Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Venituri din cedarea folosintei bunurilor in 2016. Ce impozit se aplica si ce cheltuieli se deduc in 2016 pentru un PFA?

07-Ian-2016
25122

In cazul urmator, un PFA inchiriaza o suprafata 50 mp din apartamentul unei persoane fizice.

1. Care sunt obligatiile fiscale ale persoanei fizice care inchiriaza in anul 2016?
Presupunem chiria lunara = 2 500 lei
Obligatii fiscale de plata 2016:
- venit brut total: 2500 lei x 12 luni = 30.000 lei
- venit net impozabil: (30.000 lei x 40%) = 18.000 lei
- contributie sanatate datorata: 18.000 lei x 5.50% = 990 lei
-

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
impozit venit din cedare in folosinta: 2.722 lei.

Pentru suprafata data in folosinta PFA-ului persoana fizica achita si impozit pe cladire majorat in conditiile in care plateste impozit de 2722 lei si CASS de 990 lei?

2. In contractul de inchirire s-a prevazut ca toate cheltuielile reprezentand: energia electrica si termica, apa, canal, gunoi, internet, asigurari imobil, intretinere spatiu sa fie suportate in procent de 50% de PFA chiar daca documentele sunt emise pe numele proprietarului si nu pe numele PFA-ului. Aceste utilitati sunt necesare pentru buna desfasurarea a activitatii PFA-ului. Sunt cheltuieli deductibile pentru PFA in anul 2016?

Click aici pentru a citi totul despre contributiile datorate de un PFA in 2016!

In anul 2016, veniturile din inchirierea unor suprafete/locuinte se impoziteaza prin aplicarea procedurii veniturilor din cedarea folosintei bunurilor conform Capitolului IV din Titlul IV din noul Cod fiscal adoptat prin Legea nr. 227/2015.

In acest sens, persoana fizica ce realizeaza venitul depune la ANAF in termen de 15 zile de la semnarea contractului declaratia estimativa de venit formular 220. In baza acestei declaratii, autoritatea fiscala emite decizia de impunere iar obligatiile de plata sunt:

a. impozitul pe venit in procent de 16%;
b. contributia individuala la sanatate in procent de 5,5%, fara ca baza de calcul sa depaseasca 5 x salariul mediu brut pe economie x 12 luni.

Pentru ambele impozite baza de calcul este venitul net impozabil determinat ca diferenta intre pretul net contractual si o cota de cheltuieli forfetare de 40%.

Pentru exemplul dumneavoastra consideram corect calculul prezentat.

Impozitul si contributia la sanatate se achita pana pe data de 25 a ultimei luni din fiecare trimestru cu exceptia lunii decembrie, cand impozitele se pot achita pana in ultima zi lucratoare pentru trezorerie.

Din perspectiva proprietarului locuintei, pentru suprafata de 50 mp consideram ca aceasta situatie este una elocventa pentru utilizarea in scop economic a acelei suprafete iar aceasta intra in sfera impozitului pe cladiri cu folosire nerezidentiala, avand in vedere aspectele precizate de art. 458 din Codul fiscal.

Persoana fizica va depune declaratie de impunere la directia de specialitate locala pana pe data de 31 martie.

Din punctul de vedere al documentului justificativ, fostele norme de aplicare a Codului fiscal permiteau pentru persoanele fizice ce desfasoara activitati independente, ca exceptie, deducerea cheltuielii de pe documente emise pe numele altor persoane. Actualele norme metodologice nu au fost publicate in Monitorul oficial si nu putem emite o opinie pertinenta conform unui temei normativ pentru situatia din anul 2016.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta - Consultant fiscal si doctor in economie

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Venituri din cedarea folosintei bunurilor in 2016. Ce impozit se aplica si ce cheltuieli se deduc in 2016 pentru un PFA?":
Rating:

Nota: 3.78 din 67 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"