Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modelul si continutul formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara (Proiect de Ordin ANAF)

09-Iul-2020
2368

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica un nou Proiectul de Ordin privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara - publicat in data de 07.07.2020.

Potrivit prevederilor Titlului VI Cap. V art. 149 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care, ca urmare a verificarii documentare, organul fiscal constata diferente fata de creantele fiscale, veniturile sau bunurile impozabile si/sau informatiile in legatura cu acestea declarate de contribuabil/platitor, acesta instiinteaza contribuabilul/platitorul despre constatarile efectuate, solicita documentele pe care contribuabilul/platitorul trebuie sa le prezinte in vederea clarificarii situatiei fiscale. 

In baza reglementarilor de mai sus, daca in termenul de 30 zile de la comunicarea instiintarii sau daca documentele prezentate nu sunt suficiente pentru clarificarea situatiei fiscale, organul fiscal stabileste diferentele de creante fiscale datorate prin emiterea unei decizii de impunere sau dispune masurile necesare respectarii prevederilor legale, dupa caz.

Pentru implementarea si aplicarea, intr-un mod unitar, a prevederilor legale privind efectuarea actiunii de verificare documentara, a fost elaborat proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara. 

Documentele elaborate ce vor fi utilizate in actiunea de verificare documentara, impreuna cu instructiunile de completare si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare, sunt prezentate in anexele proiectului de ordin, dupa cum urmeaza: 

a) Solicitare de documente/informatii; 
Se utilizeaza pentru solicitarea documentelor sau informatiilor pe care contribuabilul/platitorul trebuie sa le prezinte in vederea clarificarii situatiei fiscale in cadrul unei actiuni de verificare documentara. 6. Se intocmeste in 3 exemplare de organul fiscal 

Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<

b) Invitatia pentru audiere; 

Se utilizeaza pentru indeplinirea procedurii de audiere, in cadrul unei actiuni de verificare documentara, in situatia in care urmeaza sa fie dispuse masuri pentru respectarea prevederilor legale sau au fost constatate diferente de obligatii fiscale suplimentare principale fata de obligatiile fiscale existente in evidenta organului fiscal competent sa administreze contribuabilul/platitorul. 

Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<

c) Dispozitia de masuri urmare verificarii documentare;

Se utilizeaza la dispunerea de masuri in sarcina contribuabililor/platitorilor de catre organul fiscal cu atributii de de efectuare a verificarii documentare (inspectie fiscala, antifrauda fiscala, verificarea situatiei fiscale personale la persoane fizice) ca urmare a unei actiuni de verificare documentara. 

Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<

d) Decizia de impunere privind obligatiile fiscale principale urmare verificarii documentare.

Se utilizeaza la stabilirea diferentelor de obligatii fiscale principale suplimentare de catre organele fiscale cu atributii de efectuare a verificarii documentare (inspectie fiscala, antifrauda fiscala, verificarea situatiei fiscale personale la persoane fizice) ca urmare a unei verificari documentare. 

Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<

Formularul Solicitare de documente/informatii se completeaza in cadrul unei actiuni de verificare documentara, in situatia in care organul fiscal constata diferente fata de creantele fiscale, veniturile sau bunurile impozabile si/sau informatiile in legatura cu acestea declarate de contribuabil/platitor pentru solicitarea documentelor pe care contribuabilul/platitorul trebuie sa le prezinte in vederea clarificarii situatiei fiscale. 

Pentru a consulta Proiectul de ordin privind stabilirea unor competente de efectuare a verificarii documentare, citeste ACEST articol.


Extras din Proiectul de Ordin:

ORDIN privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara 

in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, 

in temeiul prevederilor art. 149 si ale art. 342 alin. (1) si (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin adresa nr………............. din data de ......................... 

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul 

ORDIN 

ART. 1. Se aproba modelul si continutul formularelor utilizate in activitatea de verificare documentara, reglementata la Titlul VI Capitolul V "Verificare documentara " din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza: 

a) Solicitare de documente/informatii - anexa nr. 1.a; 
b) Invitatia pentru audiere - anexa nr. 2.a; 
c) Dispozitia de masuri urmare verificarii documentare - anexa nr. 3.a;
d) Decizia de impunere privind obligatiile fiscale principale urmare verificarii documentare - anexa nr. 4.a;

ART. 2 

Formularele prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexele nr. 1.b - 4.b. 

ART. 3 

Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1.c - 4.c. 

ART. 4 

Directia generala de administrare a marilor contribuabili, Directia generala control venituri persoane fizice, directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile subordonate acestora, precum si Directia generala antifrauda fiscala, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. 2 

ART. 5 

Anexele nr. 1.a - 4.a, 1.b - 4.b, 1.c - 4.c fac parte integranta din prezentul ordin. ART. 6 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli nedeductibile firme. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de sponsorizare?

    • Pentru desfasurarea activitatii comerciale, firmele fac diverse tranzactii de vanzare sau cumparare de produse sau servicii, iar multe dintre aceste cheltuieli pot fi deductibile, insa unele sunt nedeductibile. In acest articol vom vedea ce sunt mai exact cheltuielile deductibile si nedeductibile, exemple in acest sens, dar si in ce categorie intra cele cu privire la cheltuielile de sponsorizare, urmarind o speta importanta pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit.» citeste mai departe aici

  • D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)

    • Mai multe noutati au aparut inca de anul trecut cu privire la impozite. Amintim introducerea impozitului minim global, celui suplimentar sau ‘taxa pe stalp’. Iar in acest context, ANAF a modificat printr-un nou Ordin Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, actualizand si instructiunile de completare pentru D100. Este vorba despre Ordinul 193/2025 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • TOTUL despre imobilizarile corporale. Legislatie si studiu de caz practic

    • Orice persoana care detine o firma trebuie sa stie mai multe detalii despre imobilizarile corporale, fiindca acestea sunt active care pot fi utilizate in cadrul activitatii companiei respective. In acest articol vom vedea ce sunt acestea mai exact, care sunt diferentele dintre imobilizarile corporale si necorporale, o lista de exemple cu imobilizari corporale, dar si un studiu de caz practiv cu privire la imobilizarile corporale.» citeste mai departe aici

  • Reevaluarea imobilizarilor corporale - cand se face, studiu de caz si reglementari cheie

    • Reevaluarea imobilizarilor corporale este un proces esential atat pentru transparenta situatiilor financiare, cat si pentru o gestionare eficienta a patrimoniului unei entitati. Prin reevaluare, activele precum cladirile, terenurile, echipamentele sau utilajele isi pot modifica valoarea contabila, asigurand o reprezentare mai fidela in bilantul contabil. In acest articol vom analiza in detaliu ce inseamna reevaluarea imobilizarilor corporale si in ce conditii se realizeaza. De asemenea, vom...» citeste mai departe aici

  • [MONOGRAFIE] Leasing operational si reglementari cheie

    • Daca te-ai gandit sa iti faci un leasing operational, trebuie neaparat sa stii ce presupune acesta, dar si care sunt reglementarile cheie in acest caz. Vom vedea in continuarea articolului explicatii pentru aceste lucruri, dar si o monografie contabila pentru leasingul operational.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016