
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri informeaza ca in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, Guvernul a adoptat noi masuri economice in domeniul protectiei sociale destinate mediului de afaceri din Romania si ca nu mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic.
Actele normative adoptate de Executiv reglementeaza si unele aspecte legate de Certificatele de Situatie de Urgenta (CSU).
Astfel, Guvernul a stabilit, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2.
Somajul tehnic va fi obtinut in urma depunerii, de catre angajator, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
Pentru a afla totul despre CE, CAND si CUM trebuie sa faca angajatorii pentru Somajul Tehnic, lucrarea SOMAJUL TEHNIC – Ghid Practic detaliat actualizat la zi! va sta la dispozitie.
De asemenea, tot pentru sustinerea activitatii companiilor pe perioada crizei cauzate de coronavirus, a fost adoptata de Guvern Ordonanta de Urgenta 33/26.03.20220 privind unele masuri fiscale.
Potrivit acestui act normativ, prin Certificatul de Situatii de Urgenta (CSU), se constata, in baza declaratiilor pe propria raspundere a reprezentantilor legali ai operatorilor economici, diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 sau intreruperea partiala sau totala a activitatii ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta.
”In urma mai multor discutii pe marginea eliberarii Certificatelor de Situatie de Urgenta (CSU) am propus sa facem o serie de completari utile si necesare. Astfel ca am introdus si criteriul diminuarii veniturilor prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020. Pentru asta este necesar sa modific ordinul cu privire la Certificatele de Situatii de Urgenta si in cel mai scurt timp aplicatia va fi online. Reamintesc ca NU mai este nevoie de certificat de situatie de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic”, a declarat ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri Virgil Popescu.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Certificatele de Situatie de Urgenta au ca scop sustinerea operatorilor economici in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea, in conditiile legii, de facilitati de creditare, masuri de sprijin ori in relatiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar si social asupra activitatii acestora, determinat de raspandirea coronavirusului SARS–CoV-2: amanarea la plata pentru serviciile de utilitati, invocarea de forta majora (doar pentru IMM-uri).
Sursa: MEEMA
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Ministrul Economiei: Luam in calcul mai multe scenarii privind salariatii bugetari5 efecte ale incetarii starii de alerta in domeniul relatiilor de munca, atat pentru salariati cat si pentru angajatoriIndemnizatia de SOMAJ TEHNIC. Cum se poate depune lista angajatilorAgentii economici pot transmite documentele pentru SOMAJ TEHNIC in mod electronic la ANOFMOrdinul 1468/2020 modifica modelul documentelor necesare obtinerii SOMAJULUI TEHNICUltimele articole
Declaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelFirmele din agricultura si industria alimentara vor plati un salariu minim de 3.000 lei angajatilorGuvernul anunta noi masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri: Kurzarbeit, SOMAJ TEHNIC si ajutor de 400.000 euro pentru IMM-uriFirmele afectate de razboi care beneficiaza de SOMAJ TEHNIC pot obtine pana la 4.571 lei de la stat pentru fiecare salariatSfaturi de la experti
Intrebare: Doua societati fac un contract de asociere in participatiune: Societatea A, platitoare de TVA, cu impozit pe profit de 16% si cota de participare 40%, Societatea B, neplatitoare de TVA, care este si liderul asocierii cu 60%....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CAS platita pentru venituri din activitati independente de catre un pensionar
Intrebare: Un titular de PFA care a iesit la pensie in luna iunie 2023 trebuie sa declare si sa achite CAS doar pentru perioada pana la data emiterii deciziei de pensionare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA