Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Venituri din cedarea folosintei bunurilor in 2016. Ce impozit se aplica si ce cheltuieli se deduc in 2016 pentru un PFA?

07-Ian-2016
26304

In cazul urmator, un PFA inchiriaza o suprafata 50 mp din apartamentul unei persoane fizice.

1. Care sunt obligatiile fiscale ale persoanei fizice care inchiriaza in anul 2016?
Presupunem chiria lunara = 2 500 lei
Obligatii fiscale de plata 2016:
- venit brut total: 2500 lei x 12 luni = 30.000 lei
- venit net impozabil: (30.000 lei x 40%) = 18.000 lei
- contributie sanatate datorata: 18.000 lei x 5.50% = 990 lei

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

- impozit venit din cedare in folosinta: 2.722 lei.

Pentru suprafata data in folosinta PFA-ului persoana fizica achita si impozit pe cladire majorat in conditiile in care plateste impozit de 2722 lei si CASS de 990 lei?

2. In contractul de inchirire s-a prevazut ca toate cheltuielile reprezentand: energia electrica si termica, apa, canal, gunoi, internet, asigurari imobil, intretinere spatiu sa fie suportate in procent de 50% de PFA chiar daca documentele sunt emise pe numele proprietarului si nu pe numele PFA-ului. Aceste utilitati sunt necesare pentru buna desfasurarea a activitatii PFA-ului. Sunt cheltuieli deductibile pentru PFA in anul 2016?

Click aici pentru a citi totul despre contributiile datorate de un PFA in 2016!

In anul 2016, veniturile din inchirierea unor suprafete/locuinte se impoziteaza prin aplicarea procedurii veniturilor din cedarea folosintei bunurilor conform Capitolului IV din Titlul IV din noul Cod fiscal adoptat prin Legea nr. 227/2015.

In acest sens, persoana fizica ce realizeaza venitul depune la ANAF in termen de 15 zile de la semnarea contractului declaratia estimativa de venit formular 220. In baza acestei declaratii, autoritatea fiscala emite decizia de impunere iar obligatiile de plata sunt:

a. impozitul pe venit in procent de 16%;
b. contributia individuala la sanatate in procent de 5,5%, fara ca baza de calcul sa depaseasca 5 x salariul mediu brut pe economie x 12 luni.

Pentru ambele impozite baza de calcul este venitul net impozabil determinat ca diferenta intre pretul net contractual si o cota de cheltuieli forfetare de 40%.

Pentru exemplul dumneavoastra consideram corect calculul prezentat.

Impozitul si contributia la sanatate se achita pana pe data de 25 a ultimei luni din fiecare trimestru cu exceptia lunii decembrie, cand impozitele se pot achita pana in ultima zi lucratoare pentru trezorerie.

Din perspectiva proprietarului locuintei, pentru suprafata de 50 mp consideram ca aceasta situatie este una elocventa pentru utilizarea in scop economic a acelei suprafete iar aceasta intra in sfera impozitului pe cladiri cu folosire nerezidentiala, avand in vedere aspectele precizate de art. 458 din Codul fiscal.

Persoana fizica va depune declaratie de impunere la directia de specialitate locala pana pe data de 31 martie.

Din punctul de vedere al documentului justificativ, fostele norme de aplicare a Codului fiscal permiteau pentru persoanele fizice ce desfasoara activitati independente, ca exceptie, deducerea cheltuielii de pe documente emise pe numele altor persoane. Actualele norme metodologice nu au fost publicate in Monitorul oficial si nu putem emite o opinie pertinenta conform unui temei normativ pentru situatia din anul 2016.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta - Consultant fiscal si doctor in economie

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Venituri din cedarea folosintei bunurilor in 2016. Ce impozit se aplica si ce cheltuieli se deduc in 2016 pentru un PFA?":
Rating:

Nota: 3.78 din 67 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016