Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raportarile contabile la 30 iunie 2022 se depun cel mai tarziu pana pe 16 august (Ordinul 1669/2022)

20-Iul-2022
24693
Raportarile contabile la 30 iunie 2022 se depun cel mai tarziu pana pe 16 august (Ordinul 1669/2022)
Conform Ordinului 1669/2022 raportarile contabile la 30 iunie 2022 se transmit cel mai tarziu pana pe 16 august. Situatiile financiare semestriale vor fi depuse in mod obligatoriu de entitatile care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri neta mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro.
 
Ordinul nr. 1669/2022 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2022 a operatorilor economici a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 723 din 19 iulie 2022.
 
Actul normativ aproba Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2022 a operatorilor economici. 
 
Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2022 a operatorilor economici se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri neta mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro.
 
Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2022 a operatorilor economici se aplica, de asemenea, persoanelor carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri neta mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro.
 
Atentie! Prevederile prezentului ordin se aplica inclusiv operatorilor economici al caror exercitiu financiar este diferit de anul calendaristic.
 
Pentru intocmirea raportarilor contabile la 30 iunie 2022, incadrarea in criteriile prevazute la alin. (1), respectiv alin. (2) se efectueaza pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare anuale ale exercitiului financiar precedent, respectiv a balantei de verificare incheiate la finele exercitiului financiar precedent, utilizand cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data incheierii exercitiului financiar precedent. Aceleasi prevederi se aplica si in cazul entitatilor care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
In cazul persoanelor juridice care au subunitati fara personalitate juridica, activitatea desfasurata de acestea se insumeaza de persoana juridica care intocmeste raportarea contabila la 30 iunie 2022.
 
Pentru asigurarea informatiilor destinate sistemului institutional al statului, prevederile prezentului ordin se aplica, de asemenea, subunitatilor din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, precum si sediilor permanente din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, indiferent de exercitiul financiar ales, in conditiile legii.
 
In situatia in care persoana juridica cu sediul in strainatate isi desfasoara activitatea in Romania prin mai multe sedii permanente, raportarile contabile cerute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se intocmesc de sediul permanent desemnat sa indeplineasca obligatiile fiscale, acestea reflectand activitatea tuturor sediilor permanente. In acest scop, sediul permanent desemnat procedeaza la insumarea informatiilor corespunzatoare activitatii desfasurate de fiecare sediu permanent.
 
Nu fac obiectul raportarii contabile la 30 iunie 2022 persoanele juridice straine care au locul de exercitare a conducerii efective in Romania.
 
Obligatiile de raportare instituite prin prezentul ordin nu inlatura obligatia operatorilor economici cu capital/patrimoniu integral ori majoritar detinut direct sau indirect de autoritatile publice centrale ori locale de a efectua raportarile prevazute de legislatia aplicabila acestora.
 
Entitatile care intra in sfera de reglementare contabila a Bancii Nationale a Romaniei, respectiv a Autoritatii de Supraveghere Financiara depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor raportari contabile la 30 iunie 2022 in formatul si in termenele prevazute de reglementarile emise de Banca Nationala a Romaniei, respectiv de Autoritatea de Supraveghere Financiara.
 

SISTEMUL de raportare contabila la 30 iunie 2022 a operatorilor economici

CAPITOLUL I
 
Prevederi generale
 
A. Norme metodologice privind intocmirea si depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2022
 
I. Prevederi comune
 
1. Entitatile prevazute la art. 2 din ordin au obligatia sa intocmeasca si sa depuna raportari contabile la 30 iunie 2022 la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, indiferent de forma de organizare si forma de proprietate.
2. Prevederile pct. 1 se aplica, de asemenea, subunitatilor din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, precum si sediilor permanente din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, indiferent de exercitiul financiar ales, in conditiile legii.
3. (1) Entitatile depun raportarile contabile in forma electronica, pe portalul www.e-guvernare.ro, semnate cu certificat digital calificat.
(2) Formatul electronic al raportarilor contabile depuse conform alin. (1) consta intr-un fisier PDF la care este atasat un fisier xml.
 
II. Structura si modul de completare a raportarilor contabile la 30 iunie 2022
 
4.(1) Entitatile prevazute la art. 2 alin. (1) din ordin intocmesc si depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor raportari contabile la 30 iunie 2022 care cuprind urmatoarele formulare, prevazute la cap. II:
a) Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10);
b) Contul de profit si pierdere (cod 20), respectiv Contul prescurtat de profit si pierdere (cod 20);
c) Date informative (cod 30).
(2) Entitatile prevazute la art. 2 alin. (2) din ordin intocmesc si depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor raportari contabile la 30 iunie 2022 care cuprind urmatoarele formulare, prevazute la cap. III:
a) Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10);
b) Situatia veniturilor si cheltuielilor (cod 20);
c) Date informative (cod 30).
(3) Prevederile alin. (1) se aplica, de asemenea, subunitatilor din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, precum si sediilor permanente din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, indiferent de exercitiul financiar ales, in conditiile legii.
5. (1) Entitatile completeaza datele de identificare (denumirea entitatii, adresa, numarul de telefon si numarul de inmatriculare la registrul comertului), precum si datele referitoare la incadrarea corecta in forma de proprietate si codul unic de inregistrare, fara a folosi prescurtari sau initiale. in casute se trec codurile care delimiteaza incadrarea entitatilor.
(2) Prevederile referitoare la completarea formei de proprietate sunt avute in vedere, de asemenea, de subunitatile din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, precum si de sediile permanente din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, care completeaza forma de proprietate corespunzatoare societatilor carora le apartin.
(3) Entitatile care, potrivit actului constitutiv, reprezinta filiale ale unor societati cu capital integral sau majoritar de stat completeaza la forma de proprietate codul 15, respectiv 29, dupa caz.
6. Necompletarea corecta pe prima pagina a formularului "Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii" cu datele prevazute la pct. 5 alin. (1) conduce la imposibilitatea identificarii entitatii si, in consecinta, se considera ca raportarea contabila la 30 iunie 2022 nu a fost depusa, entitatea fiind sanctionata conform prevederilor art. 42 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
7. (1) Entitatile completeaza codul privind activitatea, cod format din 4 cifre (clase de activitati), potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 656/1997, cu modificarile ulterioare.
(2) In cazul sediilor permanente din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, codul CAEN inscris in raportarile contabile la 30 iunie 2022 intocmite de sediul permanent/sediul permanent desemnat din Romania corespunde propriei activitati desfasurate de acesta.
(3) Entitatile completeaza, de asemenea, codul CAEN privind activitatea preponderenta efectiv desfasurata.8.
(1) Formularul "Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii" prezinta, in forma sintetica, elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, grupate dupa natura si lichiditate, respectiv dupa natura si exigibilitate.
(2) Formularul "Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii" se intocmeste pe baza balantei de verificare a conturilor sintetice la data de 30 iunie 2022, puse in acord cu soldurile din balanta conturilor analitice, incheiata dupa inregistrarea tuturor documentelor in care au fost consemnate operatiunile financiar-contabile aferente perioadei de raportare.
(3) Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic completeaza formularul "Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii" cu informatiile corespunzatoare datelor de 1 ianuarie 2022 si 30 iunie 2022.
9.(1) Formularul "Contul de profit si pierdere"/"Contul prescurtat de profit si pierdere", respectiv "Situatia veniturilor si cheltuielilor" cuprinde cifra de afaceri neta, veniturile realizate si cheltuielile efectuate, precum si rezultatele financiare obtinute (profit sau pierdere), preluate din conturile de venituri si cheltuieli cuprinse in balanta de verificare la 30 iunie 2022.
(2) Datele care se raporteaza in formularul "Contul de profit si pierdere"/"Contul prescurtat de profit si pierdere", respectiv "Situatia veniturilor si cheltuielilor" sunt cumulate de la inceputul anului pana la sfarsitul perioadei de raportare.
(3) Indicatorul "Alte impozite neprezentate la elementele de mai sus (ct. 698) " prezentat pe randul 68 din cadrul formularului "Contul de profit si pierdere" se completeaza numai de catre microintreprinderi, incadrate ca atare potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu suma reprezentand impozitul pe venitul acestora.
10.(1) Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic completeaza formularul "Contul de profit si pierdere"/"Contul prescurtat de profit si pierdere", respectiv formularul "Situatia veniturilor si cheltuielilor" cu informatiile corespunzatoare perioadelor 1 ianuarie 2021-30 iunie 2021, respectiv 1 ianuarie 2022-30 iunie 2022.
(2) Entitatile inscriu la randul 24 "Salarii si indemnizatii" din cadrul formularului "Contul de profit si pierdere"/randul 04 "Cheltuieli cu personalul" din cadrul formularului "Contul prescurtat de profit si pierdere", respectiv la randul 28 "Salarii si indemnizatii" din cadrul formularului "Situatia veniturilor si cheltuielilor" toate cheltuielile reprezentand drepturi salariale. La aceleasi randuri va fi cuprinsa si contravaloarea tichetelor acordate salariatilor, potrivit legii.
(3) Informatiile reprezentand contravaloarea tichetelor acordate salariatilor sunt prezentate, de asemenea, la randurile 40 si 41 din formularul "Date informative" (cod 30).
11.(1) I formularul "Date informative", la randurile 01, 02 si 03 coloana 1, entitatile care au in subordine subunitati inscriu cifra 1, indiferent de numarul acestora.
(2) Randul 03 coloana 1 din formularul "Date informative" se completeaza numai de entitatile care in perioada curenta de raportare nu au inregistrat nici profit, nici pierdere (rezultat financiar zero).
(3) La randurile privind platile restante din formularul "Date informative" se inscriu sumele de la sfarsitul perioadei de raportare care au depasit termenele de plata prevazute in contracte sau acte normative.
12.(1) Raportarile contabile la 30 iunie 2022 sunt semnate de persoanele in drept, cuprinzand si numele in clar al acestora. Randul corespunzator calitatii persoanei care a intocmit raportarile contabile se completeaza astfel:
- directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, potrivit legii contabilitatii;
- persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.
(2) Raportarile contabile la 30 iunie 2022 se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.
13. Persoanele juridice prevazute la art. 1 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care au in subordine sucursale sau alte subunitati fara personalitate juridica, verifica si centralizeaza informatiile aferente acestora, intocmind raportarile contabile la 30 iunie 2022 cu respectarea prevederilor din ordin.
14.(1) Formatul electronic al raportarilor contabile la 30 iunie 2022, continand formularistica necesara si programul de verificare cu documentatia de utilizare aferenta, se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor.
(2) Programul de asistenta este pus la dispozitia entitatilor gratuit de unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor sau poate fi descarcat de pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de la adresa www.anaf.ro.
15. Formularele care compun raportarile contabile la 30 iunie 2022 se completeaza in lei.
16. Entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2022, cele care in tot semestrul I al anului 2022 s-au aflat in inactivitate temporara, cele infiintate in cursul anului 2022, precum si persoanele juridice care se afla in curs de lichidare, potrivit legii, nu intocmesc raportari contabile la 30 iunie 2022.
 
III. Termenul pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2022
 
17. Raportarile contabile la 30 iunie 2022 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pana cel mai tarziu la data de 16 august 2022.
18. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2022 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
IV. Reglementari contabile aplicabile la completarea raportarilor contabile la 30 iunie 2022
19. Entitatile care aplica Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, folosesc Planul de conturi general prevazut la cap. 14 din reglementarile respective.
20. Entitatile care aplica Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, folosesc Planul de conturi prevazut la cap. 10 din reglementarile respective.
B. Nomenclator - forme de proprietate
 
Codul Denumirea
 
10 PROPRIETATE INTEGRALa DE STAT
11 Regii autonome
12 Societati cu capital integral de stat
13 Institute nationale de cercetare-dezvoltare
14 Companii si societati nationale1
15 Societati reprezentand filiale ale unor societati cu capital integral de stat si societati la care una sau mai multe societati cu capital integral de stat detin capitalul social
16 Alte unitati economice de stat netransformate in societati sau regii autonome
20 PROPRIETATE MIXTa2 (cu capital de stat si privat - sub 50%, 50% si peste 50%)
PROPRIETATE MIXTa (cu capital de stat - sub 50%)
21 Societati cu capital de stat autohton si de stat strain
22 Societati cu capital de stat si privat autohton si strain
23 Societati cu capital de stat si privat autohton
24 Societati cu capital de stat si privat strain
PROPRIETATE MIXTa (cu capital de stat - 50% si peste 50%)
25 Societati cu capital de stat autohton si de stat strain
26 Societati cu capital de stat si privat autohton si strain
27 Societati cu capital de stat si privat autohton
28 Societati cu capital de stat si privat strain
29 Societati reprezentand filiale ale unor societati cu capital de stat de peste 50% inclusiv si societati la care una sau mai multe societati cu capital de stat de peste 50% inclusiv detin intre 50% si 100% din capitalul social al acestora
30 PROPRIETATE INDIVIDUALA- PRIVATA
(cu capital: privat autohton, privat autohton si strain, privat strain, societati agricole)
31 Societati in nume colectiv
32 Societati in comandita simpla
33 Societati in comandita pe actiuni
34 Societati pe actiuni
35 Societati cu raspundere limitata
36 Societati agricole
37 Societati cu capital de stat, privatizate in cursul anului curent
40 PROPRIETATE COOPERATISTA
41 Cooperative de consum
42 Cooperative mestesugaresti
43 Cooperative si asociatii agricole netransformate
44 Cooperative de credit
50 PROPRIETATE OBSEASCA
(societati apartinand organizatiilor si institutiilor politice si obstesti)
 
