Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Servicii care fac obiectul impunerii in Romania. Cum impozitam venitul obtinut din Romania?

08-Ian-2020
7770

In cele ce urmeaza, vom avea in vedere noile modificari aduse Codului fiscal privind veniturile obtinute de nerezidenti din Romania si vom stabili care este impozitul datorat de o societate din Romania pentru o factura primita de la un nerezident dintr-un alt stat UE pentru participarea societatii din Romania la un targ international (chirie spatiu, servicii marketing etc.).



De asemenea, vom vedea cum impozitam venitul obtinut din Romania de catre un nerezident (stat non-UE), in situatia in care plata facturii se face, la solicitarea acestuia, intr-un cont in statul strain membru UE.

Nota: Factura reprezinta contravaloarea serviciilor prestate pentru participarea la un targ international.


Solutia consultantului:

1. Avand in vedere prevederile modificate de OG 8/2015 ale art. 115 din Codul fiscal in sfera veniturilor impozabile in Romania, de la 1 fabruarie 2013, se plaseaza toate serviciilor prestate de catre nerezidenti fara nici o distinctie, asupra locului in care aceste servicii sunt prestate. In astfel de conditii, ca urmare a acestor modificari, in lipsa certificatului de rezidenta fiscala care sa faca aplicabile prevederile articolului privind beneficiile intreprinderii conform caruia veniturile realizate de catre un rezident pe teritoriul propriului stat sunt impozabile numai de catre acesta, veniturile vor fi impuse in Romania cu aplicarea cotei de 16%.

Trebuie subliniat ca prezentarea certificatului nu este obligatorie pentru nerezident, acesta avand doar dreptul sa se protejze de dubla impunere pe baza instrumentelor ratificate intre statul de rezidenta si cel de realizare a venitului, prezentand certificatul de rezidenta fiscala si facand aplicabile prevederile conventiei.

Cu toate acestea, avand in vedere consecintele deosebit de ample ale unei aplicari fara distinctie a dreptului de impunere in Romania a veniturilor din servicii prestate in strainatate, Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG 84/2013 modificate ca urmare a schimbarilor generate de OG nr. 8/2013 enumera in mod expres tipurile de servicii care vor face obiectul impunerii in Romania indiferent de locul prestarii acestora.

Astfel sunt considerate venituri obtinute din Romania din servicii prestate in afara Romaniei numai veniturile din prestarea urmatoarelor servicii: servicii de management, servicii de consultanta in orice domeniu, servicii de marketing, servicii de asistenta tehnica, servicii de cercetare si proiectare in orice domeniu, servicii de reclama si publicitate indiferent de forma in care sunt realizate si servicii prestate de avocati, ingineri, arhitecti, notari, contabili, auditori.

In aceste conditii, pentru ca veniturile realizate din Romania pentru prestarile efectuate pe teritoriul propriului stat sa nu faca obiectul impunerii in Romania prin aplicarea cotei de 16% este necesar ca furnizorii serviciilor enumerate in la pct. 3 indice 1 din Normele metodologice emise in aplicare art. 115 din Codul fiscal sa prezinte certificatul de rezidenta fiscala asfel ca prin aplicarea art. 118 din Cod urmeaza a fi incidente dispozitiile speciale din Conventie care exclud de la impunere in Romania veniturile rezidentului realizate din prestari de servicii realizate pe teritoriul propriului stat.

Concret, cheltuielile efectuate cu ocazia participarii la targul international vor trebui analizate din perspectiva enumerarii prevazute in Normele metodologice, in speta considerand ca atat cheltuielile privind spatiul, cat si celelate cheltuieli de marketing vor face obiectul impunerii in Romania urmand a fi aplicabile cele de mai sus.

2. Cu privire la impozitarea venitului obtinut din Romania, de un nerezident din Brazilia care incaseaza sumele cuvenite intr-un cont in Germania, din perspectiva inexistentei Conventiei de evitare a dublei impuneri intre Romania si Brazilia, vor fi aplicabile prevederile art. 115 alin. (1) lit. k) si art. 116 alin. (2) lit. d) venitul fiind impozabil in Romania iar cota de impunere aplicabila fiind de 16%. Supraimpozitarea cu 50% a veniturilor prevazuta de art. 116 alin. (2) lit.c) indice 1 din Codul fiscal se aplica veniturilor platite intr-un stat cu care Romania nu are incheiat un instrument juridic in baza caruia sa se realizeze schimbul de informatii, indiferent daca beneficiarul efectiv al venitului este sau nu rezident al unui stat care are incheiata o Conventie pentru evitarea dublei impuneri cu Romania. Asadar, conditia expresa de aplicare vizeaza exclusiv statul in care are loc plata.

In concluzie, venitul platit in Germenia nerezidentului brazilian va fi supus impozitului de 16%, nefiind aplicabila cota de 50%.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Servicii care fac obiectul impunerii in Romania. Cum impozitam venitul obtinut din Romania?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inspectorii ANAF care verifica persoanele fizice NU vor mai avea insigne si portlegitimatii
    • Conform unui nou proiect de ordin al ANAF, inspectorii care fac verificari la persoanele fizice NU vor mai purta insigne si portlegitimatii. Acestia vor avea la ei doar o legitimatie simpla, precum cea din poza de mai sus. In scopul utilizarii resurselor financiare ale Agentiei intr-un mod rational institutia considera oportun ca noul ordin sa nu mai prevada utilizarea de insigne si portlegitimatii, asa cum era reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 2225/2016 Inspectorii din cadrul directiei generale...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Mesaje false in numele ANAF. NU deschideti emailurile provenite de la info@anaf.ro!
    • Contribuabilii persoane fizice si juridice ar putea primi, din partea unui email fals, in numele ANAF, diferite mesaje si atasamente. Institutia avertizeaza! Nu deschideti mailurile provenite de la info@anaf.ro. In acest sens, institutia a publicat un comunicat de presa prin care ii pune in alerta pe contribuabilii persoane fizice si juridice cu privire la aceste mesaje trimise in numele ANAF. Mesajele care utilizeaza denumirea, precum si coordonatele ANAF, (numar telefon, adresa postala) si vin...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata simplificata. Firmele pot obtine facilitatea daca in trecut au beneficiat de OUG 181/2020?
    • In lumina noii Ordonante OUG 11/2021, sa intelegem ca putem esalona si inlesnirile primite ca urmare a pierderii unei esalonari pe 12 luni cu valabilitate pana la sf. anului, impreuna cu datoriile curente sau aceste inlesniri care au fost acordate pt 90 zile sunt excluse. Este nevoie sa renuntam la esalonarea primita cu valabilitate pana la 31.12.2021 sau putem adauga alaturi de aceasta o noua esalonare doar pt inlesniri si datorii curente pe o perioada de 12 luni? Va multumim pt indrumarea dvs....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016