Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum aplicam impozitul pe cladiri pentru institutii si monumente?

06-Nov-2014
1420
In analiza urmatoare referitoare la impozitul pe cladiri, o societate nou-infiintata a concesionat o cladire monument istoric aflata in proprietatea unei institutii decult. Cladirea este in renovare si va fi utilizata in scopuri hoteliere.

Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe cladire de la preluarea cladirii de la proprietar sau pe perioada modernizarii (cand nu desfasuram activitate economica)si daca poate beneficia de scutirea de impozit pe cladire, prevazuta in art.250.2 din Codul fiscal.

Intr-adevar, potrivit art. 251 alin. (1) pct. 2 din Codul fiscal nu se datoreaza impozit, respectiv taxa pe cladiri pentru cladirile care, potrivit legii, sunt clasate ca monumente istorice, de arhitectura sau arheologice, muzee ori case memoriale, indiferent de titularul dreptului de proprietate sau de administrare, cu exceptia incaperilor care sunt folosite pentru activitati economice.

Analizand conditiile stabilite se poate constata faptul ca pe cea referitoare la detinere, inclusiv in temeiul unui contract de concesiune este indeplinita, ramanand de analizat conditia referitoare la regimul de utilizare a cladirii. Textul dispozitie cuprinse in cod este explicita subliniind exceptia de la neimpozitare din perspectiva folosirii sau nu pentru activitati economice.

Prevederile pct. 22 alin. (1) din Normele de aplicare ale art. 251 din Codul fiscal definesc sintagma "incaperi care sunt folosite pentru activitati economice" in sensul spatiilor utilizate pentru realizarea oricaror activitati de productie, comert sau prestari de servicii, astfel cum sunt definite in Codul civil, altele decat destinatiile specifice categoriilor de cladiri care nu sunt supuse impozitului pe cladiri. Alaturi de regimul generator de venituri din activitatile mentionate mai sus se adauga si situatia in care spatiile sunt generatoare de venituri ca urmare a unui contract incheiat de catre detinator cu terti.

Desigur ca definitia data de norme este lacunara limitandu-se la detalierea semnificatiei componentei de activitate economica si nu in ceea ce priveste semnificatia notiunii de utilizare.
Avand in vedere faptul ca detalierea efectuata de norme nu leaga expres in toate situatiile activitatea economica de realizarea de venit se poate considera ca efectuarea operatiunilor preparatorii sunt parte a activitatii economice indiferent de finalizarea sau nu a acestora cu venituri.
Desigur ca intr-o interpretare mai permisiva, in lipsa unei explicitari relevante a notiunii de utilizare, aceasta ar putea sa se rezume la perioada in care incaperile fac obiectul unor raporturi juridice ce au ca si continut activitatile de productie, comert sau prestari de servicii si nu in perioada in care detinatorul doar detine cladirea efectuand sau nu operatiuni de amenajare in perspectiva viitoare de atribuire a regimului de activitate si de realizarea de venituri. In aceasta interpretare detinerea cladirii nu este o conditie suficienta pentru plata taxei pe cladiri ci ea trebuie alaturata celei privind implicarea spatiului in activitatea economica propriu-zisa.

Avand in vedere cele de mai sus consideram ca solutia optima de protectie impotriva unor interpretari diferite ale compartimentului de specialitate a autoritatii administratiei publice locale competente este solicitarea verificarii incadrarii in situatia scutirii dupa ce plata taxei a fost efectuata de la data initierii procedurilor de modernizare pentru a evita acumularea de obligatii fiscale accesorii in cazul interpretarii restrictive.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum aplicam impozitul pe cladiri pentru institutii si monumente?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016