
Raportul Special
realizat de specialisti
Conform Ordinului 131/2022, au fost publicate documentele necesare PFA-urilor care beneficiaza de Somaj Tehnic in acest an.
Ordinul 131/2022 pentru aprobarea modelelor cererii si declaratiei pe propria raspundere prevazute la art. 9 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 134 din 9 februarie 2022.
Au fost aprobate modelele cererii si declaratiei pe propria raspundere, dupa cum urmeaza:
a) pentru profesionistoi prevazuti la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil –anexa 1
b) pentru persoanele fizice care obtin venituri din drepturile de autor si drepturile conexe, astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare –anexa 2
c) pentru persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare –anexa 3
c) pentru persoanele prevazute la art. 67^1 alin. (1) lit. a)-c) din Legea educatiei fizice si sportului nr. 69/2000- anexa 4
Pentru a vedea Anexele, click AICI>>
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Extras din Ordinul131/2022:
Avand in vedere prevederile:
– art. 9 alin. (2) si ale art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile ulterioare;
– art. 23 alin. (3) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 18 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale,
ministrul muncii si solidaritatii sociale emite urmatorul ordin:
Articolul 1
in aplicarea art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta, se aproba modelele cererii si declaratiei pe propria raspundere, dupa cum urmeaza:
a) anexa nr. 1, pentru persoanele prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta;
b) anexa nr. 2, pentru persoanele prevazute la art. 6 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta;
c) anexa nr. 3, pentru persoanele prevazute la art. 6 alin. (1) lit. c) din ordonanta de urgenta;
d) anexa nr. 4, pentru persoanele prevazute la art. 6 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
Articolul 2
Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Articolul 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Ministerul Muncii pregateste primele masuri pentru angajatori, dar si pentru angajatii care intra in SOMAJ TEHNICSituatia contractelor de munca suspendate(SOMAJ TEHNIC)/incetate, inregistrate de Inspectia MunciiSOMAJ TEHNIC in luna martie. Tratament contabil si declarativ. Studiu de cazMinisterul Finantelor Publice: Este in curs de aprobare un nou model de formular 112Oficial: Explicatii privind suplimentarea sumelor oferite de stat in contul somajului tehnicUltimele articole
Declaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelFirmele din agricultura si industria alimentara vor plati un salariu minim de 3.000 lei angajatilorGuvernul anunta noi masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri: Kurzarbeit, SOMAJ TEHNIC si ajutor de 400.000 euro pentru IMM-uriFirmele afectate de razboi care beneficiaza de SOMAJ TEHNIC pot obtine pana la 4.571 lei de la stat pentru fiecare salariatArticole similare
DOCUMENTE NECESARE desfasurarii activitatii de consultanta fiscalaE-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaExamenul de acces la stagiu CECCAR 2021 se va tine intre 1 si 3 octombrie. Ce trebuie sa contina dosarulANAF modifica modelul documentelor necesare in activitatea de verificare a situatiei fiscale personaleProgramul E-Factura va fi operational de la 1 octombrie 2021. Finantele au publicat documentatia tehnicaUltimele articole
Scapa de mersul la banca! Iata cum iti poti deschide cont curent pentru afacerea ta chiar de la birouRadiere intreprindere individuala. Etape si acte necesareE-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?Facturi neprimite in E-Factura. Cum pot fi inregistrate in contabilitateCoduri CAEN PFA. Ce trebuie sa stii de la infiintareSfaturi de la experti
Refacere instalatie electrica. Inregistrare cheltuieli
Intrebare: Suntem o firma de comert cu amanuntul (codul CAEN 4711) si am avut un incendiu in locatie, cauzat de un cablu electric defect. Va rugam sa ne precizati care sunt inregistrarile contabile ocazionate de refacerea instalatiei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Deductibilitate ajustari pentru deprecierea creantelor
Intrebare: Societatea noastra a avut un contract cu un furnizor de prestari servicii (constructor) caruia i s-au platit facturi de avans in suma de 800.000 lei. Totodata, i s-a retinut pentru fiecare factura emisa (serviciu prestat) garantia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie
Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie
[INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?
D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025
SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA