Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PAID este pregatit sa ofere despagubiri pentru inundatii

29-Iun-2018
1631

Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor (PAID) este pregatit sa gestioneze dosarele de dauna care pot fi primite ca urmare a inundatiilor din aceasta perioada. Banii necesari provin atat din surse proprii, cat si dintr-un program de reasigurare in valoare de 900 de milioane de euro, dupa cum se arata intr-un comunicat al Autoritatii de Supraveghere Financiara.

"O parte semnificativa a tarii noastre se confrunt?, zilele acestea, cu ploi abundente care duc, in mod firesc, la producerea de inundatii. Suntem pregatiti sa gestionam dosarele de dauna care vor ajunge la noi ca urmare a acestor evenimente si vrem ca toti proprietarii asigurati sa stea linistiti in ceea ce priveste despagubirile la care au dreptul. PAID Romania are fondurile necesare sa acopere toate solicitarile de despagubire ce pot surveni ca urmare a inundatiilor din aceasta perioada. Avem nu doar resurse proprii, dar si un program de reasigurare de 900 milioane EURO, mai mult decat suficient pentru plata rapida a despagubirilor catre romanii asigurati, afectati de inundatii”, subliniaza Nicoleta Radu, directorul general PAID Romania, in comunicatul citat.

PAID reaminteste asiguratilor ca printre cele trei riscuri acoperite de polita de asigurare impotriva dezastrelor se numara si riscul de inundatii, alaturi de cutremure si alunecari de teren. Deci, cei afectati de ploile din ultima perioada vor fi despagubiti in baza asigurarii obligatorii de locuinta. “Asigurarea obligatorie a locuintei (PAD) acopera pagubele produse locuintelor, in urma patrunderii si infiltrarii apei, in cazul acoperirii pe scurta durata a terenului cu un strat de apa, ca urmare a acumularii apelor provenite din precipitatii atmosferice abundente”, potrivit comunicatului.

In cazul in care o locuinta a fost afectat de inundatii, proprietarul va solicita autoritatilor locale intocmirea unui proces verbal de constatare a evenimentului si instiintarea asiguratorului la care a incheiat polita, in cel mai scurt timp posibil, fara, insa, a depasi 60 de zile de la data producerii evenimentului.

Urmare a acestei instiintari, asiguratorul va deschide dosar de dauna, avand la dispozitie un termen de maximum 5 zile in care un reprezentant al acestuia sa se prezinte la locul producerii evenimentului pentru a constat daunele.

Apoi se va completa cererea de despagubire, care se va depune la compania de asigurari. PAID va efectua plata in termen de 5 zile de la primirea documentatiei complete de la asiguratorul care a emis polita si a instrumentat dosarul de dauna.

PAID este o societate de asigurare-reasigurare, cu capital privat, formata prin asocierea societatilor de asigurare pentru incheierea de asigurari obligatorii de locuinta, in conformitate cu prevederile Legii nr. 260/2008. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016