Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea noilor case de marcat: Din 800.000 estimate, au fost puse in functiune sub 120.000 (date MFP)

31-Oct-2018
1425

Desi maine, (joi, 1 noiembrie) este termenul limita pentru dotarea firmelor mici cu noile case de marcat cu jurnal electronic, deocamdata doar 120.000 de aparate noi au fost puse in functiune, fata de 800.000 cat estima Ministerul Finantelor Publice ca ar trebui inlocuite.

Cel mai probabil, procesul este ingreunat si de informarea Ministerului potrivit careia in prima faza se va aplica Legea prevenirii, ceea ce inseamna ca, inainte de a fi sanctionati, operatorii economici care nu utilizeaza noile case de marcat de la 1 noiembrie, vor primi doar un avertisment, daca se afla la prima abatere.

Totusi, fata de mijlocul lunii august, cand erau instalate doar 29.000 de aparate cu jurnal electronic, dotarea cu noile case de marcat a crescut semnificativ in ultimele luni. Se estimeaza chiar ca pana la finalul anului majoritatea operatorilor economici vor utiliza noile case de marcat.

MFP reaminteste ca “dotarea cu aparate de marcat cu jurnal electronic este obligatorie! Prin OUG nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, au fost create premisele inlocuirii aparatelor de marcat cu rola jurnal pe suport hartie cu aparate de marcat cu jurnal electronic”.

Pentru achizitionarea noilor case de marcat, operatorii economici au la dispozitie lista celor care au obtinut autorizatie de distributie de la Ministerul Finantelor Publice.

Pe site-ul MFP este publicat stadiul implementarii la zi a aparatelor de marcat noi, care la 31 octombrie, cu o zi inainte de finalul termenului de implementare a legii, arata astfel:

? 257.531 de aparate de marcat cu jurnal electronic inregistrate in sistemul informativ al ANAF,


? 183.020 de aparate de marcat cu jurnal electronic cu identificator fiscal atribuit,
? 119.777 de aparate de marcat cu jurnal electronic puse in functiune la contribuabili.

Ministerul Finantelor reaminteste ca in perioada de implementare, organele de control vor desfasura doar actiuni de tip preventiv si nu de sanctionare de la prima abatere.

Avertismentul pentru nerespectarea termenelor se aplica de organul de control o singura data. Detalii AICI.

“Procesele de implementare a noilor aparatelor de marcat sunt in plina desfasurare. Solicitam tuturor celor implicati in acest proces sa intensifice eforturile pentru finalizarea operatiunilor de avizare tehnica, autorizare, fiscalizare, instalare si punere in functiune a noilor aparate de marcat”, se arata intr-o notificare publicata pe site-ul Ministerului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea noilor case de marcat: Din 800.000 estimate, au fost puse in functiune sub 120.000 (date MFP)":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • A4200 si D394: Diferente intre datele raportate la ANAF
    • In studiul de caz propus astazi unul dintre specialistii nostri ne va arata ce se intampla in cazul in care exista diferente intre datele raportate la ANAF in Declaratia A4200 si Declaratia 394. La ajutorul specialistilor nostri a apelat un contribuabil care se confrunta cu urmatoarea situatie: Vechea casa de marcat nu emitea bon fiscal cu CUI decat la solicitarea clientilor. Noua casa de marcat cu jurnal electronic emite bon fiscal cu CUI si la cerere si daca se solicita factura fiscala. Este...» citeste mai departe aici

  • Legea privind restituirea sumelor pe taxa speciala pentru autoturisme a fost promulgata
    • Presedintele Klaus Iohannis a semnat, luni, decretul pentru promulgarea Legii privind restituirea contravalorii taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule, a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si a timbrului de mediu pentru autovehicule. Asadar, seful statului a semnat decretul pentru promulgarea legii pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 52/2017 pentru restituirea sumelor taxelor speciale, taxelor de...» citeste mai departe aici

  • CE a adoptat o reforma care permite reducerea TVA pentru publicatiile online si print
    • Statele membre UE au posibilitatea sa aplice cote reduse de TVA, inclusiv cote zero in cazul publicatiilor electronice, potrivit unei directive adoptate saptamana trecuta, pe 6 noiembrie, de Consiliul pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene. Directiva adoptata de CE permite alinierea normelor privind TVA pentru publicatiile electronice si pe suport fizic, se arata intr-un comunicat publicat pe siteul Consiliului European. Astfel, statele membre au posibilitatea de a prevedea...» citeste mai departe aici

  • AFM a publicat lista persoanelor juridice aprobate in programul RABLA si RABLA PLUS
    • Administratia Fondului pentru Mediu a publicat luni, 12 noiembrie, listele cu persoanele juridice aprobate in cadrul Programelor Rabla si Rabla Plus. “Ca urmare a aprobarii dosarelor de finantare in sedinta Comitetului de Avizare din data de 12 noiembrie 2018, Administratia Fondului pentru Mediu a publicat liste noi cu persoanele juridice acceptate in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national (Programul Rabla) si in Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de...» citeste mai departe aici

  • Eroare casa de marcat. Documente contabile: Corectarea erorii si completarea A4200
    • Care sunt documnete care trebuie intocmite in cazul aparitiei unei erori la casa de marcat, eroare care nu poate fi corectata in ziua in care apare? Astazi vom vorbi despre o situatie cu care se poate confrunta oricand un operator economic: erorile care pot aparea in folosirea AMEF. De exemplu, o societate intampina urmatoarea problema: La unul din punctele de lucru ale societatii s-a tastat din greseala pe casa de marcat o valoare foarte mare. Corectia nu a fost posibila in ziua respectiva si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016