Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificari in evidenta PFA 2016 si prevederi OMFP 170/2015. Declaratii, impozit sediu si alte obligatii

15-Ian-2016
14485

In randurile de mai jos, urmarim ce declaratii trebuie depuse de un PFA conform noului Cod fiscal din 2016, cand si ce impozite se platesc pentru PFA fara salariati, cu mentiunea ca facem referire venituri din profesii liberale - contabil autorizat, membru CECCAR.

De asemenea, in ce priveste impozitele locale, vom vedea daca se plateste impozit pe cladire in functie de suprafata ocupata intr-un apartament ca PFA (de exemplu, o camera) si daca pentru un PFA (contabil autorizat) trebuie declarat mai intai la Administratia Financiara specificand ca acesta detine sediul profesional la adresa X (o camera) sau daca se declara pe proprie raspundere spatiul strict aferent. In plus, vom vedea daca declaratia trebuie depusa de proprietarul imobilului pana pe 29 februarie.

Totodata, vom stabili in ce masura se procedeaza corect daca nu se deduce cheltuiala sediului in evidenta contabila - intretinere, telefonie etc. daca nu se doreste, mai ales in cazul in care spatiul este preluat prin contract de comodat si facturile nu sunt pe numele PFA, precum si daca acesta poate functiona tot cu contabilitate in partida simpla.


1) Dat fiind ca de la 1 ianuarie 2016 pentru veniturile din activitati independente pentru care se estimeaza ca venitul net care se va obtine depaseste 35% din salariul mediu pe economie, se datoreaza CAS de cel putin 10,5% (cine doreste stagiu integral de cotizare va achita 26, 8%), singura "scapare" de la plata CAS este sa se declare un venit net estimat pentru anul 2016 mai mic de 11.260 de lei.
Salariu mediu brut pe economie in anul 2016 a fost stabilit la 2.681 de lei.
2.681 lei x 12 luni x 35% = 11.260 lei

Un cabinet al unui contabil autorizat membru CECCAR care a functionat si anul trecut are urmatoarele obligatii declarative in 2016:

Daca nu va deranjeaza sa platiti contributia la CAS – declaratia 200 privind veniturile realizate din Romania in 2015 pana pe 25 mai 2016.

Daca doriti sa declarati un venit estimat mai mic decat limita ceruta pentru CAS – declaratia 200 se va depune pana pe 31 ianuarie impreuna cu declaratia 220 privind venitul estimat a se obtine in 2016 (declaratia 220 nu se primeste decat impreuna cu 200 – cel putin in Bucuresti) in care veti mentiona un venit mai mic de 11.260 de lei.

Daca venitul realizat din ultima declaratie sau venitul estimat este mai mare decat limita de 35% din salariul mediu pe economie sau doriti sa va asigurati si la CAS trebuie sa depuneti declaratia 600 privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii pana pe 31 ianuarie (data nu este limitativa)

In luna februarie va trebui sa mai depuneti formularul 392 Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2015.

Obligatiile de plata vor fi cele din decizia de impunere : 16% impozit pe venit + 5,5% contributia de sanatate.
De asemenea , daca s-a depus declaratia 600 – 10,5 % sau 26,3% (in functie de cat ati optat).

2) Contabilitatea cabinetului se poate tine in partida simpla cu respectarea prevederilor OMFP 170/2015 care contine reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla.

3) Taxele locale

In situatia in care sediul profesional al cabinetului este intr-o camera din apartamentul unei persoane fizice se aplica regulile de la art. 459 din Noul Cod fiscal:

"ART. 459 - Calculul impozitului pe cladirile cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice
(1) in cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential conform art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential, conform art. 458.
(2) in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica, impozitul se calculeaza conform art. 457.
(3) Daca suprafetele folosite in scop rezidential si cele folosite in scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, se aplica urmatoarele reguli:
a) in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica, impozitul se calculeaza conform art. 457;
b) in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul pe cladiri se calculeaza conform prevederilor art. 458."

Practic, daca in camera respectiva nu se desfasoara activitate economica – pentru ca ati metionat ca utilitatile nu sunt pe numele cabinetului - (nu aveti angajati, lucrati la sediul clientilor) proprietarul nu are nicio obligatie.

Daca in camera respectiva desfasurati activitate economica, proprietarul va declara pana pe 31 martie 2015 la Taxele locale ca detine o proprietate cu destinatie mixta , delimiteaza spatiul utilizat in scop nerezidential in declaratie si va primi decizia deimpunere calculata conform articolului citat mai sus.

4) Pentru analiza deductibilitatii cheltuielilor cabinetului se vor aplica prevederile art. 68 - Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activitati independente, determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate din Noul Cod fiscal.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificari in evidenta PFA 2016 si prevederi OMFP 170/2015. Declaratii, impozit sediu si alte obligatii":
Rating:

Nota: 3.83 din 35 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Programul prin care elevii primesc cate un borcan de miere, functional de la 1 ianuarie 2020
    • Daniel Botanoiu, secretar de stat in Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), a anuntat, vineri - 20 septembrie, in conferinta de presa care a deschis editia de toamna a Targului National al Mierii, ca programul prin care scolarii vor primi cate un borcan cu miere in fiecare luna va fi functional de la 1 ianuarie 2020. "Incepand cu 1 ianuarie 2020, programul prin care scolarii vor primi cate un borcan cu miere va fi functional. Ideea este ca am avut intelegerea de a pregati foarte...» citeste mai departe aici

  • MODEL de NOTIFICARE privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii (OG nr. 6 / 2019)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica procedura pentru anularea restantelor accesorii aferente obligatiilor bugetare datorate la 31 decembrie 2018. Solicitarile pentru facilitati fiscale pot fi depuse pana la 16 decembrie 2019. Aici gasiti modelul de NOTIFICARE privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii. Proiectul de Ordin pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si pentru modificarea Ordinului ministrului...» citeste mai departe aici

  • Inregistarea in scopuri de TVA prin optiune - precizari de la ANAF
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov a realizat un material informativ prin care aduce precizari privind inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal - daca cifra de afaceri realizata de o persoana impozabila in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire de 300.000 lei. Potrivit art. 310 alin, (1), art.316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an...» citeste mai departe aici

  • Plati compensatorii acordate unui salariat. Tratament impozit pe profit
    • "O salariata, revenita de o luna si jumatate din concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani, doreste incetarea contractului individual de munca, cu acordul partilor. Societatea noastra ii va acorda, cu titlu de recompensare pentru activitatea desfasurata, un numar de salarii brute. Aceste venituri vor fi impozitate la nivel de salariat. Mentionam ca aceste compensatorii nu sunt prevazute in contractul individual de munca ori in Regulamentul intern al Societatii, iar...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016