
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica un nou Proiectul de Ordin privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara - publicat in data de 07.07.2020.
Potrivit prevederilor Titlului VI Cap. V art. 149 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care, ca urmare a verificarii documentare, organul fiscal constata diferente fata de creantele fiscale, veniturile sau bunurile impozabile si/sau informatiile in legatura cu acestea declarate de contribuabil/platitor, acesta instiinteaza contribuabilul/platitorul despre constatarile efectuate, solicita documentele pe care contribuabilul/platitorul trebuie sa le prezinte in vederea clarificarii situatiei fiscale.
In baza reglementarilor de mai sus, daca in termenul de 30 zile de la comunicarea instiintarii sau daca documentele prezentate nu sunt suficiente pentru clarificarea situatiei fiscale, organul fiscal stabileste diferentele de creante fiscale datorate prin emiterea unei decizii de impunere sau dispune masurile necesare respectarii prevederilor legale, dupa caz.
Pentru implementarea si aplicarea, intr-un mod unitar, a prevederilor legale privind efectuarea actiunii de verificare documentara, a fost elaborat proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara.
Documentele elaborate ce vor fi utilizate in actiunea de verificare documentara, impreuna cu instructiunile de completare si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare, sunt prezentate in anexele proiectului de ordin, dupa cum urmeaza:
a) Solicitare de documente/informatii;
Se utilizeaza pentru solicitarea documentelor sau informatiilor pe care contribuabilul/platitorul trebuie sa le prezinte in vederea clarificarii situatiei fiscale in cadrul unei actiuni de verificare documentara. 6. Se intocmeste in 3 exemplare de organul fiscal
Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<
SAF-T Ghid de raportare corecta
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
b) Invitatia pentru audiere;
Se utilizeaza pentru indeplinirea procedurii de audiere, in cadrul unei actiuni de verificare documentara, in situatia in care urmeaza sa fie dispuse masuri pentru respectarea prevederilor legale sau au fost constatate diferente de obligatii fiscale suplimentare principale fata de obligatiile fiscale existente in evidenta organului fiscal competent sa administreze contribuabilul/platitorul.
Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<
c) Dispozitia de masuri urmare verificarii documentare;
Se utilizeaza la dispunerea de masuri in sarcina contribuabililor/platitorilor de catre organul fiscal cu atributii de de efectuare a verificarii documentare (inspectie fiscala, antifrauda fiscala, verificarea situatiei fiscale personale la persoane fizice) ca urmare a unei actiuni de verificare documentara.
Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<
d) Decizia de impunere privind obligatiile fiscale principale urmare verificarii documentare.
Se utilizeaza la stabilirea diferentelor de obligatii fiscale principale suplimentare de catre organele fiscale cu atributii de efectuare a verificarii documentare (inspectie fiscala, antifrauda fiscala, verificarea situatiei fiscale personale la persoane fizice) ca urmare a unei verificari documentare.
Pentru a consulta Modelul documentului, Instructiunile de completare si Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului, click AICI<<<
Formularul Solicitare de documente/informatii se completeaza in cadrul unei actiuni de verificare documentara, in situatia in care organul fiscal constata diferente fata de creantele fiscale, veniturile sau bunurile impozabile si/sau informatiile in legatura cu acestea declarate de contribuabil/platitor pentru solicitarea documentelor pe care contribuabilul/platitorul trebuie sa le prezinte in vederea clarificarii situatiei fiscale.
Extras din Proiectul de Ordin:
ORDIN privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara
in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 149 si ale art. 342 alin. (1) si (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin adresa nr………............. din data de .........................
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul
ORDIN
ART. 1. Se aproba modelul si continutul formularelor utilizate in activitatea de verificare documentara, reglementata la Titlul VI Capitolul V "Verificare documentara " din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
a) Solicitare de documente/informatii - anexa nr. 1.a;
b) Invitatia pentru audiere - anexa nr. 2.a;
c) Dispozitia de masuri urmare verificarii documentare - anexa nr. 3.a;
d) Decizia de impunere privind obligatiile fiscale principale urmare verificarii documentare - anexa nr. 4.a;
ART. 2
Formularele prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexele nr. 1.b - 4.b.
ART. 3
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1.c - 4.c.
ART. 4
Directia generala de administrare a marilor contribuabili, Directia generala control venituri persoane fizice, directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile subordonate acestora, precum si Directia generala antifrauda fiscala, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. 2
ART. 5
Anexele nr. 1.a - 4.a, 1.b - 4.b, 1.c - 4.c fac parte integranta din prezentul ordin. ART. 6 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
ANAF va publica lista persoanelor fizice cu averi mari. Cine se incadreaza in aceasta categorie?Declaratia 394 in 2022. ANAF propune introducerea in formular a unei noi operatiuni pentru care se aplica taxarea inversaNoua procedura de rambursare a TVA pentru deconturile cu sume negative depuse incepand cu data de 1 februarie 2022ANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (Proiect de Ordin)DECLARATIA UNICA 2020- Modificarea modelului, continutului si a modalitatii de depunere (PROIECT DE ORDIN ANAF)Ultimele articole
Taxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalProiect: ANAF actualizeaza categoriile pentru care platitorii de venituri au obligatia depunerii D205E-Transport in 2024. Care este cursul valutar folosit pentru declararea bunurilor in sistem?Proiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteProiect: Formularele utilizate in activitatea de verificare si control a institutiilor financiare raportoare vor avea un nou modelArticole similare
Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual. Avantajele persoanelor fizice si juridiceOFICIAL! A fost aprobata Metodologia de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor ( Ordinul 1140/2020)Deductibilitatea cheltuielilor cu diferentele de curs valutarGarantie de bunuri personale. Cum procedam pentru un PFA?Start pentru Prima Casa 4Ultimele articole
[GHID] Rezidenta fiscala a cetatenilor straini in RomaniaFormulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiE-Factura: Raspunsuri ANAF cu privire la dublarea facturilor in SPVSituatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorEsalonare la plata 2025. Cum modifica ANAF procedura acordarii esalonarii la plata in forma clasica si simplificataArticole similare
Au fost aprobate documentele utilizate in activitatea de VERIFICARE DOCUMENTARA. Ordinul 3666/2020Rezumat HG nr. 101: Norme metodologice organizare inspectie economico-financiaraOrdinul 3632/2020. Au fost stabilite noi competente de efectuare a verificarii documentare pentru organele fiscaleSistemul E-Factura, OBLIGATORIU din ianuarie 2024 numai pentru contribuabilii stabiliti pe teritoriul RomanieiActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea I.2)Ultimele articole
Colectare venituri in perioada ianuarie-mai 2024. Controalele antifrauda au avut implicatii fiscale de 1,24 miliarde leiControale ANAF. In aprilie 2024 au fost efectuate cu 44% mai multe actiuni de control fiscalActiuni ANAF pentru colectarea veniturilor: 4.000 controale fiscale si decizii de impunere de 446 milioane de lei in noiembrie 2023Sondaj: Firmele se asteapta la simplificarea controalelor fiscale dupa implementarea E-factura, obligatorie din 2024 in relatiile B2BInspectorii ANAF au plan sa stabileasca sume suplimentare firmelor la controale? Raspunsul fiscului cu privire la aceasta situatieSfaturi de la experti
Achizitie parti sociale. Monografie contabila
Intrebare: Se hotaraste ca societatea A sa ia un credit de 4.750 mii lei pentru a achita cateva parti sociale in societatea B, parti sociale in cuantum de 1.067 parti sociale (1.067 lei) cu un procent in valoare procentuala de 50,7612%...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cedare cladire in schimbul dividendelor
Intrebare: Va rog sa ne comunicati care este procedura pentru a ceda o cladire in contul dividendelor. Este asociat unic, iar imobilizarea corporala inca nu s-a amortizat complet. Ce taxe avem de platit in urma acesteia? Doar 10% impozitul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA