensii in procent de 10,5% din venitul net realizat de o persoana. Aceasta contributie este plafonata superior la un plafon anula de 5 x salariul mediu pe economie x 12 luni. Aceasta contributie se plateste chiar daca persoana fizica autorizata este salariata la un angajator", a precizat acesta.

Astfel, in cazul in care un PFA doreste sa beneficieze de pensie intreaga, optional achita si contributia de 15,8%, contributia angajatorului.

Potrivit consultantului fiscal Benta, prin comparatie cu situatia de astazi a Codului fiscal din 2015, "acestea sunt contributii noi ce nu sunt platite de un PFA ce este deja salariat. PFA-ul datoreaza contributia la pensii in acest moment daca veniturile realizate din profesii/activitati independente sunt singurele sale venituri, lucru de altfel normal."

De asemenea, baza de calcul a contributiei la pensii este decisa de persoana fizica si aceasta nu poate sa fie mai mica decat 35% din salariul mediu pe economie, de obicei se alege salariul mediu pe economie, si nici mai mare de 5 ori salariul mediu pe economie.


PLATA CAS

In ce priveste situatiile particulare care obliga sau nu la plata CAS, retinem ca pentru veniturile realizate din cedarea folosintei bunurilor, fata de reglementarile din anul curent, se mareste plafonul cotei cheltuielilor forfetare la 40%, iar baza de calcul a contributiei la asigurarile de sanatate nu va depasi nici in anul 2016 suma de 5 ori salariul mediu brut pe economie.

"Pentru persoanele ce realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se retine prin stopaj la sursa, procedura cea mai des intalnita si in anul curent, baza de calcul a contributiei de sanatate o reprezinta venitul brut contractat din care se scade o cota de cheltuiala forfetara in procent de 40%", explica Adrian Benta.

In ce priveste limitarea tipurilor de activitati, am amintit intr-un articol pe care il puteti consulta aici despre faptul ca toate persoanele fizice inregistrate ca PFA nu vor mai obtine autorizare decat pentru maximum trei tipuri de activitati, conform noilor reguli care urmeaza sa fie votate in plenul Camerei Deputatilor. In plus, PFA-urile vor fi obligate sa isi actualizeze corespunzator autorizarea cel tarziu pana la inceputul anului 2017, in caz contrar FIIND RADIATE din registrul comertului.


TERMEN-LIMITA UN AN SAU RADIEREA AUTOMATA!

In cel mult UN AN de zile de la intrarea in vigoare a legii, PFA-urile si I.I.-urile vor fi obligate sa isi actualizeze autorizarea pentru clasele de activitate, declarate conform noilor impuneri, fiindu-le acceptat doar sa isi schimbe statutul juridic din PFA in cel de intreprindere individuala.

ATENTIE! Persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care NU ISI VOR ACTUALIZA autorizarea in termenul de un an VOR FI RADIATE AUTOMAT din registrul comertului, in cel mult doua luni de la expirarea acestui termen.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Trei opinii despre viitorul PFA in 2016":
Rating:

Nota: 4.27 din 13 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Situatii in care o societate NU mai aplica impozitul pe veniturile microintreprinderii
    • Microintreprinderile aplica sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderii numai daca nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti. Potrivit prevederilor art. 55 alin (3) din Codul fiscal, in cazul in care, in cursul anului fiscal, una dintre conditiile impuse la art. 47 alin. (1) lit. d) si e) nu mai este indeplinita, microintreprinderea comunica organelor fiscale competente iesirea din sistemul de impunere pe...» citeste mai departe aici

  • Atentie! De la 1 ianuarie s-a modificat tratamentul fiscal-contabil al achizitiilor de servicii din afara Romaniei
    • Legislatia privind achizitiile de servicii din afara tarii a suferit modificari importante! Vorbim aici, de exemplu, despre: -limitarile introduse de Legea nr. 296/2020 privind deductibilitatea cheltuielilor in cazul achizitiilor efectuate dupa 1 ianuarie 2021 din anumite tari -modificarile aduse de O.M.F.P. nr. 2.148/2020 instructiunilor de aplicare a scutirilor de TVA -efectele asupra TVA ale retragerii Marii Britanii din UE, incepand cu 1 ianuarie 2021 Sunt reglementari care complica si mai...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna MARTIE 2021 a fost publicat de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna martie 2021. Primul termen limita este data de 1 martie. TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016