1 La codul 14 se inscriu doar acele companii si societati nationale care au capital integral de stat.
2 La proprietatea mixta se inscriu si acele companii si societati nationale al caror capital nu este integral de stat.
 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Raportarile contabile la 30 iunie 2022 se depun cel mai tarziu pana pe 16 august (Ordinul 1669/2022)":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • PFA cu venituri sub 36.000 lei. Care este baza de calcul CASS pentru 2022?

    • Un PFA, cod CAEN 0149 - Cresterea altor animale, realizeaza venituri in cursul unui an sub 36.000 lei. Doreste sa fie asigurat la sanatate. Intrebare: care este baza de calcul pentru asigurari de sanatate aferente anului 2022? Multumesc. PFA si baza de calcul CASS – raspunsul specialistului: Pentru anul 2022 , baza de calcul este de 30.600 lei (2550*12), astfel: Potrivit art. 170 alin. (1) si alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, "Persoanele fizice care realizeaza venituri prevazute la...» citeste mai departe aici

  • Nedepunerea la timp sau completarea incorecta a D101 se sanctioneaza cu amenda de 5.000 de lei

    • Termenul de depunere a D101 este data de 26 iunie 2023. Contribuabilii trebuie sa stie ca dacaa nu se incadreaza la timp vor fi santionati cu amenda de 5.000 lei, conform legislatiei in vigoare. Impozit pe profit 2023 Ordinul ANAF nr. 310/2023 a adus reguli noi privind declararea impozitului pe profitul anului 2022. Practic, acest act normativ a modificat formularul si regulile de completare pentru D101, dar a introdus totodata Declaratia 101 consolidata, pentru firmele care fac parte dintr-un...» citeste mai departe aici

  • MONOGRAFIE contabila necesara firmelor care au achizitionat masini in leasing

    • Societate comerciala platitoare de TVA si impozit pe profit achizitioneaza in leasing pe 3 ani o masina. Va rog daca se poate o monografie contabila. Multumesc. Monografie contabila leasing financiar – raspunsul specialistului: Potrivit punctului 321 alin. (1) al OMFP 1802/2014, in cazul datoriilor de leasing financiar in valuta, acestea se inregistreaza la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data acordarii finantarii. In situatia in care data...» citeste mai departe aici

  • Miercuri, 31 mai 2023, termen limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVA

    • Conform legislatiei în vigoare, miercuri, 31 mai 2023, termen limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVA. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor, persoane impozabile care sunt inregistrate in Romania pentru utilizarea regimului special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, prevazut la art. 3152 din Codul fiscal, ca trebuie sa depuna, prin mijloace electronice, declaratia...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1447/2023: 3 modificari importante privind documentele financiar-contabile

    • Prin Ordinul 1447/2023 au fost aduse 3 modificari importante in ceea ce priveste documentele financiar-contabile. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiare a fost modificat si completat cu urmatoarele prevederi: Reconstituirea documentelor financiar contabile este obligatorie pentru toate documentele pierdute, sustrase sau distruse care se afla in termenul de...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: Procedura privind regularizarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus

    • ANAF a pus recent in dezbatere publica un Proiect de Ordin privind regularizarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus. Este vorba, mai exact, de Proiectul de ordin privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus fata de sumele care pot fi redirectionate, potrivit legii, precum si pentru modificarea si completarea Ordinului nr.587/2016 pentru...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016