
Raportul Special
realizat de specialisti
In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii.
Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar.
Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani.
Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, angajata potrivit legii (art 28 alin 10 din lege).
Reamintim si prevederile art 28 alin 11 din Legea contabilitatii, care raman neschimbate :,, Situatiile financiare anuale si raportarile contabile pot fi intocmite si semnate de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania’’.
Termenul de depunere a situatiilor financiare anuale:
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
SAF-T pentru Contribuabili Mici
In cazul in care datele prevazute mai sus sunt zile nelucratoare, ultima zi de raportare este prima zi lucratoare urmatoare acestora.
Entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic depun situatiile financiare anuale in termen de 150 de zile calendaristice de la incheierea exercitiului financiar astfel ales, calculate incepand cu data ulterioara celei la care se refera respectivele situatii financiare anuale.
ATENTIE! Incepand cu exercitiul financiar al anului 2025, situatiile financiare anuale/raportarile contabile se depun numai in format electronic conform specificatiilor publicate pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Cum trebuie sa aplice firmele OUG 67/2023 privind plafonarea adaosurilor la anumite produse3 situatii diferite in care sunt obligatorii situatiile financiare. STUDII DE CAZArhivare documente: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaModificari aduse Legii contabilitatiiCosturi de transport si taxe de aeroportUltimele articole
Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFSituatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorLEGEA CONTABILITATII 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importanteSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Schimbari noi la LEGEA CONTABILITATII 82/1991! Ce propuneri aduc FinanteleArticole similare
Depasire plafon cheltuieli protocol. Care e tratamentul fiscal?Situatiile financiare in cazul unei microintreprinderiGuvernul stimuleaza investiitiile cu impact major in economie si instituie noi scheme de ajutor de stat (Hotararea 628/2020)SITUATII FINANCIARE ANUALE: Termenul limita pentru depunerea documentelor NU este data de 31 mai 2023Bilant consolidat. 3 criterii in functie de care firmele au sau nu obligatia de a-l intocmiUltimele articole
Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFSITUATII FINANCIARE ANUALE 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorLegea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importanteSITUATII FINANCIARE ANUALE: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025Situatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Sfaturi de la experti
Intrebare: Este obligatorie descarcarea facturilor emise pe numele sindicatului din e-Factura, avand in vedere ca sindicatul nu are activitate economica si nu este inregistrat la Registrul Comertului? Cum se procedeaza in caz afirmativ? Am...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Apartament detinut de angajator, pus la dispozitia salariatului
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit detine un apartament pe care decide sa-l ofere unui angajat spre folosinta in mod gratuit. Societatea achita toate utilitatile si cheltuielile de intretinere ale apartamentului. Trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare
Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!
Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante
Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA