Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul proiect MFP pentru conventiile de evitare a dublei impuneri

26-Feb-2016
906

Redam mai jos noul proiect de ordin pentru aprobarea formularisticii prevazute de art.230 si 232 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare - publicat in data de 25.02.2016.


MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ORDIN Nr. ........
pentru aprobarea formularisticii prevazute de art. 230 si 232 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare

Avand in vedere prevederile art. 1, art. 7, art. 59, art. 230 si ale art. 232 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal,

in conformitate cu prevederile Conventiilor de evitare a dublei impuneri referitoare la rezidenta si, respectiv, la modalitatea de evitare a dublei impuneri,

in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Anexele pot fi consultate aici.
http://www.mfinante.ro/transparent.html?method=transparenta&pagina=acasa&locale=ro

ORDIN
Art. 1 Se aproba formularistica elaborata in temeiul art. 7, art. 59, art. 230 si al art. 232 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare prevazuta in anexele nr. 1 - 16 care fac parte integranta din prezentul ordin, dupa cum urmeaza:

a) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ...................., pentru persoane juridice rezidente in Romania (anexa nr. 1);

b) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ..................., pentru persoane juridice rezidente in Romania (anexa nr. 2);

c) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ..................., pentru persoane fizice rezidente in Romania (anexa nr. 3);

d) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ...................., pentru persoane fizice rezidente in Romania (anexa nr. 4);

e) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ...................., pentru persoane fizice rezidente in Romania care desfasoara activitate independenta (anexa nr. 5);

f) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ....................., pentru persoane fizice rezidente in Romania care desfasoara activitate independenta (anexa nr. 6);

g) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si .................., pentru persoane rezidente in Romania (anexa nr. 7);

h) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si......................, pentru persoane rezidente in Romania (anexa nr. 8);

i) Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine (anexa nr. 9);

j) Certificat privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine (anexa nr. 10);
k) Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente (anexa nr. 11);

l) Certificat privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente (anexa nr. 12);

m) Cerere referitoare la eliberarea certificatului privind atestarea desfasurarii activitatii in Romania de catre sediul permanent/sediul permanent desemnat al unei persoanei juridice straine (anexa nr. 13);
n) Certificat privind atestarea desfasurarii activitatii in Romania de catre sediul permanent/sediul permanent desemnat al unei persoane juridice straine (anexa nr. 14);

o) Declaratie pentru exceptarea de la impunere in Romania a platilor de dobanzi si redevente efectuate de o societate rezidenta sau de un sediu permanent situat in Romania catre o societate asociata rezidenta in alt stat membru al Uniunii Europene sau catre un sediu permanent situat in alt stat membru al Uniunii Europene (anexa nr. 15);

p) Declaratie pentru exceptarea de la impunere in Romania a platilor de dividende efectuate de o persoana juridica romana sau de o persoana juridica cu sediul social in Romania, infiintata potrivit legislatiei europene, unei persoane juridice rezidente intr-un alt stat membru al Uniunii Europene sau unui sediu permanent al unei intreprinderi dintr-un stat membru al Uniunii Europene situat in alt stat membru al Uniunii Europene (anexa nr. 16).

Art. 2 Formularele prevazute la art. 1 lit. a), c), e), g), i), k), m), o) si p) se intocmesc si se semneaza de catre solicitanti in conformitate cu precizarile privind completarea acestora.

Art. 3 Formularele prevazute la art. 1 lit. b), d), f), h), j), l) si n) redactate in limbile romana si engleza se completeaza, se semneaza si se elibereaza de catre organul fiscal competent, fiind semnate de conducatorul unitatii fiscale, potrivit competentelor.

Art. 4 Formularistica prevazuta la art. 1 poate fi adaptata in functie de situatia concreta a contribuabilului.

Art. 5 Autoritatile fiscale prevazute la art. 3 completeaza in limba engleza si semneaza certificatele de rezidenta fiscala pentru persoanele juridice rezidente si pentru persoanele fizice rezidente in Romania, respectiv certificatele privind atestarea impozitului platit in Romania de catre persoanele nerezidente, eliberate de organele competente ale statelor cu care Romania are incheiate conventii/acorduri de evitare a dublei impuneri.

Art. 6 Formularele prevazute la art. 1 lit. a), c), e), g), i), k), m), o) si p), prezentate in anexele nr. 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15 si 16, care fac parte integranta din prezentul ordin, se editeaza si/sau se completeaza de catre solicitanti cu ajutorul programului de asistenta, asigurat gratuit, de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Art.7 Formularele prevazute la art. 1 lit. b), d), f), h), j), l) si n), prezentate in anexele nr. 2, 4, 6, 8, 10, 12 si 14, care fac parte integranta din prezentul ordin, se editeaza si/sau se completeaza de catre organul fiscal competent.

Art. 8 Directia generala de legislatie cod fiscal si reglementari vamale si Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 9 La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr. 724/2011 pentru aprobarea formularisticii prevazute de art. 118 si art. 120 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si stabilirea competentelor in ceea ce priveste semnarea acestor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 131 din 22 februarie 2011, precum si orice alte dispozitii contrare acestuia.
Art. 10 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Emis la Bucuresti, .................................
Ministrul finantelor publice,
Anca Dana DRAGU

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul proiect MFP pentru conventiile de evitare a dublei impuneri":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

  • Doar 10% dintre functiile din consiliile de administratie in marile companii din Romania sunt detinute de femei
    • In ce priveste diversitatea de gen in campul de munca, Romania se situeaza pe ultimele locuri din clasamentul european, avand doar 12% dintre pozitiile non-executive ocupate de femei, fata de media UE de 23%. De asemenea, in consiliile de administratie a companiilor mari listate femeile ocupa doar 10% din aceste locuri. "In Romania, femeile ocupa 10% din locurile din consiliile de administratie a companiilor mari listate, 12% din rolurile non-executive ale celor mai bine cotate companii si 15%...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.