Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Trei opinii despre viitorul PFA in 2016

18-Dec-2015
4481


In ce priveste impozitarea PFA-urilor in 2016, limitarea tipurilor de activitati pe care acestea le pot desfasura, noile obligatii si restrictii, prezentam mai jos cateva opinii care aduc in lumina aspecte importante care tin de reglementarea acestui tip de organizare incepand de anul viitor.

"Odata cu intrarea in vigoare a noului Cod Fiscal, este foarte important sa avem o privire clara asupra "impactului pe care aceste modificari le vor avea atat pentru PFA, cat si pentru angajatori. Pe langa cele care ii vizeaza exclusiv pe cei care desfasoara activitati independente, si companiile care colaboreaza cu persoane fizice autorizate trebuie sa inteleaga si sa respecte noile reglementari. De exemplu, pentru colaboratorii PFA care nu indeplinesc cel putin 4 din cele 7 criterii nou introduse in Codul Fiscal, companiile au doua variante: fie acestia devin angajatii companiei si au statut de salariati, fie se incheie colaborarea cu acestia. in caz contrar, in eventualitatea unor controale se vor aplica amenzi, conform legislatiei in vigoare", a declarat Florin Godean, country manager Adecco Romania, liderul furnizorilor de solutii HR pentru Profit.ro.

IMPOZITAREA PFA

In aceasta privinta, consultantul fiscal Adrian Benta a explicat ca si in legislatia anterioara a existat obligatia platii impozitului pe venit de 16%, cat si a contributiei de sanatate stabilite la nivelul venitului net.

"Raportandu-ne comparat la obligatiile de plata ale unui PFA observam introducerea obligatorie a contributiei individuale la pensii in procent de 10,5% din venitul net realizat de o persoana. Aceasta contributie este plafonata superior la un plafon anula de 5 x salariul mediu pe economie x 12 luni. Aceasta contributie se plateste chiar daca persoana fizica autorizata este salariata la un angajator", a precizat acesta.

Astfel, in cazul in care un PFA doreste sa beneficieze de pensie intreaga, optional achita si contributia de 15,8%, contributia angajatorului.

Potrivit consultantului fiscal Benta, prin comparatie cu situatia de astazi a Codului fiscal din 2015, "acestea sunt contributii noi ce nu sunt platite de un PFA ce este deja salariat. PFA-ul datoreaza contributia la pensii in acest moment daca veniturile realizate din profesii/activitati independente sunt singurele sale venituri, lucru de altfel normal."

De asemenea, baza de calcul a contributiei la pensii este decisa de persoana fizica si aceasta nu poate sa fie mai mica decat 35% din salariul mediu pe economie, de obicei se alege salariul mediu pe economie, si nici mai mare de 5 ori salariul mediu pe economie.


PLATA CAS

In ce priveste situatiile particulare care obliga sau nu la plata CAS, retinem ca pentru veniturile realizate din cedarea folosintei bunurilor, fata de reglementarile din anul curent, se mareste plafonul cotei cheltuielilor forfetare la 40%, iar baza de calcul a contributiei la asigurarile de sanatate nu va depasi nici in anul 2016 suma de 5 ori salariul mediu brut pe economie.

"Pentru persoanele ce realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se retine prin stopaj la sursa, procedura cea mai des intalnita si in anul curent, baza de calcul a contributiei de sanatate o reprezinta venitul brut contractat din care se scade o cota de cheltuiala forfetara in procent de 40%", explica Adrian Benta.

In ce priveste limitarea tipurilor de activitati, am amintit intr-un articol pe care il puteti consulta aici despre faptul ca toate persoanele fizice inregistrate ca PFA nu vor mai obtine autorizare decat pentru maximum trei tipuri de activitati, conform noilor reguli care urmeaza sa fie votate in plenul Camerei Deputatilor. In plus, PFA-urile vor fi obligate sa isi actualizeze corespunzator autorizarea cel tarziu pana la inceputul anului 2017, in caz contrar FIIND RADIATE din registrul comertului.


TERMEN-LIMITA UN AN SAU RADIEREA AUTOMATA!

In cel mult UN AN de zile de la intrarea in vigoare a legii, PFA-urile si I.I.-urile vor fi obligate sa isi actualizeze autorizarea pentru clasele de activitate, declarate conform noilor impuneri, fiindu-le acceptat doar sa isi schimbe statutul juridic din PFA in cel de intreprindere individuala.

ATENTIE! Persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care NU ISI VOR ACTUALIZA autorizarea in termenul de un an VOR FI RADIATE AUTOMAT din registrul comertului, in cel mult doua luni de la expirarea acestui termen.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Trei opinii despre viitorul PFA in 2016":
Rating:

Nota: 4.27 din 13 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP a publicat un nou Proiect pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale platite in contul unic
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost pus in dezbatere publica, vineri, 14 decembrie, un Proiect de OPANAF pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Proiect pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1612/2018 pentru aprobarea in temeiul dispozitiilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu...» citeste mai departe aici

  • Start-Up Nation 2018: Aplicatia pentru inscrierea in program poate fi testata
    • Aplicatia electronica a Programului Start-Up Nation-2018 poate fi testata incepand de vineri, 14 decembrie, timp de trei zile, se arata intr-un comunicat de presa remis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA). „Incepand de vineri, 14 decembrie 2018, ora 11.00, si pana duminica, 16 decembrie 2018, ora 20.00, planul de afaceri on-line, pregatit in vederea lansarii programului Start-up Nation, poate fi testat accesand link-ul TEST”, este precizat in...» citeste mai departe aici

  • Prime si cadouri de Craciun: Tratament fiscal
    • "Salariatilor li se pot acorda tichete cadou si bani pentru copiii lor in limita a 150 lei/persoana fara a li se aplica impozit si contributii?", intreaba unul dintre cititorii nostri. In cele ce urmeaza, unul dintre expertii nostri va raspunde acestei intrebari. Raspunsul specialistului Conform art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit: a) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile,...» citeste mai departe aici

  • Cresterea salariului minim de la 01 ianuarie 2019 - cum sunt afectate persoanele care obtin venituri non-salariale
    • In Monitorul Oficial nr. 1045 din 10 decembrie 2018 a fost publicata H.G. nr. 937/2018 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata. Potrivit acesteia, incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 2.080 lei lunar, pentru un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016