Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Vanzare cladire de catre o persoana fizica. Ce obligatii de plata si declarative apar?

10-Mai-2017
1131

In cele ce urmeaza, asezam sub lupa tratamentul fiscal aferent situatiei in care se vinde o cladire veche unei persoane fizice. Avem astfel situatia concreta in care un astfel de imobil se vinde cu terenul aferent catre o societate (persoana fizica este asociat in societatea care cumpara cladirea), s-a facut un raport de evaluare. Stabilim daca la notariat, atunci cand se face contractul de vanzare-cumparare pretul de vanzare, trebuie sa fie valoarea inscrisa in raportul de evaluare. De asemenea, daca valoarea terenului + cladire depaseste 220000 lei, vom vedea daca persoana fizica trebuie sa se inregistreze platitoare de TVA. Se mentioneaza ca vanzarea este ocazionala.

Potrivit prevederilor pct. 4 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare ale art. 269 alin. (2) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal persoanele fizice nu se considera ca realizeaza o activitate economica in sfera de aplicare a taxei atunci cand obtin venituri din vanzarea locuintelor proprietate personala sau a altor bunuri care au fost folosite de catre acestea pentru scopuri personale. In categoria bunurilor utilizate in scopuri personale se includ constructiile si, dupa caz, terenul aferent acestora, proprietate personala a persoanelor fizice care au fost utilizate in scop de locuinta, inclusiv casele de vacanta, orice alte bunuri utilizate in scop personal de persoana fizica, precum si bunurile de orice natura mostenite legal sau dobandite ca urmare a masurilor reparatorii prevazute de legile privind reconstituirea dreptului de proprietate.

Astfel, chiar daca este depasita valoarea de 220.000 lei, caz in care, in mod normal, exista obligatia inregistrarii in scopuri de TVA, persoana fizica nu dobandeste calitatea de persoana impozabila si nu se va inregistra in scopuri de TVA.

Avand in vedere ca persoana fizica care vinde cladirea este aceeasi cu asociatul firmei care cumpara caldirea, valoarea de vanzare a acesteia se determina in baza unui Raport de Evaluare. Astfel, valoarea de vanzare a cladirii, se recomanda, sa se stabileasca in jurul valorii stbilita in Raportul de evaluare.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Olteanu

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vanzare cladire de catre o persoana fizica. Ce obligatii de plata si declarative apar?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • UPDATE! S-a prelungit perioada de achizitie a titlurilor de stat CENTENAR
    • PDATE, 13.12.2018 "Avand in vedere interesul crescut al investitorilor, MFP prelungeste cu inca o saptamana perioada de subscriere, iar titlurile de stat pot fi achizitionate de la Unitatile operative ale Trezoreriei Statului si prin reteaua de oficii postale ale Companiei Nationale Posta Romana", arata MFP intr-un comunicat remis joi, 13 decembrie. Titlurile pot fi achizitionate astfel: pana pe 21 decembrie 2018 de la unitatile Trezoreriei Statului; pana pe 20 decembrie 2018...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

  • Top 5 modificari fiscale care vor intra in vigoare in 2019
    • Daca anul 2018 a fost unul plin din punct de vedere al modificarilor fiscale, cu introducerea unor noi Declaratii (Declaratia Unica), cu reducerea cotei de TVA pentru mai multe domenii HoReCa, cu intorducerea casei de marcat cu jurnal electronic fiscal s.a.m.d, se pare ca nici anul 2019 nu va fi unul mai relaxat. Numai pana in prezent s-au stabilit cateva modificari care vor intra in vigoare de anul viitor. Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca a lucrat in Comisia de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016