Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF modifica anumite OPANAF privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale (proiect)

24-Iun-2019
2980

Agentia Nationala de Aministrare Fiscala a pus in dezbatere publica un proiectul de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea unor ordine ale presedintelui ANAF privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale.

Proiectul de Ordin a fost publicat saptamana trecuta si vizeaza urmatoarele formulare:

Anexa 1 - Somatie;

Anexa 2 - Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor;

Anexa 3 - Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor;

Anexa 4 - Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;

Anexa 5 - Decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor datorate debitorului de catre terti;

Anexa 6 - Decizie de ridicare a masurilor de executare silita aplicate asupra bunurilor sechestrate;

Anexa 7 - Somatie;

Anexa 8 - Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;

Anexa 9 - Decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor datorate debitorului de catre terti.

Extras din Proiectul de Ordin 

ORDIN pentru modificarea unor ordine ale presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale 

In temeiul art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere Avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin Adresa nr. ….......... din …......., presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin: 

Art. I Anexele nr.18, 48, 49, 53, 54 si 55 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, precum si pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3454/2016 pentru aprobarea procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 32 si nr. 32 bis din 11 ianuarie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se inlocuiesc cu anexele 1-6, care fac parte integranta din prezentul ordin. 

Art. II Anexele nr. 2, 8 si 13 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 967/2017 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite prin intermediul Unitatii de imprimare rapida, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 208 din 27 martie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.7-9, care fac parte integranta din prezentul ordin. Art. III Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016