Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pana pe 1 martie 2022 trebuia depusa la Finante declaratia de inactivitate pentru anul precedent

08-Mar-2022
6636
Pana pe 1 martie 2022 trebuia depusa la Finante declaratia de inactivitate pentru anul precedent

Pana pe 1 martie 2022 trebuia depusa la Finante declaratia de inactivitate pentru anul precedent, asa cum este prevazut in Ordinul 85/2022. 

In locul situatiilor financiare anuale, firmele care NU au avut activitate trebuie sa depuna la unitatile Ministerului Finantelor o declaratie in acest sens. Atentie! Nedepunerea la termen a declaratiei de inactivitate constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 100 la 200 lei.

Ce prevede Ordinul 85/2022?

Entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare nu intocmesc situatii financiare anuale, urmand sa depuna in acest sens la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.

Declaratia de inactivitate se va depune in format electronic. In vederea depunerii declaratiei de inactivitate si a instiintarii mentionate in forma electronica, semnate cu certificat digital calificat, sau numai in format hartie si in format electronic, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Declaratia va cuprinde toate datele de identificare a entitatii:

  • denumirea completa (conform certificatului de inmatriculare);
  • adresa si numarul de telefon;
  • numarul de inregistrare la registrul comertului;
  • codul unic de inregistrare;
  • capitalul social.

Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a declaratiei de inactivitate se efectueaza in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar.

Nedepunerea situatiilor financiare anuale la 31 decembrie, a declaratiei sau a instiintarii, dupa caz, mentionate la pct. 3.1 si 3.3, se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Pana pe 1 martie 2022 trebuia depusa la Finante declaratia de inactivitate pentru anul precedent":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Controale ANAF: Contribuabilii selectati pentru a fi supusi verificarilor fiscale vor avea 30 de zile la dispozitie sa isi corecteze declaratiile

    • Controalele fiscale vor suferi modificari legislative importante, asa cum au fost propuse de Ministerul Finantelor printr-un nou Proiect de OUG. Printre schimbari amintim si distribuirea Notificarii de conformare tuturor contribuabililor care urmeaza sa fie verificati fiscal de ANAF. Notificarea de conformare Conform Proiectului de OUG, contribuabilii vor primi o Notificare de conformare si vor avea 30 de zile la dispozitie sa isi reanalizeze situatia fiscala si sa corecteze declaratiile care nu...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna octombrie 2022

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2022. Obligatii fiscale: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Care va fi cota de regularizare in 2023?

    • Intrebarea mea este legata de impozitul pe dividende pentru o societate care plateste in anul 2022 dividende interimare. Caz concret: In anul 2022 platesc dividende in suma de 10.000 de lei si implicit platesc si impozitul de 5%. La inchiderea anului 2022 am urmatoarele ipoteze: - rezultatele anului 2022 arata ca ar mai trebui sa platesc un impozit suplimentar de 500 lei. - rezultatele anului 2022 arata un profit mai mic si deci ar trebui sa regularizez dividendele cu suma de 500 lei. La...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: Mai multe entitati au OBLIGATIA utilizarii sistemului (OUG 132/2022)

    • Prin OUG 132/2022 au fost aduse mai multe schimbari sistemului RO e-Transport. Modificarile vizeaza si categoriile persoanelor care au obligatia utilizarii E-Transport, care au fost extinse prin acest act normativ. Cine mai are obligatia utilizarii sistemului RO e-Transport? Noi categorii de persoane OBLIGATE sa utilizeze sistemul: e) operatorului economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat detinute si transportate intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016